Fick inte återföra nåt igår. är så besviken. De ringde på förmiddagen och frågade hur jag mår, jag har ju mått jättebra, inte haft ont alls eller svullen. De sa att vi var välkomna kl 14 för återföring.
När vi kommer dit får vi skriva in oss, gå in i rummet, jag klädde om och var redo för återföringen. En barnmorska går igenom när vi har testdag, får gravtest mm.
Då kommer en läkare in och berättar att det har blivit något internt missförstånd hos dem och att jag inte alls ska få återföra nåt pga risk för överstimulering.
Vi blev så ledsna som åkt ända dit och var så glada och får åka hem igen tomhänta.
Läkaren sa att de ska diskutera möjligheten att kasnek få återföra imorogn, de skulle ringa igen då, men jag förstår bara inte varför? det är väl lika stor risk att bli överstimulerad på onsdag som det var igår?
Tydligen så hade vi glömts bort och fallit mellan stolarna och läkarna verkade inte överens hur man skulle behandla mig. Så nu vet vi ingenting utan får bara vänta tills onsdag med mer info. känner mig så ledsen.
Läkaren sa förlåtande "du behöver inte oroa dig, du som är så ung och ni har fått så många fina embryon, ni har tid på er"
Det är ju inte min ålder som är problemet, utan att det känns så respektlöst att de missat oss, vi har åkt dit, vi fick instruktioner för när vi hade testdag, fick ett graviditetstest, jag satt där avklädd och klar och sen blir vi hemskickade. All väntan redan efter att försökt i flera år, då känns några veckor som ren terror :(
Är så ledsen och besviken nu.
Kommer lämna denna tråd ett tag då jag behöver fokusera på annat ett par dagar än IVF.
Lycka till er andra! Håller alla tummarna!