Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Förstoppad

Jag tyckte inte heller Lactulos funkade. Beroende på om du ammar eller inte finns ju annat att testa. Movicol tex. Annars linfrön, kaffe, fibrer, sockerfritt godis.

• Jag är bara jag
    Sussies skrev 2022-03-22 19:46:12 följande:
    Funkar de typ som lactulos o mjukar upp bara eller blir det mer microlax effekt o panik? Jag tycker nämligen det är svårt o gå på första impuls ibland -jag ammar, tröstar barn eller vad det nu kan vara.
    Nej, helt akut blir det aldrig med dom. Inte för mig i alla fall. Däremot har det varit vanskligt med doseringen. Ett piller ger effekt så småningom, men det känns som att magen hade skött sig ändå inom den tiden. 2 piller ger rejäl effekt så man får kanske gå 2 ggr. Har du provat babysitter eller barnvagn inne på toa så bebisen är med dig där inne så du kan sitta den tid det tar? Ibland måste man ju helt enkelt göra det man ska och det går ju inte med bebis i knät menar jag.
  • Jag är bara jag
    Sussies skrev 2022-03-23 11:31:02 följande:
    Ja men jag blir ändå stressad av att hon ska bli missnöjd o börja gråta osv. Men är väl eg inte nån fara. Jag kanske ska pröva med de där tabletterna då ist. Vill ju ha igång magen o inte bara hjälpa bajset ut o så kanske det är dumt o använda microlax.
    En bebis far inte illa av några minuters gråt eller missnöjdhet. Ta med henne, ha henne nära, prata lugnt och håll en hand på henne. Långvarig förstoppning och speciellt där man "måste" ta till laxeringsmedel är inte bra. Prova pillren. De ska inte tas ofta heller, men ibland går bra. Och försök äta och dricka mer "magvänligt".
Svar på tråden Förstoppad