• Anonym (Henrik)

Flickväns duschrutin

Jag har ett problem med min nya flickvän. Enligt henne inget problem, men jag tycker det därför att det tar mycket onödig tid. Det gäller hennes duschrutin. Hon duschar oftast varje kväll och det tar extremt lång tid. Från att hon går in i badrummet tills hon kommer ut får jag räkna med att hon är borta minst en timme. Däremot har hon inte igång vattnet hela tiden, men ändå 20-25 minuter sammanlagt. 

Har frågat henne och hon tycker det är helt normalt och menar på att det tar tid med hårinpackning, rakning och allt vad hon nu gör därinne. Jag förstår att det tar tid, men en timme är lång tid för att duscha. 

Är era flickvänner i 25 års åldern likadana? Jag har inte varit med om så pass lång tid iallafall. Tips för att snabba på henne? Vi båda bor i lägenheten där varmvatten ingår  så detta handlar inte om pengar utan det handlar om att jag tycker vi förlorar mycket tid på kvällarna. Oftast har jag hunnit somna när hon väl är klar. 

• Svar på tråden Flickväns duschrutin
  • Anonym (Tjej 88)

Jag är kvinna, 33 år.

det kan lätt ta 1 h att duscha om jag ska tvätta håret och ha hårinpackning samt raka ben/mellan benen etc. brukar även scrubba kroppen då också med peeling 

MEN detta gör jag 1 gång i veckan.

tvättar oftast håret 2ggr i veckan (endast 1 tillfälle med rakning och skrubb)

annars om jag duschar så tar det 5-10 min om det liksom bara är kroppen 

• Anonym (...)

Ja, det är väldigt lång tid att duscha så varje kväll. Dock finns det inte mycket du kan göra åt det snarare än att acceptera det, alternativt säga typ "älskling, kan du inte ta en snabb dusch och strunta i hårinpackning för jag vill jättegärna umgås mer med dig ikväll". Men som sagt, svårt att få någon att ändra sin hygien rutin.

• Anonym (A)

1 timme varje kväll?! Alldeles för jobbigt för min del.

• Anonym (Siri)

Alltså, visst att det kanske känns onödigt att t.ex. göra en hårinpackning varje kväll, men varför kan hon inte få en timma för sig själv på kvällen? Förstår faktiskt inte problemet? Alla måste ju få tid att varva ner och bara rå sig själv en stund.

Och om ni bara har en timma på hela dygnet att umgås borde ni kanske se över vad annars ni spenderar tid på att göra.

• Anonym (Jo)

Det kan absolut ta en timme att tvätta igenom håret två gånger och låta inpackning verka och raka sig och Kanske lägga ansiktsmask. Men det normala är väl att man gör det en gång i veckan inte varje kväll. Det mår varken hår eller hud bra av. Men det är ju så att säga upp till henne. Spelar ingen roll vad du eller vi tycker är rimligt.

• Anonym (Jodå)

Ja, en h duschrurin varje kväll låter länge men det blir ju som ett intresse då för henne kanske? Hudvård etc. En timme egentid de flesta dagar kanske är skönt - kan du träna eller något under tiden?

Om det däremot är en timme UTÖVER träning eller andra intressen så blir det ju inte så mkt tid kvar, då skulle jag nog också känna mig lite bortvald om situationen vore den omvända.

• Drottningen1970

Du behöver se över ditt kontrollbehov.

Du verkar klängig och jobbig. Hon kanske behöver lite egentid i badrummet.

Låt henne vara ifred.

• Anonym (Elin79)

Vissa har ju väldigt stort intresse i att sköta om hud och hår, i så fall är det inte orimligt. För egen del så kanske jag max lägger 30 min på en liknande rutin. Då är det dusch inkl hårtvätt, ibland raka ben mm. 
    Har jag tränat är det bara dusch + hårtvätt och ibland om jag vill ta en snabbdusch men inte tvätta håret så är det klart på 2 min.
    Som sagt, vissa har det mer som ett intresse dock. Då hade jag passat på att göra något eget med den tiden, att bara ligga och vänta blir väl frustrerande?

• Anonym (Solblomma)

Och min man är på toa en timme i stöten ibland. Irriterande tycker jag, särskilt som han säkert aktivt uträttar sina behov max 10 minuter av den tiden, övrig tid spenderas på telefonen. Men skitsamma. Vill han ha egentid därinne en timme+ om dagen så kör hårt...

• Ocdmänniska

Tycker det inte låter orimligt, som folk säger om hon grejar och håller på. Sen kanske att hon gör det för att varva ner och slappna av. Det påverkar väl ändå inte dig så låt hon hålla på så länge hon vill 

Svar på tråden Flickväns duschrutin