Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF start mars 2022

MaryJen123- det var ju bra med ägg! Gud vad skönt :) och toppen att det inte gjorde så ont

• Loppan1994

Behöver lite hjälp tjejer. Har tidigare fått sprutor 450ie eller 900 ie/0.75ml 

Men fick även en 300ie/0.5ml 

För jag ska ta 200 varje kväll nu tills måndag. 

Men den på 0.5ml vad innebär de istället för 0.75ml som ja annars haft och har på den andra pennan? 
    Får ja för låg dos nu? 

• Loppan1994

Tror det löste sig Skrattande nä mina är oxå såna man skruvar upp men såg sen att 900,450 och 300 hade olika ml skalor så ie/ml är nog samma :) 

MaryJen123- skönt att du når bättre nu :)

• Loppan1994

Förstår att väntan för er är jobbig :( håller alla tummar att de blir många fina efter helgen Hjärta

Jag är förkyld än, har fått ett pcr test ja ska ta på måndag morgon men får inte svar förens tisdag.. och på måndag ska ja ju ha vul, har ingen mer gonal hemma heller och finns inte där ja bor utan bara i Karlstad..  och har bara gått 4 dagar på måndag, måste väl gå minst 5 nu innan man får träffa folk väl? 

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-02 22:56:55 följande:
    Om du är orolig kanske du kan ta ett antigen-test? Är det neg så på med munskydd och gå på ultraljudet :) 
    Alla restriktioner släppte väl 1 april? 
    Ja dom kanske gjorde de, hittar typ inga restriktioner när ja googlat haha :) 
  • Loppan1994

Åh spännande, ni får ruva båda två idag då?

På vul idag sa han på höger fanns en på 12.5, 13, 14.5 och 2 över 18  varav den Störst på 20.5mm 

På vänster tre st på 10-12, en på 14.5 och en på 19.5

Ska ta gonal-f ikväll, sen ovitelle imorgon och äggplock på torsdag. 
    Men känns inte som att vi kommer få ut många alls? Kanske hade vart bättre att avbryta igen och gå på starkare nästa månad.

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-04 19:42:07 följande:

Vissa äggblåsor växer ju till sig innan torsdag oxå :) Ändå 3 dagar dit så jag tycker absolut de kan plocka. Sen så vet man ju inte förrän senare om äggen är mogna så det är ju lite av ett lotteri? Men jag tror det kommer går bra för dig :) 
    Yes, nu ska det ruvas till 17 april. Så jäkla segt med väntan, haha.. 
    Äter ni några kosttillskott? Jag äter folsyra, d-vitamin, zink, bidrottninggele och nattljusolja, haha. Frågade BM om tillskott och hon sa att det räcker med folsyra. 
    Och kör ni nolltolerans på alkohol och tobak? Min sambo röker cigarr och ibland har jag smakat, men inte under behandling..

Så de växer även om ja inte tar nån mer gonal nu då? :) 

Åh mysigt, håller tummarna att det blir ett plus Hjärta

Har vitamin kvinna? Dock glömt de på ett tag så får börja igen tänkte jag.

Alkohol har ja nog inte druckit sen i somras om ja minns rätt och tobak slutade jag med för en månad sen. Koffein slutade jag med oxå dock pga hjärtklappning  :) 
    Sambon snusar och dricker öl dock sa som inget om de på inskrivningen :) 

I min förra graviditet tog jag bara folsyra, dock fick jag havandeskapsförgiftning och eklampsi 4h efter han föddes så måste kolla upp med läkaren om jag ska ta trombyl
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-04 21:59:34 följande:
    Ja rimligtvis bör de kunna växa lite till :)

Oki, en del försöker ju ändå leva som vanligt fram till plus och en kompis som försöker skaffa barn dricker ett glas alkohol då och då mellan ägglossning och bim?
    Okej får hoppas de då :) 

Ja alltså de är väl de vanligaste men tror att när man är i en situation som vi är så vill man nog kunna göra allt för att öka chansen. Även om chansen antagligen är lika stor om man skulle leva på som vanligt :) 
    Jag snusade första sprutomgången och läste då att nikotin kan göra så äggblåsorna inte växer till sig och valde därför att sluta. Tror dock inte att nikotinet hade nått att göra eftersom jag fortfarande verkar va lite seg stimulerad 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-05 07:38:25 följande:
    Vi håller tummarna att ni får ut ett gäng! Rent krasst så krävs ju bara 1 fin för att sätta tillbaka men ni kanske vill ha en i frysen oxå? Jag vet en tjej, hon fick bara ut 1 på äggplocket och den befruktade de och satte tillbaka :) Jag förstår oxå din oro med att få ut många ökar chansen till fina embryon och få så minskar chansen. Men egentligen handlar det ju om kvaliteten på äggen, inte antal :)
    Tack :) 
    Försöker oxå tänka så att det krävs ju bara ett och att det är bra kvalité, men det är klart att man hellre hade velat ha många och bra kvalite när man väl ska åka så lång och ligga där :)
    Det vore ju drömmen att det gick på första alltså!! 
Svar på tråden IVF start mars 2022