Inlägg från: MaryJen123 |Visa alla inlägg
  • MaryJen123

IVF start mars 2022

tog precis sprutorna och jäklar vad ont det gjorde idag, ser även små blåmärken där jag stuckit tidigare. Fyremadelen är inte rolig! :(

Tänkte på en sak..jag har bara fått menopur utskrivet till söndag och ska på UL på måndag.. Hinner man få receptet och hämta ut nya sprutor på en och samma dag? 
    Jag nämnde det i fredags och då sa hon "jag skriver inte ut mer förens jag vet att det verkligen behövs"...det kanske inte är några konstigheter men kändes bara lite riskabelt?

• MaryJen123

Börjar bli riktigt svullen, idag när jag Var på promenad så kändes det spänt och lite molande. Är inte sugen på att ta sprutorna nu. Hoppas dock på goda nyheter på UL imorgon för oss allaGlad

Hur mår ni? 
    Lycka till imorgon !

• MaryJen123

Kul att det går framåt för er båda! Hade inte alls tänkt på det där med sommartid, hoppas det inte ställde till det.

Jag hade UL idag och de kunde se 7 blåsor som var mogna och några till som kanske hade potential att växa till sig till äggplocket på fredag. Är det ett bra antal? Fick ingen info om det var bra eller dåligt men antar ok iom att det ändå blir plock?

Anledning till att jag undrar är för att läkaren frågade om jag kanske istället ville "maxa" sprutorna istället och göra totalfrys. Jag svarade att jag kan inte ta ett sånt beslut, jag har aldrig gjort detta förr, vad rekommenderar ni? Tycker det var en sån konstig fråga att ställa?

Kanske bara är hormonerna som gör mig extra frustrerad haha 

Men så spännande att följas åt nu när det närmar sig 

• MaryJen123
    Loppan1994 skrev 2022-03-28 21:07:34 följande:
    Men tror att det är bra? Har för mig 10 är bra när man kan sätta in samma vecka. Gör man totalfrys så vill man väl kanske ha ut flera, fast får man ut för många så är ju inte de heller bra iof.. 

Jag hade oxå 10st som han kunde se :) 

Hade jag fått välja hade jag nog kört på 10. Men jag är rädd för överstimulering så är därför.

Ja asså det var faktiskt en väldigt konstig fråga.. känner lite att vilken läkare typ frågar om du vill bli överstimulerad? 
    Ja, 10 har jag för mig är bra...vi kommer köra på det. 

Så skum fråga för hon konstaterade också att då finns en stor risk att bli överstimulerad.
    Tycker det är lite jobbigt i de lägen när jag inte riktigt tycker att jag förstår eller när jag i efterhand återberättar för min sambo vad som sagts och vissa saker låter så skumma? Väldigt trist att han inte får vara med på allt, när han också har rätt till all info och är lika delaktig.
    Men men, ska inte gnälla, är ju otroligt tacksam att ens få hjälp. Kanske jag som tolkar in vad läkaren säger. 
  • MaryJen123
    Novabusen skrev 2022-03-28 22:09:07 följande:

Yes, nu är otrivelle tagen så nu känns det skönt att slippa sprutor på ett tag :)

Oj vilken svår fråga om totalfrys. Aldrig ens tänkt på det.. Men jag tror ändå man ska följa sin magkänsla. 

Ja himla kul att alla nästan ligger lika och så spännande att se hur allt utvecklar sig. Snart tror jag vi alla sitter spända och väntar på ett plus <3

Woho! Så spännande! Håller tummarna för oss alla!
    Jag har aldrig fått ett positivt graviditetstest, så det är verkligen en milstolpe jag längtar så mycket efter 
  • MaryJen123

Loppan1994 .
    På livio gärdet får sambon inte följa med på nåt. Men jag har hört att vården ska släppa sina restriktioner 31/3 så ska fråga på fredag om det.
    Vill ju så gärna ha det stödet och känna att man gör detta tillsammans.
    Antar att det är samma för er att han inte får vara kvar?

• MaryJen123

Novabusen - 
    Stort lycka till imorgon! {#emotions_dlg.flower} så trist att de inte får följa med. Håller alla tummar och tår för att det går bra.
    Ikväll tar jag sista menopur o fyremadel, tjoho! Skrattande

• MaryJen123
    Loppan1994 skrev 2022-03-29 20:11:12 följande:

Träffade ett blodkärl ikväll med gonalen och jäklar vad de började blöda.. kan inte va nån fara väl?

