• Em97

Bim april 2022

Halloj! Hoppar med här. 
    Fick missfall i v8 början på mars nu, till min förvåning dök ägglossningsflytningar upp nu 19 mars. Så jag bollar gärna lite om det!
    Flytningarna har då pågått 19, 20, 21 och idag 22.
    Vi hade sex natten till 20, hann inte igår 21, men hoppas på idag 22. Varit som "tjockast" flytning igår och idag, tror ni det är kört? Hoppas på att hinna idag men har en 1,5åring som vaknar en del. Men är väl mest ute efter lite hopp att denna ägglossning inte blir bortkastad.
    Tar det sig inte så får det häl vara så, men vad tror ni. Är sex 19e och 22a tillräckligt om sekretet varat 19e-22a?
    Och när brukar ägglossning ens ske när man har dessa flytningar? Är det igår/idag för att de varit som tjockast eller sker det strax efter?

Första barnet tog 1år, nästa graviditet 2 månader. Men glädjen blev ju kortvarig i och med missfallet. Så nu vill jag veta mer om ägglossningssekret!Skrattande

Aldrig tempat eller tagit äl-stickor, det har inte känts som min grej tidigare.

• Em97
    flisan1989 skrev 2022-03-22 17:57:30 följande:

Em97, såg nu att du frågade om samma ämne som mig, visst är det klurigt att veta när och hur med flytningarna! Tänker att så länge det är de där klassiska ägglossnings/äggviteflytningar borde man väl vara fertil?

Ja! Supersvårt.

Jag läser ju att man har typ 24h på sig från när ägget släpper. Men när släpper det då? Mot slutet av fertila sekretet eller mitten? Mitten känns ju dumt, då sekretet väl ska hjälpa sperman simma. Men om äggets 24h redan är "slut" hjälper ju inte sekretet. Så borde väl vara att ägget släpper idag om det nu är mot slutet av sekretet. Så då får vi bara hoppas de från 19/20e överlevt tills nu eller att om vi får till det ikväll så simmar de snabbt! Skrattande
  • Em97
    flisan1989 skrev 2022-03-22 20:02:03 följande:

Tycker att det låter som att ni fått till det bra! Vad jag har läst mig till är att det är mer flytningar före och mycket mindre efter så tror absolut att ni har bra chanser! Hade du kört med något ägglossningstest?

Jag lägger mina hopp på att simmarna överlever ett tag denna månad, vi är för slut för att försöka något mer denna månad och vilar istället :) blev inget roligt utan endast pressat de sista gångerna o så ska det ju inte vara! Hellre att det får ta lite längre tid då tänker jag. 

Jag hoppas det! Va ju egentligen bara där natten till 20e. Men överlever de några dagar så får vi hålla tummarna. Verkar inte vara jättestort sug från sambon ikväll, så får se hur "sista chansen" blir! Inga äl-test nej, var inte beredd på att det ev skulle komma igång så snabbt efter missfall. 

Håller tummarna för er med och att vilan bidrar till lugn och ro för livmodern att göra en bebis i! Solig
  • Em97

Förstår också tankarna kring december, men, jag fyller också i december. Inget som riktigt stört mig. Jag tror att om det tar sig nu blir det bf på min födelsedag eller runt där iaf. Efter missfallet känner jag att wow vilken present det hade varit! Första barnet är född november 2020.

• Em97

Lägger in mig här ocksåGlad

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)

1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)
    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet)
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    7/4 Em97, 24 år (1a försöket efter missfall, 2a barnet)
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    9/4 Laktrisens (3e försöket, 2:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    14/4 Sophiee92 (7:e försöket, 1:a barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    15/4 Tovikan (5:e forsoket, 2:a barnet)
    28/4 ida0 32 år, (andra försöket efter missfall)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • Em97
    Första ägglossningen efter missfallet har troligtvis passerat (inte äl-testat, men otroligt tydligt äl-sekret). Jag tror vi fick till det tillräckligt, varannan eller var tredje dag. Om simmarna nu klarar sig upp till 5 dagar så är resten nu upp till dem och ägget. Hade troligtvis äl någon gång 20-23 mars, vilket ger bim runt 7 april?

Jag försöker vara positiv, känner mig ganska lugn i att vi gjort vad vi kan för att det ska gå. Tankarna kring att jag borde klivit in i v12 idag skaver. Skulle haft KUB några dagar efter jag nu har bim istället. Om jag snälla snälla snälla får plussa då så kanske dagen för KUB inte kommer kännas lika tuff.  Samtidigt låter ju en vårbebis 2023 väldigt mysigt också så jag försöker vara okej med vad som än händer nu.

Ja, mycket känslor här. Hur mår och känner ni andra nu när mars närmar sig slutet?
  • Em97
    Emmfri90 skrev 2022-03-28 20:45:42 följande:
    Förstår att de känns tufft... håller tummarna att de lyckas denna gången:) 

Min mens är snart slut och jag har äl kring 7-9 april. De blir vårt fjärde försök, och även fast de inte är så många försök så känns de ändå jobbigt när de inte går så fort som jag trodde de skulle gå innan vi började med bebisverkstaden, många vänner som gått ut med graviditet nu i vinter och jag längtar så efter mitt plus..
    Tack!
    Sonen tog 10mån, graviditeten som slutade i missfall tog 2mån. Vi trodde det skulle ta typ 10mån igen, så blev positivt överraskade när det tog sig på bara 2 försök. Men var ju tydligen för bra för att vara sant också, så får se hur länge det dröjer nu efter mf.

Med första tyckte jag det kändes lagom lugnt i 6mån typ (samtidigt som jag längtade såklart) sen började jag bli lite nojig varje mens och trodde nåt skulle vara fel. Men väntan va väl värt det när vi fick vår skatt november 2020.

Känner igen detdär med många andra runtom. Är 3 i min klass som har bf runt samtidigt i höst, jag skulle ha varit den fjärde. Kommer nog svida ett tag tror jag..

Men, håller tummarna för oss alla nu för härliga decemberbarn ?
  • Em97

Som gick i min klass, går inte i skolan längre hehe.
    Och ? Skulle vara ett Hjärta

• Em97

Har BIM någon gång 4-7 april tror jag, utifrån äl-sekret. Tror inte jag kommer testa förrän 7e. Men kan ju va något efter missfallet som spökade med flytningarna också så kan säkert vara varken mens eller plus på gång. Får se vad som händer... vågar inte hoppas men vill så gärna.

• Em97
    Kanelkringla skrev 2022-03-30 15:32:20 följande:
    Ser ni något svagt eller inbillar jag mig kanske? Tror dock det är spök!
    Tittar jag noga ser jag inget, men när jag skrollar samtidigt ser jag något. ???? Kan nog va lite tidigt. Håller tummarna!
Svar på tråden Bim april 2022