• Cheneyney

IVF start mars 2022

Ååh, verkar vara undefär lika i tiden med er andra här. Började med sprutor(bemfola) den 16e mars, hade äggplock den 30. Vi fick ut 11 ägg :)

Fyllde 30 år den 31 mars och en fågel bajsade på mig, hoppas jag får en fin present av detta, haha!
    Hade ET idag och ruvar nu på en superfin 5 dagars blastocyst, fick dessutom en till frysen. Har varit så nojig hela helgen och morgonen att dem skulle ringa och säga att alla avstannat. 

Första ivfen, friska, oförklarlig barnlöshet för vår del. 
    Hur räknar man rd, är jag på rd1 imorgon eller? Glad

• Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-04 20:17:53 följande:
    Varmt välkommen till vår lilla tråd:) 
    Jag vet inte hur man räknar ruvardagar?

Första IVF för oss oxå, har inga äggledare kvar så hoppas IVF funkar. Vi blev ändå gravida i höstas på första försöket men utomkvedshavandeskap då, mitt andra..

Jag fick oxå en 5-dagars idag, en frös de ner, 4 st ska odlas till i morgon och ev fryses nån mer ner om de är fina :)
    Ändå positivt att ha blivit gravida förut har jag hört, hoppas det stämmer! :) hemskt att man lyckas få inte bara 1 men 2 utomkveds, kan bara tänka mig.. 

Åh så spännande, då ligger vi exakt lika i tiden! När har du testdag? 
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-04 20:30:05 följande:

Ja sjukt drygt med utomkvedshavandeskap men man får försöka tänka positivt. Med IVF får man ju de allra bästa embryona :) Så det blir bra till slut. 

Jag ska testa 17 april :)
    Själv då?

Försöker tänka likadant, nu har man ju de bästa chanserna att det ska gå :)
    Vi har försökt sen 2018 då vi fick ett missfall. Har varit en lång resa med cellförändringar och sen corona som satte allt på kö. Kom till rmc först i december förra året. Känns som en hel evighet har gått, och overkligt att man nu är här!
    Hur länge har ni försökt?

Har fått testdag den 16e, har lovat mig själv att inte tjuvtesta :) tänker du vänta tills testdag? 
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-06 10:44:06 följande:

CHENEYNEY  

Hur känns det för dig? Jag har väldiga spänningar och hugg i nedre buken. Tycker ju att smärta borde ge sig? Sen jag började med cyklogest  har jag haft konstant ont, även i brösten! 

sorry att telefonen fuckar upp texten denna gången ????

Jag är nog på rd 2 tror jag? Tänker man räknar insättningsdagen som 0?
    Känner faktiskt ingenting alls, mer än äggstockarna som fortfarande är lite svullna och ömma. Det sa läkaren vid min ET i måndags också. Så jag har sjukat mig hela denna veckan så äggstockarna får återhämta sig. Har ett stressigt och väldigt fysiskt jobb så tänker det är inte bästa förutsättningarna heller :)
    Tagit Lutinus sen dagen efter äggplock, och har haft ömma bröst hela tiden av dem. Men utöver dessa, absolut inga känningar. 

Är cyklogest också progesteron? Isåfall kan nog ömma bröst komma från det.
    Vad är det för smärta, från äggplocket då eller? Det kan ju sitta i ett litet tag efter vad jag förstått. 
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-06 22:10:21 följande:

Ja jag googla det och ruvardag 0 är dagen man sätter i, så då är vi på dag 2 av 13 innan test. 12 dagar för dig :) 

ja cyklogest är progesteron så tror mkt kommer från dem! Hade ont efter äggplock men det lugnade sig snabbt, sen har jag fått molande/huggande värk, troligtvis av cyklogesten då.. Börjar bli trött på att ha ?mensvärk? hela tiden. Enda gången det känns bra är när jag ligger på rygg, och jag kan inte sova på rygg? eller jobba på rygg :/ 

Loppan1994: fyremadel är värre än äggplock ;)

Ååh så spännande, längtar tills vi kan testa :)

Ja, kanske är en biverkning från det då? Dryg sådan dock. Läst också att man kan få lite mer ont några dagar efter äggplock då man samlar på sig lite vätska då, kanske är lite av det också? 

Sjukt ändå, jag har exakt samma problem, mina äggstockar gör minst ont när jag ligger på rygg och kan heller inte somna så, eller jobba för den delen haha! 
  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-04-07 08:51:55 följande:

Hallå på er {#emotions_dlg.flower}

Hittade denna tråd nu! Kul att ni också börjat med IVF i mars.

Jag har genomgått alla sprutor, ÄP och återföring. Har det korta protokollet.

Är på RD4 idag. Är mindre svullen idag och mindre ont i brösten. 

Har nog ärligt talat mått skit genom dethär med hormoner och väntan. Väldigt trött och helt orkeslös. Brukar gymma 4 dagar i veckan och långa promenader varje dag men inget av det har blivit av sedan jag började med GonalF. Har känts som man levt i ett vakuum i huvudet och inte varit sig själv.

