Inlägg från: Cinapuffen |Visa alla inlägg
  • Cinapuffen

Bim april 2022

Jahopp! Jag får visst hoppa in här ändå. Visade sig att det blev en kemisk graviditet och imorse visade testet negativt och nu kom blödningen.

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)

3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet) 
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • Cinapuffen
    flisan1989 skrev 2022-03-16 15:15:14 följande:

Beklagar Hjärta

Tack Hjärta första gången jag är med om detta. Har aldrig haft MA/MF heller. Men antar att det är min ålder som ställer till det, är 40 år. Sambon blir 28 i år.
  • Cinapuffen
    Etaj skrev 2022-03-16 19:04:54 följande:
    Beklagar:( jag fick också en kemisk graviditet denna månaden, 40 år jag med. Håller tummarna för oss båda att det blir en julbebis istället<3
    Åh beklagar. Gråter Jag håller oxå tummarna för oss! Hjärta
  • Cinapuffen
    evelinagra1 skrev 2022-03-17 09:24:38 följande:

Alltså vad händer med kroppen nu?  Två dagar med temp över coverline? Har inte sovit konstigt och har blivit frisk från corona? Har inga äl flytningar men har lite ont i magen och i ryggen, jag kan väl inte ha haft ägglossning nu redan? 

Hmm.. låter ju lite tidigt kanske. Jag är så dålig på det där med att tempa så jag vågar inte ge mig på någon tolkning. Foten i munnen 

Usch och fy sån hemsk mensvärk jag har då! Jag kommer inte ens ihåg sist jag hade mens. Det här är första sedan jag tog ut spiralen. Visserligen har jag haft en kemisk graviditet som avslutas just nu. Då kanske det gör ondare?! Skrikandes
  • Cinapuffen
    MAKL skrev 2022-03-17 13:30:56 följande:

Fast smiley idag på ägglossningstestet. Hade bara ett test kvar från förpackningen jag använde förra cykeln, så tog det samma tid och dag i cykeln som jag fick positivt förra försöket. Kollade på teststickan efter jag tog ut det från läsaren och ett så starkt positivt har jag aldrig fått förut. Känns bra att jag känner min cykel så pass att jag vet när ägglossningen är på gång. 
    Hur går det för alla er andra? Vart i cykeln befinner ni er? Glad

Härligt, bara att mysa på nu då! Drömmer

CD2 för mig bara och mensvärken from hell! Skrikandes Tungan ute
  • Cinapuffen
    MAKL skrev 2022-03-17 16:39:45 följande:

Cinspuffen: Jo här ska det mysas :)
    Fy så jobbigt, brukar du ha/haft sån mensvärk? Jag har haft så under vissa månader, mensvärk så man inte kan göra annat än att ligga i sängen och springa till toan och spy däremellan. Hoppas den går över snart, det är ju aldrig kul med smärta Hjärta

Ja jag brukade ha det. Det var därför jag skaffade p-piller redan när jag var 12 år. Nu ligger jag i soffan med vetesäcken runt midjan. Känns ändå skönt att blödningen kom så pass fort så man slapp gå och fundera hur länge som helst. Nu är det bara att ta nya tag! Solig Känns ändå konstigt att man var gravid för några dagar sedan. Obestämd
  • Cinapuffen
    Laktrisens skrev 2022-03-17 17:19:01 följande:

Hej hoppar in i april tråden då jag fick missfall i helgen.
    så jag ser framåt o hoppas på plus igen.
    vet inte riktigt när bim är men runt 9e, om kroppen kommer igång hyfsat snabbt efter missfallet.
    ska bli kul följas åt! Heja oss!

Beklagar! Hjärta Jag upptäckte en kemisk graviditet igår. Hade plussat tidigare men det var minus igår på morgonurinet och på eftermiddagen kom blödningen. Håller tummarna för oss i april istället. Solig
  • Cinapuffen
    MAKL skrev 2022-03-17 18:10:40 följande:

Cinapuffen: Usch då! Du har inte kollat upp
    om det kan vara endometrios som orsakar sån värk? 

Måste vara skönt som du säger att mf kom så tidigt, annars hade det kanske varit svårare att hantera.

Nope, har aldrig kollat nått sånt. Sedan jag började med spiral har jag sluppit mens och mensvärk. Tungan ute
  • Cinapuffen
    Elliot1 skrev 2022-03-21 18:49:15 följande:

Hej hej, 

Jag får hoppa in här. Snopet fick jag mens för en stund sen, två dagar tidigt. Hade inte alls det på känn, så blev både förvånad och besviken. Dels för att den är tidig och dels för att jag hade en så otroligt stark känsla av att det hade tagit sig. Jag har i princip bara gått och väntat på att testa mig för att jag nästan varit säker på att det kommer vara positivt. Så var det tydligen inte alls så.. Men det går över, bara ta nya tag. 

Funderar lite, min BIM blir ju ganska sent i april, skulle det ta sig så blir det alltså BF i slutet av december. Jag är inte superpeppad på det om jag ska vara ärlig. Jag försöker att inte tänka på det för det spelar egentligen ingen roll, men kan ändå inte låta bli.. Jag har en son som är född i december pch det är verkligen ett dilemma för mig det här med BF i slutet av dec. 

Hur resonerar ni andra kring detta? Dela gärna era tankar :) 

Ps, jag förstår att man kanske inte alls bryr sig om man försökt länge. Jag har själv varit där, sonen tog 1,5 år att få till. Men april blir bara 4:e försöket nu så det är väl därför jag funderar.. 

Hej och välkommen! {#emotions_dlg.flower} Jag är oxå lite så där fundersam på december. Är själv född i januari och tycker det är toppen. Men jag tänker att om jag blir gravid så det blir bf i dec, så blir jag självklart lycklig över att få ett till barn ändå. Blir det så blir det. Glad
  • Cinapuffen
    Kiiwii skrev 2022-03-23 22:02:39 följande:

Följer er i tråden men håller mig lite i bakgrunden då jag inte har haft så mkt att tillföra, haha. Äntligen har jag fått mens nu, så nu börjar en ny cykel, ett nytt försök :) 

Jag har ett decemberbarn, juldagen till och med (dock beräknad jan). Kanske får vi ännu ett decemberbarn om det skulle bli något i april, haha. Vår dotter har aldrig brytt sig om att hon fyller år kring jul, det är hennes dag hela dagen, ingen jul alls, massa presenter o tårta och hon väljer middag osv. Mkt familj och släkt som firar henne då vi samlas på jularna. Sen har vi kompiskalas efter helgerna. Så jag tror det blir vad man gör det till :) Vi ger också alltid nån present till påsk, sommarlovet osv. så inte allt kommer på samma gång bara en gång om året. Hon var efterlängtad, tog lång tid att lyckas den gången så jag brydde mig inte ett skvatt tillsist om när hon skulle födas. 

Håller tummarna för oss alla som vill plussa nuuuu :) 

Skönt att tant röd bestämde sig för att äntligen dyka upp! Nu håller vi tummarna för april! Solig
Svar på tråden Bim april 2022