• Anonym (cheyen)

    Tänder på män 30-40, tjej på 20

    Jag känner mig konstig som tänder på män runt 30-40. Jag bara tycker det är härligt och lugnt att träffa dem även om de är för gamla. 

    Vågar inte prata med någon om det och egentligen vill jag vara i en relation. Är jag konstig?

  • Svar på tråden Tänder på män 30-40, tjej på 20
  • Bingen

    Nej, du ska inte känna nå konstigt med det. Det finns fler där ute som känner lika som dig. Så upp med hakan o va nöjd med det du känner.Skrattande

  • Anonym (draken som flög högre än dom andra)

    1 timme sen trådstarten och bara 2 svar.

    Ja, så kan det gå.
    Hade det varit en man som startat tråden och det handlat om yngre tjejer, då hade det ramlat in fler svar på den timmen.

    Sanna mina ord.

    Jag ska inte säga så mycket mer om det, men jag ska läsa vad folk svarar här.

    Jag tycker att det ska bli intressant.
    Ja, det tycker jag.

  • Anonym (Hjärnan)

    Män i alla åldrar tänder på 20-åringar.
    Vilket betyder att man alltid vill agera.
    Men är attraherad ABSOLUT!

  • Hotelliggaren

    Tycker inte det är så konstigt. Tjejer dras ofta till äldre då de är lite manligare/tryggare/erfarnare. 20-40 är mkt men 20-35 tycker jag inte är nåt konstigt. Jag var ihop med en 20-åring när jag var 31. Många tyckte hon var ung men inte så att det var nåt konstigt med det.

  • Anonym (doom)
    Hotelliggaren skrev 2022-03-09 19:40:19 följande:

    Tycker inte det är så konstigt. Tjejer dras ofta till äldre då de är lite manligare/tryggare/erfarnare. 20-40 är mkt men 20-35 tycker jag inte är nåt konstigt. Jag var ihop med en 20-åring när jag var 31. Många tyckte hon var ung men inte så att det var nåt konstigt med det.


    Helt fel i ditt tänk enligt mig.

    Jag tände på äldre män inte för att de var "erfarna", utan för att jämnåriga killar till 98% var obotligt odrägliga töntiga barnrumpor. De behövde bli torra bakom öronen innan man kunde ha dem i möblerade rum.

    Många män mognar inte förrän vid 30 och en del gör det sannerligen aldrig.

    Så när jag själv var 30 kunde jag hitta en 32-åring som funkade. Innan dess fick jag gå till +7-10 år om jag inte skulle bli tokig på en förmiddag.

    Jag kände mig äldre och mognare än min pappa när jag var 12 år gammal.Obestämd
  • Hotelliggaren
    Anonym (doom) skrev 2022-03-09 19:51:25 följande:
    Helt fel i ditt tänk enligt mig.

    Jag tände på äldre män inte för att de var "erfarna", utan för att jämnåriga killar till 98% var obotligt odrägliga töntiga barnrumpor. De behövde bli torra bakom öronen innan man kunde ha dem i möblerade rum.

    Många män mognar inte förrän vid 30 och en del gör det sannerligen aldrig.

    Så när jag själv var 30 kunde jag hitta en 32-åring som funkade. Innan dess fick jag gå till +7-10 år om jag inte skulle bli tokig på en förmiddag.

    Jag kände mig äldre och mognare än min pappa när jag var 12 år gammal.Obestämd
    Menade nu inte erfaren i sexuell mening i första hand utan den erfarenhet livet ger och som får 25-åriga barnrumpor att bli 35-åriga män.
  • Anonym (M)
    Anonym (draken som flög högre än dom andra) skrev 2022-03-09 18:55:34 följande:

    1 timme sen trådstarten och bara 2 svar.

    Ja, så kan det gå.
    Hade det varit en man som startat tråden och det handlat om yngre tjejer, då hade det ramlat in fler svar på den timmen.

    Sanna mina ord.

    Jag ska inte säga så mycket mer om det, men jag ska läsa vad folk svarar här.

    Jag tycker att det ska bli intressant.
    Ja, det tycker jag.


    Yngre som gillar äldre är mindre tabubelagt än äldre som gillar yngre. Det handlar om att man som äldre anses ha mer livserfarenhet, kanske ett ekonomiskt övertag, ett mognadsmässigt övertag etc vilket kan försätta en yngre person i underläge. Allt som inbegriper olika maktfaktorer i en relation (ålder, pengar etc) väcker reaktioner. Inga konstigheter där.

    Människor ser gärna jämbördiga relationer. Folk som matchar varandra i ålder, inkomst, livserfarenhet. Då känns det som att risken för obalans i makten i relationen minskar.
  • Anonym (draken som flög högre än dom andra)

    Skulle inte skriva mer här, men kan inte låta bli.
    3 dagar nu sen tråden startade.
    7 svar.

    Det är ganska få svar tycker jag.

    Om en man hade startat en tråd som sett ut såhär så tror jag att det hade kommit in fler svar på 3 dagar.
    Vad tror ni?

    Jag känner mig konstig som tänder på tjejer runt 20. Jag bara tycker det är härligt och lugnt att träffa dem även om de är för unga. 

    Vågar inte prata med någon om det och egentligen vill jag vara i en relation. Är jag konstig?

  • Anonym (draken som flög högre än dom andra)
    Anonym (M) skrev 2022-03-09 22:34:31 följande:
    Yngre som gillar äldre är mindre tabubelagt än äldre som gillar yngre. Det handlar om att man som äldre anses ha mer livserfarenhet, kanske ett ekonomiskt övertag, ett mognadsmässigt övertag etc vilket kan försätta en yngre person i underläge. Allt som inbegriper olika maktfaktorer i en relation (ålder, pengar etc) väcker reaktioner. Inga konstigheter där.

    Människor ser gärna jämbördiga relationer. Folk som matchar varandra i ålder, inkomst, livserfarenhet. Då känns det som att risken för obalans i makten i relationen minskar.
    Ja, det känns tryggare för folk.
    Om man gör som normen.
  • Anonym (draken som flög högre än dom andra)
    Anonym (draken som flög högre än dom andra) skrev 2022-03-12 10:49:03 följande:
    Ja, det känns tryggare för folk.
    Om man gör som normen.
    Med folk så menar jag dom flesta kvinnor.
    Dom känner sig tryggare om män träffar jämnåriga kvinnor.

    Kvinnor själva kan träffa yngre män, utan att det stör deras nattsömn.
Svar på tråden Tänder på män 30-40, tjej på 20