Hur mår ni andra idag? Glad

Är på rd3 idag så vi är lika i tid :)

Det som gör mycket är nog att man faktiskt inte kan eller orkar leva helt som vanligt. Gymma antar jag inte man direkt får göra?
    Jag har egen häst, inte ridit sen vi började med sprutorna och får inte göra på ett tag till enligt läkarna :(

Känns verkligen som livet är helt pausat iom att man inte får röra sig som man brukar. 
  • Cheneyney
    Loppan1994 skrev 2022-04-07 10:30:56 följande:

Nu ligger vi inne på rummet efter ÄP. 
    Va så nervös hela vägen hit, sovit 2h inatt kanske.
    Tog bara 2 Alvedon innan för mitt största orosmoment va att tappa kontrollen.
    Väl inne när läkaren började med bedövningen så började min hörsel försvinna och pulsen stegra. Men med typ 0.2ml morfin så blev ja lite lugnare haha :)
    Själva plocket och sticket kändes inget alls Skrattande fyremadelen är definitivt värre :) 
    Nu har jag molande värk i äggstockarna, fiffi och rumpan?? Haha 
    7st ägg av 10 fick vi ut iaf så nu är det bara att vänta tills imorgon och se om det blir återföring på lördag eller tisdag. Lutinus ska jag börja med på lördag fm :) 

Skönt ändå att det gått såpass bra, det gör det ju för de flesta :)

Håller tummarna att du får bra besked och många fina befruktade ägg imorgon :) 
  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-04-07 11:12:12 följande:

Oj vad häftigt!! Glad

Ja exakt som du säger så blir hela livet på paus. Jag har inte vågat gymma alls faktiskt då jag mestadels lyfter vikter så vill man ju inte anstränga sig eller ta i..

Oj ja då förstår jag att livet känns konstigt för dig då hästar tar mycket tid och är en stor fritid :( Hoppas det kommer något gott hur dethär {#emotions_dlg.flower}

Jag tycker också denna tystnad är jobbig. Att man inte kan prata med folk runtom en för man vill inte heller involvera för många om det "skiter sig" och måste förklara det. Jag har valt att bara informera absolut de som måste veta..

Har du också Lutinus nu då? Glad

Exakt, där är så mycket begränsningar. Man ska leva exakt som vanligt, men ändå ta det lugnt och undvika detta, detta och detta. Sa dem åt dig att göra något speciellt eller undvika något?

Jaa, jag har hållt på med hästar hela livet och det är ju inte en hobby längre utan en livsstil. Jag är ju där ändå och gör allt annat utom att rida då, men det blir ju pusslande med att få hjälp av andra att motionera honom. Men så länge man får något ut av detta så är det ju tveklöst värt det :)

Ja, jag kände så i början också faktiskt, ville inte att folk skulle veta. Men vi har nu berättat för alla i vår närhet, och även min chef och arbetsledare vet om det.
    Det blir jobbigt att berätta om det inte går som man hoppas, men sen samtidigt är det bra att folk vet om varför/att man inte mår på topp. :/

Sen även om man berättar för folk upplever jag att dem ändå inte förstår. Känner du likadant?

Japp, det är dag 8 med Lutinus. Inte påverkats allt av den ännu mer än lite ömma bröst bara. Själv? 
  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-04-07 14:34:47 följande:

Nej de sa åt mig att leva som vanligt men att undvika alkohol. Jag frågade om träning men de sa att de inte var någon fara. Men har läst mig till (googlatOskyldig) att de flesta avrådes detta..

Jag förstår det det måste vara livsomställande! Absolut är allt värt besvären om det går vägen.. Glad

Exakt så är det, det jag tycker är jobbigt är när man får frågor om hur det går osv fastän man själv inte vet hur det går haha. Ja, man känner sig ensam i alla känslor. Jag säger att jag är trött men de förstår inte vad utmattad man är i allt detta känns det som.

Okej! Jag är på dag 6 med Lutinus. Jag har samma som dig men tycker ömheten börjar avta lite nu. Har haft svullen mage också men det känns också bättre idag.Glad  

Ja, jag fick rådet att leva som vanligt men ta det lugnt typ. Inte springa eller röra mig så det fanns risk för äggstockarna att snurra. Själva återföringen uppfattade jag inte som det fanns någon risk för.

Nä, folk är väldigt nyfikna på hur det går. Men jag har ex hållt vår testdag hemlig, för oavsett det blir bra eller dåligt vill man nog processa det ifred liksom. 
    Man är väldigt ensam i allt. Folk vill nog gärna stötta, men vet inte hur. Så länge dem inte ger tips eller säger hur man ska vara eller tänka så är det väl lugnt, haha. :)

Ovitrellen borde ju börja gå ur nu? Den har säkert också gett en hel del symptom. Nu är det bara denna eviga väntan!

Min mens är beräknad på söndag, så får hoppas den håller sig borta iaf :) 
  • Cheneyney
    Loppan1994 skrev 2022-04-08 08:50:44 följande:

4st hade blivit befruktade idag, så imorgon blir det återföring :)

Härligt! Hoppas det är ett superembryo som du får tillbaka :) 
Svar på tråden IVF start mars 2022