• Novabusen

IVF start mars 2022

Loppan1994 skrev 2022-04-14 17:48:44 följande:

Är det bara jag som är knäpp som började köpa bebis kläder typ precis när vi började försöka 2019? 
    Är sjukt svag för livly och mini rodini 
    Sen har ja allt sparat från pojken från typ 50-74 för köpte sjukt mycket till han med. Dock är dom 10 år gamla nu haha 

För oss är det ju första så vi har inte nånting än. Tänker att man kanske börjar köpa senare när alla risker minskar :) Jag har heller inte förutsatt att vi kommer få barn med IVF heller. Vissa funkar det ju bara för så jag har varit rätt avvaktande :)
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-14 20:52:54 följande:
    Ja det ja känner lite nu i efterhand, när ja började köpa så trodde ja ju vi skulle bli gravida på en gång lxm. Trodde aldrig att man skulle hamna i denna sitsen när vi väl bestämde oss 
    Man kan ju aldrig veta men nu är väl chanserna hyfsat goda iaf :) 

Sambons föräldrar köpte lögnen :) Får se om brodern med fru är lika lättlurade, hehe. De kommer i morgon :)
  • Novabusen

Stort grattis Cheneyney! 

själv har jag blir värre i magen.

Den är ännu mer svullen och jag kan inte gå upprätt.
     Ringde Livio idag och fick tid till tisdag.

Blir jag sämre ska jag åka in akut annars härda ut :(

jag har såå ont och alvedon hjälper inte.

När jag nyser känns det som insidan går sönder :(
    Jäkla skit rent ut sagt. Tar mkt energi av en. 

• Novabusen

Välkommen orkidé8181

För min del har allt gått bra med behandlingen men är nu överstimulerad och inne på sjukhus så hoppas de kan tömma mig på vätska. Har gått upp 4 kg och det är inte påskmat. Överstimulering är tydligen ovanligt så hoppas du slipper det :)

• Novabusen

Update från sjukhuset:
    blir natt tre nu, natt två med dränering. 

Har mått rätt illa men efter att de tömt ut drygt 5 l så är illamåendet borta iaf. Magen lite mindre svullen men fortfarande stor. Fortfarande gravid :) 

De försökte tömma mer nu ikväll men dränet har sugit sig fast i nåt på insidan så det gjorde för ont. Hoppas den ändrar position inatt. 

Skitkul liv. Hoppas få komma hem snart.  

• Novabusen

Dom säger ju att om man blir gravid så blir överstimuleringen värre av hormonerna så ja, man får väl ta det goda med det onda. Försöker tänka att de två kommande gångerna kommer det inte bli så här iaf eftersom vi har 2 st i frysen :)
    Illamåendet har släppt nu iaf efter den rejäla tömningen igår så nu mår jag bra men har lite ont i magen. Dräneringsröret gör mest ont just nu :/
    Men jag är ju under full koll med vikt, mått, vätska in och ut så hoppas jag får komma hem i morgon iaf för sambon fyller år på fredag :) 

• Novabusen

De beslöt att jag  fick åka hem nu på eftermiddagen men satan i gatan vad fiffi svällde på vägen hem! Så nu ligger jag i högläge med höfterna för att pressa bort vätska från fiffi. Det gjorde rätt ont oxå så hoppas vätskan åker bort. alltid är det nåt krångel. Och så finns det ju risk att det fyller på igen så jag måste in och tömma igen :/ 
    Jag förstår inte hur en graviditet ska överleva detta.

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-20 20:25:23 följande:
    Skönt att du kommit hem Hjärta men fy va obehagligt att fiffi svullnat, hoppas de går ner snart och att du får må bra och att blivande bebis stannar :) 
    Tack! <3
    Mår ok och svullnaden gick ner lite av högläge men inte helt. Gör rätt ont i fiffi fortfarande :(

men i övrigt är detta helt sjuk, jag ser ut som en seriefigur liksom! Jag som annars är rätt vältränad! Man vet inte om man ska skratta eller gråta när man ser sin nya kroppsform i spegeln. Inga kläder passar typ. Ska se om nån lite luftig sommarklänning kanske passar så jag kan se lite normal ut på sambons födelsedag. 
    gick upp 8 kg av överstimuleringen och har gått ner knappt 3 än så länge. Det kanske är just pga av den risken som IVF-kliniker ibland är på vissa om vikten? 
  • Novabusen
    Orkidé8181 skrev 2022-04-21 12:45:17 följande:
    Stackare Gråter
    Skönt att du är hemma igen.

Känns som mina inlägg försvinner, eller gör jag något fel, vågar inte skriva igen så det blir dubbelt av allt jag skriver ????

Äggplock för min/ vår del imorgon bitti ????
    Kul med äggplock! :) Glöm inte ta med mobil och fota embryot innan de sätter tillbaka sen! Jag fick ta kort vid insättningen Iaf :) Jag besvärades inte alls av äggplocket :) Lite kul och fascinerande att kolla på ultraljudsmonitorn när de gör det :)
Svar på tråden IVF start mars 2022