Läskigt! Vad typiskt att du skulle träffa just där. Tror inte det är någon fara...Då hade väl kliniken sagt nåt om det
  • MaryJen123

Vilka härliga nyheter att det går så bra! Hoppas på många embryon!

Haha har också tänkt på det där med BF runt jul, men men, kanske också går över tiden så de blir en januaribebis :)

Imorgon har jag äggplcok, är väldigt lugn faktiskt och känner mig inte så nervös mest känns det bara så långt till måndag att få besked om nåt har blivit befruktat eller ej.
    Känns som en evighet 

• MaryJen123

Nu är äggplocket klart. Det gick över förväntan, sved lite men hade nog trott det skulle göra ondare.
    Fick ut 16 st ägg, återföring på måndag och då släpper livio på sina restriktioner och min sambo får vara med! Känns så bra!

Hoppas ni får en fin helg, i väntans tider. Vilket tålamod vi jobbar upp som väntar och kämpar för våra framtida barn. 

• MaryJen123

Lite sent svar nu men hoppas att det lösts sig! 

Hade lite ont efter äggplock igår, lite svårt att gå och svullen men idag mår jag nästan som vanligt och piggare än jag varit sen jag började med sprutorna. 

• MaryJen123
    Novabusen skrev 2022-04-02 15:03:55 följande:

Jäkla väntan.. just nu är jag orolig att alla embryon dör under helgen så det inte finns några att sätta tillbaka Gråter

Väntan och att inte ha kontroll är verkligen hemsk.
    Jag försöker vara lugn men blev lite stressad efter att jag uppdaterat mina närmsta om att vi fick ut 16 ägg, alla kom med heja rop och grattade på ett sätt som att vi skulle få 16 barn haha men man själv lever ju i en annan vetskap. Det är mycket som ska klaffa för att ens få ett embryo tillbaka.

Förhoppningsvis får vi alla tillbaka ett superembryo och några till frysen :)
  • MaryJen123

Novabusen - Lycka till idag! Har du hört nåt än om hur det har gått under helgen? 

Loppan 1994-  Du har UL idag va? Lycka till, hoppas du frisknat till

Själv sitter vi här och inväntar samtal från livio, har planerad insättning i eftermiddag men kanske flyttar de fram om några ska odlas vidare. Vill bara få det gjort :) 

• MaryJen123

Fick inte återföra nåt igår. är så besviken. De ringde på förmiddagen och frågade hur jag mår, jag har ju mått jättebra, inte haft ont alls eller svullen. De sa att vi var välkomna kl 14 för återföring.

När vi kommer dit får vi skriva in oss, gå in i rummet, jag klädde om och var redo för återföringen. En barnmorska går igenom när vi har testdag, får gravtest mm. 

Då kommer en läkare in och berättar att det har blivit något internt missförstånd hos dem och att jag inte alls ska få återföra nåt pga risk för överstimulering.

Vi blev så ledsna som åkt ända dit och var så glada och får åka hem igen tomhänta.

Läkaren sa att de ska diskutera möjligheten att kasnek få återföra imorogn, de skulle ringa igen då, men jag förstår bara inte varför? det är väl lika stor risk att bli överstimulerad på onsdag som det var igår?

Tydligen så hade vi glömts bort och fallit mellan stolarna och läkarna verkade inte överens hur man skulle behandla mig. Så nu vet vi ingenting utan får bara vänta tills onsdag med mer info. känner mig så ledsen.

Läkaren sa förlåtande "du behöver inte oroa dig, du som är så ung och ni har fått så många fina embryon, ni har tid på er" 

Det är ju inte min ålder som är problemet, utan att det känns så respektlöst att de missat oss, vi har åkt dit, vi fick instruktioner för när vi hade testdag, fick ett graviditetstest, jag satt där avklädd och klar och sen blir vi hemskickade. All väntan redan efter att försökt i flera år, då känns några veckor som ren terror :( 

Är så ledsen och besviken nu.

Kommer lämna denna tråd ett tag då jag behöver fokusera på annat ett par dagar än IVF.

Lycka till er andra! Håller alla tummarna!

Svar på tråden IVF start mars 2022