• Novabusen

IVF start mars 2022

Vågen22 skrev 2022-04-08 13:26:58 följande:

Mm vi gör vår tredje nu. 

första fick jag ut 13 ägg, 8 befruktade och 3 till frysen. Då var alla så enormt positiva. Ingen trodde det skulle bli problematiskt för oss så jag var så himla nöjd o glad.

andra försöket bytte de medicin till menopur och då blev det inte alls lika bra. Vi fick ut 6 ägg , 3 befruktade och inget till frysen. jag var helt förtvivlad.

jag började med akupunktur och blev spontant gravid men slutade i missed abortion i v 10 :( inför behandling nr 3 fick jag ta om mitt amh vilket ökat från1,2 till 2,8.

nu under tredje behandlingen bytte de tillbaka till gonal f och vi fick 9 ägg. 

men det är kanske för det här är vårt sista landstingsfinansierade försök som de vill sätta tillbaka 2. 

Ja det är det väl troligtvis då.. usch vilken tråkig och psykiskt påfrestande tid ni gått/går igenom. :( Hoppas att det blir tredje gången gillt nu <3
  • Novabusen

(Jag kan bara citera sista inlägget hela tiden)

@Loppan1994

ja jag får nog gör det, hehe

Ruvardag 4 och det börjar bli mindre molvärk oxå. Mår i övrigt som vanligt! 

• Novabusen

När jag var gravid (på rätt sätt) men gjorde abort v 9, så mådde jag jätte bra men var sjukt trött bara. Hoppas det bli samma nästa gång :) 

Mådde aldrig dåligt under utomkvedshavandeskapen heller men de satt ju fel oxå :)

• Novabusen
    Rosetattoo skrev 2022-04-08 18:09:10 följande:

jag har varit svullen över livmodern sedan äp. Sen tror jag lutinusen gör sitt där ???? men har lite småhugg emellanåt, någon annan som känner samma? Och mer kissenödig men de tror jag beror på svullnaden. 

Fick hem ett brev precis att de lyckats frysa ner 3st ägg. Blev så glad???????? Har ni andra lyckats frysa ner några? ????

Jag är oxå svullen över nedre buken sen äggplock. Kissar oftare är normalt och det startade innan äggplock. Har oxå haft ont och hugg sedan jag startade med cyklogest så tänker att det är den som spökar, nu har det avtagit och gör bara lite ont ibland :)
  • Novabusen

När sambon och jag bestämde att vi skulle göra ett seriöst försök beställde jag hem massa ägglossningstest. Vi hann ju bara med en ägglossning för det tog sig på första försöket. Hittade dessa igår så tänkte att jag kommer ju aldrig behöva dem igen så kan ju ta ett varje morgon för att se om de ger utslag till slut. Hört flera som fått positivt på äl-test och varit gravida. 

Så jag tog ett nu i morse och det blev ett positivt streck även om strecket var svagare, så var det inget spökstreck iaf. Tar det med en nypa salt och fortsätter testa och ser hur de reagerar. Kul experiment om inte annat, haha 

Mående ruvardag 5: svullen buk, svettats inatt, lite värk i buken

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-09 10:37:04 följande:
    Har för mig jag oxå använde de när jag inte hade graviditetstest hemma men minns inte vad de visade haha.
    Håller tummarna att de är ett preggo streck Hjärta

Nu har vi satt in en liten flinga, är de ruvardag 1 imorgon för mig då eller idag? :) 
    Grattis!! Fick du oxå ta kort? Jag fick ta kort på embryot innan de satte in det :) 
    Enligt google är dagen man sätter in 0, så i morgon dag 1 :) 
    Jag tänker att iom att man tar progesteron oxå så finns det väl fler alternativ till att äl-tester ger utslag :) 
    Men för skojs skull ska jag använda dem iaf eftersom jag får slänga dom annars :)
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-09 16:46:34 följande:
    Tack :) nee ja tänkte ju naturligtvis på de efter, hon visade på en surfplatta Gråter  men plussar vi så måste ja ju nästan fråga om dom har kvar de och kan maila haha.

Ja de är lika bra då ju :) eller när man gör fet så använder man väl äl test? Men kanske är clearblue man ska ha då :)

Jag har beställt några gravtest så tänkte ja ska testa ut ovitrellen iaf :) 
    Jag har ju babyplans test så tänker att de förser mig med det som behövs när de ska stoppa in ett fryst :) 

Jag har köpt rfsu?s testa tidigt som jag tänkte ta innan vi åker till landet. Hittade ett babyplan gravtest i högen med äl-test men det är ju inte lika känsligt så känns onödigt att ta det liksom :)
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-09 19:48:53 följande:
    Okej :) 
    Testa tidigt borde ju gå tycker man :) 
    Ja, jag har testdag på söndag 17 april och tänkte ta rfsu testa tidigt torsdag eller fredag. Vi har inte bestämt dag att åka än men då är ju är det väl 50% chans att testet visar rätt :)
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-09 21:02:42 följande:
    Ja precis :) gud så spännande!! 
    Jag har helt glömt att ta folsyra så fick springa in på apoteket idag och köpa Skrikandes

Hoppsan! Jag har ätit massa kosttillskott så frågade BM om det.Hon sa att jag bara behöver folsyra, thats it. Så jag har dragit ner på tabletter och tar folsyra varje dag och ibland d-vitamin och zink. 

Äl-test i morse fortfarande tydligt streck men inte starkare än kontrollstrecket. Man vet ju inte om det är otrivelle eller cyklogest som påverkar. Inte så mkt molvärk men när jag reser mig/spänner magen stramar det typ som att man har träningsvärk i buken. 

Saknar att träna oxå, så
    svårt att veta om äggstockarna minskat än.. promenerar varje dag men det räcker inte.

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-10 15:16:21 följande:
    Till mig sa som inte nått om folsyra så har helt glömt bort det.. 

Kan cyklogesten ge utslag oxå? 

Kollade dom dina äggstockar vid återföringen? Det gjorde dom inte för mig kom jag på efteråt 

Jag vet inte om progesteronet kan ge utslag så kanske, kanske inte :) 
    När jag hade sprutmöte sa BM att jag skulle äta folsyra. 

De sa inget om att de kollade men tänker att det är ju rutin och ser nåt onormalt ut säger de till :) 

Svar på tråden IVF start mars 2022