Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF start mars 2022

Novabusen skrev 2022-04-14 12:55:31 följande:

Jag fick ju svagt positivt på ruvardag 7 men jag fick ju en 5-dagars tillbaka. Du fick en 2-dagars? I så fall bör du väl kunna se plus vid RD 10 tänker jag ;) 

ja tiden går sjukt långsamt och alla andra orosmoment, hehe. 

Ja precis det fick jag :) 

Får nog testa till veckan ;) 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-14 14:14:28 följande:

Glad påsk på er alla ruvare Hjärta

Glad påsk Hjärta
  • Loppan1994

Är det bara jag som är knäpp som började köpa bebis kläder typ precis när vi började försöka 2019? 
    Är sjukt svag för livly och mini rodini 
    Sen har ja allt sparat från pojken från typ 50-74 för köpte sjukt mycket till han med. Dock är dom 10 år gamla nu haha 

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-14 19:28:22 följande:
    För oss är det ju första så vi har inte nånting än. Tänker att man kanske börjar köpa senare när alla risker minskar :) Jag har heller inte förutsatt att vi kommer få barn med IVF heller. Vissa funkar det ju bara för så jag har varit rätt avvaktande :)
    Ja det ja känner lite nu i efterhand, när ja började köpa så trodde ja ju vi skulle bli gravida på en gång lxm. Trodde aldrig att man skulle hamna i denna sitsen när vi väl bestämde oss 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-14 21:59:38 följande:
    Man kan ju aldrig veta men nu är väl chanserna hyfsat goda iaf :) 

Sambons föräldrar köpte lögnen :) Får se om brodern med fru är lika lättlurade, hehe. De kommer i morgon :)
    Skönt att dom gjorde de :) håller tummarna för att dom är de oxå ;) 
  • Loppan1994
    Cheneyney skrev 2022-04-16 07:32:42 följande:
    Då var det officiella testdagen, nu vågar vi tro på detta på riktigt!!! Skrattande
    Åh grattis!! 

Testade imorse rd7, negativt... kanske är för tidigt haha men ändå orkar inte vänta 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-19 22:39:10 följande:

Update från sjukhuset:
    blir natt tre nu, natt två med dränering. 

Har mått rätt illa men efter att de tömt ut drygt 5 l så är illamåendet borta iaf. Magen lite mindre svullen men fortfarande stor. Fortfarande gravid :) 

De försökte tömma mer nu ikväll men dränet har sugit sig fast i nåt på insidan så det gjorde för ont. Hoppas den ändrar position inatt. 

Skitkul liv. Hoppas få komma hem snart.  

Men fy stackare!! Vad otur att det skulle hända :( men skönt med graviditeten att den är kvar :) 

Håller tummarna att du snart får komma hem 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-20 20:11:03 följande:

De beslöt att jag  fick åka hem nu på eftermiddagen men satan i gatan vad fiffi svällde på vägen hem! Så nu ligger jag i högläge med höfterna för att pressa bort vätska från fiffi. Det gjorde rätt ont oxå så hoppas vätskan åker bort. alltid är det nåt krångel. Och så finns det ju risk att det fyller på igen så jag måste in och tömma igen :/ 
    Jag förstår inte hur en graviditet ska överleva detta.

Skönt att du kommit hem Hjärta men fy va obehagligt att fiffi svullnat, hoppas de går ner snart och att du får må bra och att blivande bebis stannar :) 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-25 21:31:34 följande:

Hur har det gått för Loppan1994? :)

Blöder som aldrig förr.. 6e dan och de avtar lxm aldrig. Ringde igår om neg gravtest. Men alla våra 3 hade dom fryst ner på dag 5-6 iaf :) 

Nu tar vi nog en paus till efter sommaren och kör igång då :)
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-26 16:46:02 följande:
    Men neeeej va tråkigt Gråter Förstår att ni vill ta en paus då. Håller tummarna för nästa gång och att lite äldre embryon fastnar lättare <3
    Tack Hjärta sjukt va mycket jag blöder, brukar vanligtvis blöda lite mer dag 2 sen dag 4 är de helt över. Nu är jag inne på dag 6 och det bara droppade ut massor när ja duscha... :( 
Svar på tråden IVF start mars 2022