Skyddsrum
Alla får ju inte plats i skyddsrum. Enligt MSBs webb finns plats för 7 miljoner människor. Sen finns ett okänt antal privata skyddsrum.
Alla får ju inte plats i skyddsrum. Enligt MSBs webb finns plats för 7 miljoner människor. Sen finns ett okänt antal privata skyddsrum.
https://www.msb.se/sv/rad-till-privatpersoner/forbered-dig-for-kris/husdjur/
? Husdjur får däremot inte tas med till skyddsrum på grund av allergirisken. I ett skyddsrum ska man dock inte vistas mer än några dygn - så med extra förråd av mat och vatten, har ditt djur goda förutsättningar att klara sig på egen hand tills du är tillbaka. ?
Slutdiskuterat.
Det spelar ingen roll för MSB. Du får inte ta med dina husdjur i skyddsrum. Punkt.
Jag har haft husdjur själv som betytt precis allt för mig och jag vet ärligt inte om jag hade kunnat lämna dem och satt mig i säkerhet eller om jag hade packat in djur i bil och kört så långt in i en skog jag kunnat.
Men du får inte ta med dina husdjur i ett offentligt skyddsrum.
Spelar ingen roll. Bebisar har rätt att vara i skyddsrummen.
Lustigt att du säger till folk att de inte får välja när du själv tror att just du ska få välja.
Nej det är inte så enkelt. Du kommer skapa oreda och kaos.
Vad gör du när din katt skapar grav allergi hos personen 0,75 m från dig som får andnöd? Ska alla utrymma skyddsrummet då?
Ta ditt ansvar!Sluta tänk att regler inte gäller dig.
SKÄRP DIG.
Jag anser inte att jag är för mer än andra. Jag bara påpekar att en sådan regel aldrig någonsin kommer kunna upprätthållas och tar med min katt i ett worst case scenario. Extremt många andra kommer göra exakt likadant och därför kommer en sådan regel aldrig funka. Och om jag säger att min katt är ett ?emotional support?-djur har min katt dessutom lika mycket rätt att befinna sig där som jag har. Vem fan kan kolla upp det? Nej, precis, ingen!
Jag kanske har en parfym på mig som orsakar extrema obehag för en allergiker också - tough shit.