Anonym (L) skrev 2022-03-22 09:58:49 följande:
Håller helt med. Man får försöka tajma sina rutiner lite. Speciellt om man bor ihop men även annars.
Jag har en särbo, skulle tycka det kändes rätt trist och lite nonchalant om han stängde in sig 1-2 timmar på toa varje gång jag var där. Då hade jag känt att jag hellre åker hem till min egen bostad istället för att sitta ensam där, och att han kanske inte har så stort intresse av att vara med mig.
Han har alla möjligheter i världen att t ex läsa serier i 3 timmar eller sitta på toa eller duscha när jag inte är där.
Han vill lägga sig tidigt, det vill inte jag. Därför väljer jag ibland att åka hem när han börjar bli trött, för att jag inte vill sitta själv hemma hos honom och glo, när jag kan vara hemma bland mina egna saker och göra vad jag vill utan att behöva smyga runt för att inte väcka honom. Bland flera skäl så är detta ett till varför vi bor var för sig.
Ja, exakt. Olika personer har olika rutiner och föredrar olika saker. Är man singel kan man ju köra sitt eget race fullt ut, det är ju en fördel med singellivet.
Jag skulle tycka att det vore jättejobbigt om min sambo varje kväll lämnade tv-soffan kl 21 och låste in sig på toaletten, och så var det dags att sova sen efter. Men det ärju för att jag skulle uppleva mig som övergiven, och lite stressad med att hinna fixa allt för kvällen sen innan sömn eftersom jag behöver sova senast 2230 för att orka jobbet.
Då skulle ju allt få vara helt klart innan man satte sig ned för kvällen, och äter man middag runt 1830-19 så blir det ju en begränsad tidsrymd.
Men visste jag att det var något min sambo mådde bra av kunde jag ju försöka jämka så han fick detnågra kvällar och vi fick några gemensamma kvällar ihop innan sömn som jag mår bra av.