• Anonym (L)

Flickväns duschrutin

Bor ni ihop om det är din "nya" flickvän? 

Kanske hade varit bättre att inte ses så ofta istället. 

Jag hade stört mig som fan om min man låste in sig i en timme varje kväll i badrummet oavsett vad han gjorde där, jag hade ifrågasatt det. Och inpackning varje dag bör man inte göra. 
    Att dessutom ockupera toaletten för andra är ohyfsat. Att ta ett långt bad och raka sig etc gör man ju ibland - men ca 1 gång i veckan. Inte varje dag.

• Anonym (L)
    Anonym (Li) skrev 2022-03-21 17:55:56 följande:
    De bor ju inte tillsammans.   Och behöver ju inte ses varje kväll precis, hon kan ju ha egentid i sin bostad. 
    Bor de inte ihop hade jag definitivt ifrågasatt eller faktiskt åkt hem och sovit när hon börjar sin duschrutin, sagt att "det verkar som om du vill vara ifred nu så jag åker hem". Hade det pågått hemma hos mig hade jag sagt att "jag tycker det är tråkigt att du låser in dig en timme och inte vill umgås, om du vill vara ifred så föreslår jag att du åker hem".
  • Anonym (L)
    Anonym (Jodå) skrev 2022-03-22 09:40:08 följande:
    Då skulle jag för det första försöka jobba med min mage för det låter vidrigt och som ett fysiskt bekymmer.

Läs vad jag skriver också, det är inte BARA att det är en timmes egentid utan att den ligger 21-22 varje kväll. Jag har inget problem med att den jag bor med vill ha egentid, det tycker jag är rimligt och hälsosamt. Men för mig skulle jag uppleva det stressigt att alltid bli klar med lugn, film och kvällsmys innan 21 när jag visste att det var deadlinen varje kväll.

Ett förhållande är ju ett givande och tagande.

Det vore ju också jobbigt om någons intresse varje kvälll hamnade mitt i mattiden, så den andra personen alltid fick äta själv eller på en tid som passade sämre för välmåendet för den människan. Då är det ju inte egentiden i sig som är problemet utan tajmingen av dygnsrytmer.

Håller helt med. Man får försöka tajma sina rutiner lite. Speciellt om man bor ihop men även annars. 

Jag har en särbo, skulle tycka det kändes rätt trist och lite nonchalant om han stängde in sig 1-2 timmar på toa varje gång jag var där. Då hade jag känt att jag hellre åker hem till min egen bostad istället för att sitta ensam där, och att han kanske inte har så stort intresse av att vara med mig. 

Han har alla möjligheter i världen att t ex läsa serier i 3 timmar eller sitta på toa eller duscha när jag inte är där. 
    Han vill lägga sig tidigt, det vill inte jag. Därför väljer jag ibland att åka hem när han börjar bli trött, för att jag inte vill sitta själv hemma hos honom och glo, när jag kan vara hemma bland mina egna saker och göra vad jag vill utan att behöva smyga runt för att inte väcka honom. Bland flera skäl så är detta ett till varför vi bor var för sig.

Svar på tråden Flickväns duschrutin