Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF start mars 2022

MaryJen123-  va skönt! Jo det går bra men börjar känna av hormonerna känslomässigt nu.

Ja med min sambo är det lite som att han vill knappt prata om det med mig heller, tror han tycker det är extremt jobbigt att det är han det är "fel" på. Önskar väl lite att han var lite mer med. Just nu tar jag sprutorna själv och han grejar med nått annat ute.. vi bråkar endel oxå och jag vill typ skita i allt. Kände samma förra sprut omgången, men så fort ja sluta med sprutorna så ville jag bara köra igång igen haha.

Ja jag funderar på om vi kanske ska gå ut med det när man plussat som jag hoppas snart sker. Eller så förblir det en hemlighet. 
    Skulle verkligen vilja säga det till min mamma men orkar inte, vill lixom sörja själv att det inte går.

Nej det var ju inte kul att höra det! Man vill ju bara ha pepp och känna att det snart är ens tur! 

Känner lite samma med min chef. Var nyss sjukskriven fram och tillbaka för panikångest och håller väl på och repa mig lite mer för varje dag så känns som att hon skulle dömma mig och tänka att jag kanske inte ska ta ett till barn till världen innan jag mår helt okej. Men helt okej kommer jag nog aldrig bli, utan panikattacker får jag nog leva med. 

• Loppan1994

Tagit fyramadel idag och igår. Och denna vända är värre än sist, svider i en timme efter och får en svullnad lite bredvid sticket..  fy avskyr den Skrikandes

• Loppan1994
    MaryJen123 skrev 2022-03-26 22:21:47 följande:

tog precis sprutorna och jäklar vad ont det gjorde idag, ser även små blåmärken där jag stuckit tidigare. Fyremadelen är inte rolig! :(

Tänkte på en sak..jag har bara fått menopur utskrivet till söndag och ska på UL på måndag.. Hinner man få receptet och hämta ut nya sprutor på en och samma dag? 
    Jag nämnde det i fredags och då sa hon "jag skriver inte ut mer förens jag vet att det verkligen behövs"...det kanske inte är några konstigheter men kändes bara lite riskabelt?

Nej den är ju inte de :( 

Ja de skriver ut och du kan hämta några minuter efter :) har inte heller nått mer imorgon och så gjorde läkaren sist med :)

Ja parterapi kanske inte är så dumt ändå  
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-03-27 16:44:33 följande:

Jag har en fyremadel kvar som jag ska ta idag och så har jag några doser rekovelle kvar i sprutan. Hoppas innerligt att jag slipper ta mer fyremadel Obestämd

Håller verkligen tummarna för oss alla tre imorgon Hjärta
  • Loppan1994

Hur gör ni ikv med sprutorna? Tar vid 20, men ska man ta vid 21 nu ist då? Hört att de inte gör så stor skillnad på några timmar men 

• Loppan1994

Okej till mig sa dom att jag skulle ta kl 20, men tänkte eftersom det blev sommartid så blev de en timme tidigare idag :) 

Jag mår oxå bra, känner inte mycket alls mer än lite trött, kännt av i äggstockarna typ 3-4ggr 

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-03-28 12:39:03 följande:

Just det, helt glömt sommartid! Haha

Hade UL i morse, på gränsen till överstimulerad så plock på onsdag och insättning fredag är planen. Så glad att slippa fyremadel! Dom sa inte exakt antal men på ena stocken sa hon 6-7-8 stora och några mindre som de oxå kommer ta :)

Haha inte lätt att hålla reda på allt! 

Får du ta ovitrelle ändå? 
    Håller tummarna nu att ni får ut bra med ägg :) 

Jag hade rätt många men dom va mellan 8-12,5mm så nu blir de 200 och nytt ul på Tors. Han sa att de skulle bli plock i början av nästa v så hoppas innerligt att dessa nu växer till sig. 
    Annars blir de att avbryta och börja på 200 i nästa cykel, men de sa han va lite riskabelt eftersom ja har bra äggreserv.
  • Loppan1994
    MaryJen123 skrev 2022-03-28 18:56:25 följande:

Kul att det går framåt för er båda! Hade inte alls tänkt på det där med sommartid, hoppas det inte ställde till det.

Jag hade UL idag och de kunde se 7 blåsor som var mogna och några till som kanske hade potential att växa till sig till äggplocket på fredag. Är det ett bra antal? Fick ingen info om det var bra eller dåligt men antar ok iom att det ändå blir plock?

Anledning till att jag undrar är för att läkaren frågade om jag kanske istället ville "maxa" sprutorna istället och göra totalfrys. Jag svarade att jag kan inte ta ett sånt beslut, jag har aldrig gjort detta förr, vad rekommenderar ni? Tycker det var en sån konstig fråga att ställa?

Kanske bara är hormonerna som gör mig extra frustrerad haha 

Men så spännande att följas åt nu när det närmar sig 

Men tror att det är bra? Har för mig 10 är bra när man kan sätta in samma vecka. Gör man totalfrys så vill man väl kanske ha ut flera, fast får man ut för många så är ju inte de heller bra iof.. 

Jag hade oxå 10st som han kunde se :) 

Hade jag fått välja hade jag nog kört på 10. Men jag är rädd för överstimulering så är därför.

Ja asså det var faktiskt en väldigt konstig fråga.. känner lite att vilken läkare typ frågar om du vill bli överstimulerad? 
  • Loppan1994

MaryJen123- nej det är jätte svårt att veta vad som är bäst. Men som novabusen skrev så tror jag oxå man ska gå på sin magkänsla :) 

Åh ja det där plusset bara längtar man till så mycket. Jag har ett barn sen innan som blir 10 år i år och innan dess så var jag gravid 7 månader innan men gjorde abort i v13. Så sjukt att jag då blev gravid jätte lätt utan å ens märka det och nu är det såhär... 

Har ni hört nått om dom får följa med på äggplock? Eller får dom göra sitt å sen gå? 

Svar på tråden IVF start mars 2022