Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2022

Beccus skrev 2022-04-03 21:31:46 följande:
    Angela kan nog ligga illa till eftersom hon säger exakt vad hon tycker och tänker, men hoppas på att Shevin ryker. 
    Dom sitter och säger att han inte är nån lagspelare, men har han ens fått chansen? Han har ju varit utanför sen dag ett..
    Håller med dig.
  • Johannus

Jag fattar inte hur programmet kan fortsätta då alla i lag Syd är i karantän. Ingen av det som är kvar i lägret får delta i tävlingar förrän dem fått svar på proverna....

Sen fattar jag heller inte att programmet genomfördes över huvud taget då Covid härjade i alla länder. Och härjar fortfarande.

Det ska verkligen bli spännande och se om lag Syd trots att det drabbats av Covid får tävla mot lag Nord och riskera att smitta även dem. (luftburet).....Eller ska lag Nord tävla mot varann Tyst

Nå det är trevligt att veta att Mattias kommer in på Robinson och jag hoppas han hamnar hos lag Nord. Heys kan gå till lag Syd.

Det som också blir spännande är att om Anna är kvar på Gränslandet hur det kommer att gå med henne och Angela två riktigt (jag är bäst kvinnor) och räds inte för att säga sin mening.

• Johannus
    Anonya skrev 2022-04-04 01:23:14 följande:

Men de får ju inte vara kvar i lägret för att inte smitta de som förhoppningsvis inte är smittade och de måste ju vara borta många dagar för att säkert inte smitta. Då lever de inte under robinsonförhållanden utan har tillgång till säng, mat och hygien och då blir det inte rättvist att de kommer tillbaka. 

Jag tänkte efter förra Gränslandet att alla kommer komma tillbaka till Robinson för att de två som åkt till sjukhuset inte kommer tillbaka och det då är hela fyra personer som lämnat Robinson tidigare än tänkt. Tänkte att två kommer till Syd och två till Nord. Men, med Syd i karantän går det ju inte. De från Gränslandet är ändå lika många som Nord, så tänkte att kanske de tävlar mot varandra tills Syds karantän är över. Man såg ändå i glimtarna från kommande program att Nord blev väldigt överraskade av att se några människor komma till deras läger, så tydligen är det inte så. Ska bli intressant att se vad som händer. 

Gorm och Angela har ju inte kommit så bra överens och nu lär de då få vara ensamma bara de två på Gränslandet. Tror det kommer gå bra, men att de blir lite paffa först. 

Håller med dig att det som är kvar i lägret borde inte få vara kvar. Och karantänstiden borde bli lång, men om det är så att deltagarna får fortsätta att delta då är det ett fel som gjorts enligt pandemilage. Jag satt med mitt jobb i karantän i 2 år....om inte mer.....

Tror inte alla kommer till Robinson utan bara Mattias och Heys.......Gorm och Angela får slåss med Anna och Linn.....Men det ska bli spännande att se hut produktionen ger tillstånd för det deltagare som har varit med smittade covid pantienter. Skyller helt på att programmet ens fick tillstånd då Covid härjade i alla länder........Men Vem Bryr Sig Om Sin Nästa. Kör på ....
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-04-04 19:34:59 följande:
    Undrar hur dom kunde få covid 
    Det undrar jag med....Alla som reste förra året och även i år måste ha PCR-test för att bevisa att dom inte har Covid. Testet får inte vara äldre än om det var då 72 timmar och nu ska det vara 48 timmar innan resa.....Eller tvärtom.

Sist kom Kristina in efter att hon valde deras lag när dom hade förfrågningarna i en  tävling eller kan det vara någon i teamet som bar på smittan....Frågorna är många, men tråkigt för alla deltagare.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-04-04 19:35:44 följande:
    Trist att Sandra har en tumör, tufft
    Ja det lät hemskt, men skulle man veta om sånt besked vet jag inte om man skulle anmäla sig till Robinson. O andra sidan så kanske man vill göra allt man inte gjort innan beskedet.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-04-04 19:57:04 följande:
    Bra med nystart
    Ja verkligen bra med nystart.....Och jag hoppas att Joel blir mer ett med lag Nord.
  • Johannus

Trist att Mattias, Heys, Linna och Anna blev ett eget lag hade varit bättre att blanda dem med Nord så att det ändå blev två lag.....Rädd att Mattias och Heys inte kommer att jobba så bra i samma lag......Heys tror sig vara Mästarnas Mästare och Mattias vill ha mer samarbete. Anna klarar inte av förluster och Linn är bara en glad tjej oavsett vad.

Ska verkligen bli spännande att se fortsättning hur denna Robinson kommer att vara ....Tror nog att båda lagen måste få förstärkning även utifrån för det har aldrig varit så få i lagen som det är nu......Fyra i varje lag brukar vara när det är dags för sammanslagning.

• Johannus
    Nandez skrev 2022-04-05 19:39:01 följande:
    Lag Nord vann
    På sätt och vis tycker jag att det var bra att lag Nord vann då dem har fått vara i Träsket 2 veckor. Lag Öst har haft en fin strand på Gränslandet.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-04-05 19:54:07 följande:
    Nu har jag missta litegrann. Men är Lag syd med igen?
    Nej lag Syd det två som fått stanna på stranden är i karantän.
Svar på tråden Robinson 2022