Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF start mars 2022

MaryJen123 skrev 2022-04-05 13:18:57 följande:

Fick inte återföra nåt igår. är så besviken. De ringde på förmiddagen och frågade hur jag mår, jag har ju mått jättebra, inte haft ont alls eller svullen. De sa att vi var välkomna kl 14 för återföring.

När vi kommer dit får vi skriva in oss, gå in i rummet, jag klädde om och var redo för återföringen. En barnmorska går igenom när vi har testdag, får gravtest mm. 

Då kommer en läkare in och berättar att det har blivit något internt missförstånd hos dem och att jag inte alls ska få återföra nåt pga risk för överstimulering.

Vi blev så ledsna som åkt ända dit och var så glada och får åka hem igen tomhänta.

Läkaren sa att de ska diskutera möjligheten att kasnek få återföra imorogn, de skulle ringa igen då, men jag förstår bara inte varför? det är väl lika stor risk att bli överstimulerad på onsdag som det var igår?

Tydligen så hade vi glömts bort och fallit mellan stolarna och läkarna verkade inte överens hur man skulle behandla mig. Så nu vet vi ingenting utan får bara vänta tills onsdag med mer info. känner mig så ledsen.

Läkaren sa förlåtande "du behöver inte oroa dig, du som är så ung och ni har fått så många fina embryon, ni har tid på er" 

Det är ju inte min ålder som är problemet, utan att det känns så respektlöst att de missat oss, vi har åkt dit, vi fick instruktioner för när vi hade testdag, fick ett graviditetstest, jag satt där avklädd och klar och sen blir vi hemskickade. All väntan redan efter att försökt i flera år, då känns några veckor som ren terror :( 

Är så ledsen och besviken nu.

Kommer lämna denna tråd ett tag då jag behöver fokusera på annat ett par dagar än IVF.

Lycka till er andra! Håller alla tummarna!

Men fy va tråkigt!! Speciellt när den ena säger en sak sen ändras de när man är där... 
    Tycker heller inte de borde va nån skillnad på om du får sätta in dagen efter så det lät konstigt... 
    Du är välkommen tillbaka när du känner att du orkar Hjärta
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-06 19:23:31 följande:

Lycka till i morgon Loppan1994 Hjärta

Tack Hjärta är sååå nervös. Men tänker på att ni sa att de inte gjorde så ont så hoppas de inte gör de för mig heller.
    Jobbigt och gå upp kl 4 inatt och duscha med Skrikandes haha 
  • Loppan1994

Nu ligger vi inne på rummet efter ÄP. 
    Va så nervös hela vägen hit, sovit 2h inatt kanske.
    Tog bara 2 Alvedon innan för mitt största orosmoment va att tappa kontrollen.
    Väl inne när läkaren började med bedövningen så började min hörsel försvinna och pulsen stegra. Men med typ 0.2ml morfin så blev ja lite lugnare haha :)
    Själva plocket och sticket kändes inget alls Skrattande fyremadelen är definitivt värre :) 
    Nu har jag molande värk i äggstockarna, fiffi och rumpan?? Haha 
    7st ägg av 10 fick vi ut iaf så nu är det bara att vänta tills imorgon och se om det blir återföring på lördag eller tisdag. Lutinus ska jag börja med på lördag fm :) 

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-07 18:13:14 följande:

Härligt Loppan1994! 

håller oxå tummarna! 

Jag fick brev att de fryst ner 2 st, 3 av mina 9 uppfyllde alltså alla krav, det känns ju kul :) Då de flesta blir gravida inom 3 försök kanske man slipper behandling till syskonförsök iaf :) 

Nu tycker jag att de värsta huggen börjar avta och att jag har mer molande värk nu, plus ömma bröst. Men förra veckan var de så ömma så det gick inte ta på dom, haha

Tack :) 
    Härlig, håller tummarna att en behandlingen håller för oss :)
    Ja herregud så ömma bröst som jag hade häromdagen har jag aldrig haft haha. 

Hade alla dina 9 utvecklats bra på dag 2? Känns som det är tidigt att sätta in en 2 dagars, hade hellre velat ha en 5 dagars Flört
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-07 20:38:58 följande:
    Jag hade äggplock onsdag och planerad insättning fre. Men de ringde på torsdag och sa att 6 av 9 utvecklades så bra att de ville ha kvar dem till måndag. i måndags satte de in en och sa att de fryst en och de fyra som va kvar skulle de odla 1 dag till och då frös de en till :) 
    Dom säger att det inte spelar roll om den är 2/3/4/5-dagarsembryon men man vill ju tror att en 5-dagars är bättre än 2 iaf! 
    Okej :) ja de blir nog på lördag eftersom vi bara fick ut 7.
    Ja men vi får hålla tummarna att det går vägen :)
  • Loppan1994
    Cheneyney skrev 2022-04-08 09:37:01 följande:
    Härligt! Hoppas det är ett superembryo som du får tillbaka :) 
    Tack :) 

Har ni fått nån plan hur ni ska trappa ut med lutinusen sen?
    Oavsett plus eller inte, såg inget om det i bipacksedeln mer än att man inte ska sluta tvärt 
  • Loppan1994
    Cheneyney skrev 2022-04-08 10:18:05 följande:
    Nej, jag har Lutinus tom onsdag nästa vecka. Läkarna sa inget till mig om att man inte fick sluta tvärt. Ska man kanske dryga ut dem de sista dagarna då? 
    Alltså jag är osäker men såg att man kunde få biverkningar om man slutade med den tvärt, men jag kan fråga imorgon om dom vet nått
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-08 13:01:53 följande:

Grattis Loppan1994 till 4 guldkorn <3

Jag ska sluta tvärt dagen innan testdag med cyklogest. Cyklogest är vagitatorer så jag kan inte bestämma dos eller så. :)

Funderar på att testa tidigt ändå för sambon familj kommer ändå fråga när de ser att jag inte dricker alkohol på påsk? De har en väldigt stark rotad kultur av att det ska vara eftermiddagsdrink kl 16 och snacks när vi är på landet, haha

Tack snälla Hjärta

Okej men då är de nog samma med lutinus då :)

Oj ja då förstår ja att dom skulle tycka det va konstigt haha 
    Du kanske kan köpa ett sånt testa tidigt och ta innan? :) 
  • Loppan1994
    Cheneyney skrev 2022-04-08 11:13:30 följande:
    Jag googlade lite. Verkar som om det inte är någon fara att sluta tvärt, eftersom om embryot fäst så börjar det själv producera progesteron. Var något med slemhinnan förstod jag det som.
    Så att fortsätta med det då var tydligen helt onödigt då det bara blev kaka på kaka. :) 
    Okej :)
Svar på tråden IVF start mars 2022