Inlägg från: Anonym (Stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stina)

Flickväns duschrutin

Hon är en vuxen människa, inget barn. Att hon gör rutinen på kvällen och inte på morgonen är såklart inte pga tur som du skriver utan att hon självklart vet att man inte kan ockupera badrummet en timma på morgonen när man ska iväg. 

Jag tycker det låter som att du vill styra henne. om hon hellre är i badrummet en timma än se på film med dig så är det väl bara att acceptera? vilken anledningen än är så är det inget du kan bestämma över. 

• Anonym (Stina)
    Anonym (Jodå) skrev 2022-03-22 08:59:45 följande:
    Fast VARJE kväll? Då hade jag känt mig bortvald som partner.
    En timma per kväll på egen hand får dig att känna dig bortvald? Och om det handlat om att gå på gym, läsa en bok eller ta en ensam promenad? Många människor har behov av en stunds egentid varje dag. Ser inte problemet. 
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Jodå) skrev 2022-03-22 09:14:46 följande:
    Absolut, men då utgår du ifrån att TS sambo inte gör något av detta, utan enbart har toatiden ensam, eller hur? 
    Ocdmänniska skrev 2022-03-22 09:06:31 följande:
    Bortvald bara för hon vill ta det lugnt själv? Det handlar inte om hennes partner och hon får göra saker för hennes skull själv

Såklart. Jag tror ändå att de flesta skulle uppleva det jobbigt om ens partner gick och stängde in sig på toa 1 h kl 21-22 varenda kväll.

säg att man har jättetrög mage då och behöver vara ifred på toa en timma varje kväll. Måste man redovisa  det för partnern också och berätta i detalj vad man gör? 

Jag skulle få spader om jag inte hade rätt till så mycket privatliv att jag inte ens kan använda en timma på kvällen till vad 17 jag vill. 

Svar på tråden Flickväns duschrutin