• Anonym (Annie)

Skalkläder redan?

Hej! Undrar när ni börjar med skalkläderna till era barn? Ni som bor i sthlmsområdet vad har ni på barnen en dag som denna? Har ni kvar overallen, skalkläder med ordentliga kläder under eller något mellanting? Nu är det 3 + här , men ska bli 9 grader senare.. 

• Svar på tråden Skalkläder redan?
  • Anonym (M)

Stockholmsområdet här också. Vi har kört på skalkläder i flera veckor nu. Vindfleece under jackan på morgonen och kofta på eftermiddagen. Tunn mössa och vattentäta gympaskor till. 

• Gameofthrones

Ja, det är mars, april brukar det vara vårväder och de kan slå till blåsiga vårvindar. 

Jag hade skalbyxor kofta, flecce på morgonen sen hade de ombyten gympaskor tröjor, tunnare jacka ( träningsjacka Adidas) det räckte för mina barn. Jag hade alltid dubbla uppsättningar hemnakläder och dagiskläder. 

• Gameofthrones

Mina barn satt alltid på marken och lekte höst /vinter/vår.
    Så skalbyxor har räddat många dgr för oss. 

• Anotherone
    Anonym (M) skrev 2022-03-16 09:30:42 följande:

Stockholmsområdet här också. Vi har kört på skalkläder i flera veckor nu. Vindfleece under jackan på morgonen och kofta på eftermiddagen. Tunn mössa och vattentäta gympaskor till. 

Samma här förutom att vi haft lättviktsstövlar (sjukt geggigt på deras gård). 
  • Jemp

Nej, inte ofodrat. Bor strax söder om stan med liknande väder. Är nollgradigt på mornarna. 
    Oftast overall, ibland fodrat regnställ. När det var som varmast i helgen gick de med fleece och regnbyxor.

• Anonym (Galon)

Nu bor jag i och för sig inte i Stockholm, men här har det varit blött och geggigt i flera veckor. Någon minusgrad på morgonen ibland och 5-7 plusgrader på dagen. Vinteroverallen blir genomblöt på nolltid och för varm framåt dagen, så vi har kört med fodrat galonställ, med ett extra lager fleece/ull på morgonen. Andra barn har skalkläder, men jag tycker galon är enklare att spola av, så föredrar det, men det är ju en smaksak. Vi skickar med både tunna stickade vantar och regn-/skalvantar, så de kan välja efter väder och aktivitet.

• Anonym (Söderöver)

Nästan +10 här nu och återigen strålande sol så här kör vi med täckbyxor och tunnare vårjacka. Vid + 10 går gränsen för när de vanliga utebyxorna åker på. Vi har snustorrt ute också. 

Svar på tråden Skalkläder redan?