Studera igen vid 35+
Jag tror att du ska avvakta med att fatta några större beslut, om ditt barn bara är 10 dagar gammalt. Det är en stor omställning att bli förälder!
Men såklart kan det sätta igång tankar av olika slag, det är inte konstigt!
Och det är aldrig för sent.
Var och en måste ju utgå från sina förutsättningar men att tänka att det pga ålder skulle vara för sent ska du inte göra.
Jag har en anhörig som just nu gör "din resa" fast tvärtom, hon började läsa till lärare vid 35. Och även om hon är klar när hon är först närmare 40 så ska man ju jobba många många år efter det. Det är också ur den aspekten hon ser på ekonomin. Ja det blir ett avbrott och det känns i budgeten men man ska hålla ett långt arbetsliv och trivas med det man gör.
Jag pluggar också just nu men det kommer bara att bli ett år nu. Jag behövde en paus från arbetslivet och det passade bra just nu. Ekonomin är stabil och man har ju ändå inte rest och gjort så mycket annat de senaste åren så vi har en bra buffert.
Du skulle kanske kunna söka sjuksköterska på distans och börja lite smått under din f-ledighet? Och känna på om det är något för dig.