Inlägg från: Cinapuffen |Visa alla inlägg
  • Cinapuffen

Bim april 2022

Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Jag berättade för sambon att om det tar sig denna gång så blir förmodligen bf den 24/12. Ojdå, sa han, då blir det världens bästa julklapp. Och det har han ju rätt i. Solig

• Cinapuffen
    Kiiwii skrev 2022-03-26 21:57:50 följande:
    Exakt så sa min man då vattnet gick tidigt julaftonsmorgon (dryga veckan före bf) och jag grät över att alla människor skulle tycka att vårt barn föddes på sämsta tiden. Då sa han att detta är världens bästa julklapp och att ha skulle smälla folk på käften om nån sa nåt dumt, haha. 
    Aww, det är kärlek det! Skrattande Solig Hjärta
  • Cinapuffen
    Elliot1 skrev 2022-03-29 07:00:19 följande:

Godmorgon! 

Någon i tråden som har erfarenhet av RFSU ägglossningstest? 

Jag har knappt använt ÄL-test, vid min första graviditet tog jag ett test och det råkade vara superpositivt på en gång så blev inga fler tester. Denna cykel ville jag testa då min mens kom tidigt i mars och jag vill kolla hur denna cykel ter sig.. 

Men jag blir mest förvirrad, jag är bara på dag 10 men började testa dagen efter mensen tog slut för att vara säker på att inte missa. Fått helt blanka tester lördag och söndag, igår kväll såg jag ett supersvagt streck så tänkte att det skulle komma en stegring. Fick lite ÄL-flytningar innan jag la mig igår men inte så mycket. Men nu på morgonen helt blankt igen? Verkligen inte ens en skugga. 

Kan jag ha missat peaken, bara under de timmar jag sov? Eller är testerna inte alls bra? 

Det här är anledningen till att jag inte testar, blir så
    förvirrad!! :) 

God morgon! Jag har inte så mycket erfarenhet egentligen, men första cykeln efter uttag av hormonspiralen ville jag ha koll. Använde stickor då och fick aldrig ett riktigt positivt resultat utan mer att det nästan var positivt. Köpte sen ett CB digitalt som visar antingen ring eller glad gubbe och då var det ingen tvekan alls när det var positivt. Hur många ggr om dagen testar du? Kan ju vara bra att testa 2 ggr om dagen iaf.

Den här månaden kör jag med CB digitalt som visar de 4 mest fertila dagarna. Är på CD 14 idag och fick blinkande gubbe imorse. Skrattande
  • Cinapuffen

God morgon och välkommen till alla nya. Solig Här började jag morgonen med fast glad gubbe på ÄL-testet. Då kändes det extra bra att vi hade hunnit med snabbt mys innan. Drömmer Så nu är det bara att räkna ner till BIM. Men det känns sååå långt borta!

• Cinapuffen
    Kanelkringla skrev 2022-03-31 18:50:47 följande:

Kan inte heller citera familjeliv laggar verkligen ibland! ! tog två nya test ikväll.. ett från samma märke från apotea och ett rfsu testa ofta! Jag fick streck på båda? så kanske vågar tro att det inte är spök! men svagt som sagt! Har inte sagt något till mannen än.. väntar till bim och det digitala!

nu ska jag försöka hålla mig från att testa till bim;)

Jag ser definitivt streck på båda! Skrattande
  • Cinapuffen
    Kanelkringla skrev 2022-03-31 19:42:59 följande:
    Hoppas det stannar där! <3 

hur brukar ni göra när ni testar? Brukar ni testa tillsammans med partner eller själva först?:)
    Vi testar och väntar på resultat tillsammans så vi får veta exakt samtidigt. Det är hans första barn så allt är så spännande och nytt för honom. Hjärta Och jag håller med ovanstående om att man vill ha stöd om det ev. händer något oönskat. 
  • Cinapuffen
    Butembobaby skrev 2022-03-31 21:24:49 följande:

Kunde inte hålla mig helt från att testa tydligen Skrattande

Tog ett ÄL test idag iaf efter att ha haft jättetrevliga äl symptom, och mycket riktigt är det positivt :) 

Vi låg aldrig igår, men idag och i morgon får det allt bli ett ligg :) 

Härligt! Solig

Själv ligger jag i sängen och lider av sjuka ägglossningssmärtor just nu. Men det är det sååå värt! Skrattande Vi låg imorse men det får bli igen så fort sambon är färdig i duschen, smärta eller ej! Tungan ute
  • Cinapuffen
    Idaj0 skrev 2022-04-01 14:43:41 följande:

Jag har plussat, skrev in mig på denna listan då jag var helt säker på att det inte blev något i mars, fick pyttelite blodiga flytningar i måndags på bim och tisdags men peppar peppar ingen mer efter det. I onsdag smällde det till och jag känner mig superdundergravid nu. Glad

Grattis! Solig
  • Cinapuffen
    Em97 skrev 2022-04-01 10:27:04 följande:

Mådde otroligt illa så tog ett test i och med missfallet osv. Är på cykeldag 31 men tror bim blir cykeldag 37 denna gång då kroppen behövde lite tid efter mf. Det negativa testet idag visar ju iaf att hcg sen missfallet är borta (va svagt positivt sist jag testa för ett par v sen) så det är väl "bra" även om jag helst hade fått behålla den graviditeten såklart. 
    Vad tror ni är det kört pga negativt test nu? Antagligen 6 dagar kvar till mensen

Jag skulle inte säga att hoppet är ute än. Testa igen om några dagar. Solig
  • Cinapuffen
    Klara1997 skrev 2022-04-03 08:12:39 följande:
    Inte ett testa tidigt test och ca bim -4
    så mina tidigare konstiga/ovanliga för mig tecken har varit graviditet sn
    Åh, jag vågar mig på ett grattis! Solig
Svar på tråden Bim april 2022