• Novabusen

    IVF start mars 2022

    Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

  • Svar på tråden IVF start mars 2022
  • MaryJen123

    Följs gärna åt! :)
    Jag är på sprutdag 4 idag, kör korta protokollet, menopur 300 och även 0,25 fyremadel from imorgon.
    Känns helt okej med sprutorna, är mest rädd för att göra fel men tror nog att jag och sambon övertänker.
    Ska på första VUL på fredag för att kolla äggen. Känner mig extremt teött, men annars inga biverkningar, hur går det för dig?

  • Novabusen
    MaryJen123 skrev 2022-03-23 12:21:58 följande:

    Följs gärna åt! :)
    Jag är på sprutdag 4 idag, kör korta protokollet, menopur 300 och även 0,25 fyremadel from imorgon.
    Känns helt okej med sprutorna, är mest rädd för att göra fel men tror nog att jag och sambon övertänker.
    Ska på första VUL på fredag för att kolla äggen. Känner mig extremt teött, men annars inga biverkningar, hur går det för dig?


    Kul! Då ligger vi väldigt lika till tidsmässigt :)
    Jag har sprutdag 5 idag och lägger till fyremadel idag. Och UL på fredag.
    Jag har oxå kort program och kör rekovelle nu. Jag känner inget mer än att äggstockarna växer, så det känns typ som mensverk men det byter sida till och från :) 
    Jag köpte bedövningskräm jag ska ta innan fyremadel då den kanylen är större för jag gillar verkligen inte sprutor, men rekovelle provade jag hos BM och den känns ju inte när man tar iaf :)
  • Loppan1994

    Jag hänger gärna på här Skrattande
    Är på sprutdag 3 idag med gonal-f 175.

    Körde en omgång i januari med gonal 125 i 7 dagar sen 175 i 5 dagar men tyvärr var inga över 10mm :( 

    Så hoppas verkligen det hjälper denna gång med 175 från start 

  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-03-23 14:45:40 följande:

    Jag hänger gärna på här  // Skrattande
    Är på sprutdag 3 idag med gonal-f 175.

    Körde en omgång i januari med gonal 125 i 7 dagar sen 175 i 5 dagar men tyvärr var inga över 10mm :( 

    Så hoppas verkligen det hjälper denna gång med 175 från start 


    Spännande! Håller tummarna att 175 hjälper :) Vet ni varför vissa kör gonal, vissa rekovelle? Det är ju samma typ men vad avgör liksom? :)
  • MaryJen123

    Spännande, då är vi ungefär lika i tid :)

    Fick du något svar på varför äggen inte mognade sist? 

    Barnmorskan på Livio berättade att olika läkare har olika "favoriter" och då kan det skilja sig från person till person. Tyckte det var lite krångligt nämligen då Menopuren inte är färdigblandad utan jag måste själv blanda ett pulver med en vätska. Känns onödigt att det ska blandas när det finns färdigfyllda sprutor.


    Hur länge har ni i tråden försökt nu?


    Vi är inne på 2 år försöka själva och är oförklarligt barnlösa. Både mannens spermier är i toppskick och jag har mycket ägg, AMH på 4 vilket var väldigt bra. Dock finns risk för överstimulering nu enligt läkaren så det finns risk att vi inte får återföra något i denna cykel vilket känns trist om det skulle bli så. Nu vill man ju bara köra gärnet! :)


     

  • Loppan1994
    MaryJen123 skrev 2022-03-23 17:58:15 följande:

    Spännande, då är vi ungefär lika i tid :)

    Fick du något svar på varför äggen inte mognade sist? 

    Barnmorskan på Livio berättade att olika läkare har olika "favoriter" och då kan det skilja sig från person till person. Tyckte det var lite krångligt nämligen då Menopuren inte är färdigblandad utan jag måste själv blanda ett pulver med en vätska. Känns onödigt att det ska blandas när det finns färdigfyllda sprutor.


    Hur länge har ni i tråden försökt nu?


    Vi är inne på 2 år försöka själva och är oförklarligt barnlösa. Både mannens spermier är i toppskick och jag har mycket ägg, AMH på 4 vilket var väldigt bra. Dock finns risk för överstimulering nu enligt läkaren så det finns risk att vi inte får återföra något i denna cykel vilket känns trist om det skulle bli så. Nu vill man ju bara köra gärnet! :)


     


    Nej fick ju inte det! Det enda läkaren sa att 125 va en stor dos men sen sa bm att det inte var det så blev lite förvirrad.. Fick även komma på ett nytt ul när jag hade mens men det enda som va avvikande då var en cysta på 5cm som inte vart där innan. 

    Så har de inte växt nu med 175 från start så blir ja galen. 

    Vi började försöka sep 19 men sambons spermier var avvikande, minns inte om det var mängden eller rörligheten Tungan ute

    Är lite nervös oxå för min bmi gräns, på inskrivningen var den bra men nu 1.5år efter så ligger ja nog över gränsen igen då ja har en liten jojo bantning... 
  • MaryJen123
    Loppan1994 skrev 2022-03-23 18:35:24 följande:
    Nej fick ju inte det! Det enda läkaren sa att 125 va en stor dos men sen sa bm att det inte var det så blev lite förvirrad.. Fick även komma på ett nytt ul när jag hade mens men det enda som va avvikande då var en cysta på 5cm som inte vart där innan. 

    Så har de inte växt nu med 175 från start så blir ja galen. 

    Vi började försöka sep 19 men sambons spermier var avvikande, minns inte om det var mängden eller rörligheten Tungan ute

    Är lite nervös oxå för min bmi gräns, på inskrivningen var den bra men nu 1.5år efter så ligger ja nog över gränsen igen då ja har en liten jojo bantning... 

    Frustreande att inte få nåt konkret, men hoppas 175 räcker nu då. 


    Jag har några extrakilon som jag oroade mig för men läkaren sa att jag inte skulle börja banta nu inför behandlingen utan mitt fokus nu är att leva på som vanligt och fokus är enbart att jag ska må bra, några kilo hit och dit var ingen fara sa hon. Kändes skönt och tryggt.


    Hoppas det går bra för dig! 

  • Novabusen

    För oss är det första IVF-försöket. 


    Jag fick utomkvedshavandeskap för 10 år sen och efter det gjordes kontroller plus att jag blivit gravid efter det, men gjorde abort. Det var med mitt ex. 


    Träffade ny kille för 3 år sen så i sept körde vi med ägglossningtest, första riktiga försöket och det tog sig direkt, meeen det blev ett utomkvedshavandeskap som opererades bort i nov så nu har jag inga äggledare.


    Livio skickade in till landstinget i dec och i jan kom remissen. Infomöte i feb, start nu med behandling :) 


    Idag tog jag första fyremadel och det var tur jag hade bedövningskräm för första sticket gick inte ens i utan fick ta mer sats. Efteråt kliade det en stund :)

  • Loppan1994

    MaryJen123- ja verkligen! Det var bara nått i stil med -jag vet inte varför du inte svarar bättre på denna dosen. Så känns nästan som man får skämmas om inte denna dosen räcker heller... 

    Okej men det känns ju skönt att höra ändå 

    Har du ul imorgon? Glad

  • Loppan1994

    Novabusen- fy va jobbigt med utomkveds 2ggr dessutom och att äggledaren fick tas bort Rynkar på näsan men får du ägg på båda sidor ändå eller är det bara ena som funkar?

    Du har ul imorgon du med va?

    Ja fyramadelen är inte rolig... ska lägga till min imorgon och den svider ju så förbannat. Och sen att man ska aspirera innan oxå gör det ännu värre 

Svar på tråden IVF start mars 2022