Anonym (Porrig) skrev 2022-03-14 05:47:49 följande:
Jag har skrivit flera ggr att jag ej går in på min uppväxt närmre öppet här, har förälder i porrfilmsbranschen. Utöver det har jag vänner som arbetar som eskorter och strippor samt spelar in film ibland men av typen OF.
Du har betydligt mer fakta än mig låter det som, den fakta jag läst har inte pekat på att barn är oberörda. Vi vet inte ens vad dagens porr gör med barn, hur länge har varje unge haft tillgång till devices med porr, inte särskillt länge.. sex är naturligt och barn är naturligt nyfikna. Men just tillgången t våldsporr..
Vad som visas på tumbnailen är väll inte förenat med vad som finns i klippet, bara för att 9 av 10 ser ut som vanilj är dom ju inte det?
Såhär, om det är känt att ett klädföretag använder barnarbete o har usla arbetsvillkor o jag fortsätter handla där samtidigt som jag säger att barnarbete är fel så stödjer jag endå barnarbete.
Jag har inget emot filmad sex som företeelse, jag gillar att swinga m min man osv. Problemet blir att jag inte är bekväm med att stötta porrindustrin (vanliga porrsidor) då samtliga jag personligt känner (inte jätte få men känner såklart inte alla) som faktiskt arbetar med detta inte alls mår bra, samtliga har den klassiska bakgrunden m sexuella övergrepp o trasig uppväxt. De biografier, dokumentärer o fakta jag läst talar också om detta problem. Självklart inte alla, man vet inte hur folk mår bakom ytan men tex Nenne Frisk, Puma swe o en eskort jag följer fr australien - dessa ger en bild av att de mår bra av sina val. Jag har full respekt för de som väljer dessa yrken (jag gjorde det sj innan barnen).
Men jag vill inte konsumera någonting som kan vara en del i ett självskadebeteende, en del i ett missbruk, ett potentiellt övergrepp.
I min drömvärld skulle alla som jobbar m detta göra det av helt fri vilja utan psykiska problem/trauman som fört dom dit. Och de skulle inte bli dömda för det.
Nu ser det ju inte ut så och då vill inte jag stödja det som jag inte vet är ok.
Och ja jag dömer folk som skiter i andra människor (oavsätt vad det handlar om), jag tycker det är en lite för slapp och grund inställning att inte reflektera över problematiken. Men jag dömer inte all porr.
Du som har sett väldigt mkt, har du tips på undersökningar, dokumentärer o dyligt som talar helt emot min bild så får du gärna skicka så ska jag titta. Skulle bli jätteglad om min bild är överhängande fel.
Om jag ska bara helt ärlig så verkar du mer vara inställd på att förfasa dig över porren och skuldbelägga porranvändare.
Du har inga fakta, inga källor utan bara egenupplevda subjektiva källor där du raljerar friskt och där DU spår ett mörkt scenario för kommande generationer.