Rosetattoo skrev 2022-04-07 11:12:12 följande:
Oj vad häftigt!! 
Ja exakt som du säger så blir hela livet på paus. Jag har inte vågat gymma alls faktiskt då jag mestadels lyfter vikter så vill man ju inte anstränga sig eller ta i..
Oj ja då förstår jag att livet känns konstigt för dig då hästar tar mycket tid och är en stor fritid :( Hoppas det kommer något gott hur dethär 
Jag tycker också denna tystnad är jobbig. Att man inte kan prata med folk runtom en för man vill inte heller involvera för många om det "skiter sig" och måste förklara det. Jag har valt att bara informera absolut de som måste veta..
Har du också Lutinus nu då? 
Exakt, där är så mycket begränsningar. Man ska leva exakt som vanligt, men ändå ta det lugnt och undvika detta, detta och detta. Sa dem åt dig att göra något speciellt eller undvika något?
Jaa, jag har hållt på med hästar hela livet och det är ju inte en hobby längre utan en livsstil. Jag är ju där ändå och gör allt annat utom att rida då, men det blir ju pusslande med att få hjälp av andra att motionera honom. Men så länge man får något ut av detta så är det ju tveklöst värt det :)
Ja, jag kände så i början också faktiskt, ville inte att folk skulle veta. Men vi har nu berättat för alla i vår närhet, och även min chef och arbetsledare vet om det.
Det blir jobbigt att berätta om det inte går som man hoppas, men sen samtidigt är det bra att folk vet om varför/att man inte mår på topp. :/
Sen även om man berättar för folk upplever jag att dem ändå inte förstår. Känner du likadant?
Japp, det är dag 8 med Lutinus. Inte påverkats allt av den ännu mer än lite ömma bröst bara. Själv?