Skyddsrum
Jag hade inte velat ha det på mitt samvete när någon får andnöd pga allvarlig allergi eller att någon blir skadad för att det råkar vara 4 hundägare och 2 kattägare som prompt ska ha med sig djuren.
Jag hade inte velat ha det på mitt samvete när någon får andnöd pga allvarlig allergi eller att någon blir skadad för att det råkar vara 4 hundägare och 2 kattägare som prompt ska ha med sig djuren.
Det ÄR skitjobbigt med krig och man kommer få ta beslut som man inte vill. Som djurägare bör man verkligen sätta sig in i det och fundera över vad bästa alternativet faktiskt är. Ska man fly med sitt djur? Vad händer om dom stoppar en när man tänk gå på tåget för att man inte får ta med onödig packning/djur eller vad som? Lämna djuret till sitt öde på perrongen? Vad händer om man själv blir skadad och djuret irrar runt i ett krig?
Jag har katt och min första tanke var att katten så klart ska vara med oss. Men så insåg jag det orimliga med att vara ensam med två små barn, äldsta ca 2 år, med allt vad det innebär och sedan en katt på det. Oavsett om vi kommer stanna på något säkert ställe/skyddsrum eller fly. Det kommer inte gå. En human avlivning kommer bli det enda hållbara här, och det är ett SKITJOBBIGT beslut.