• Anonym (Ängslig)

Farligt att inte onanera?

Minns inte när jag onanerade och minns ej heller när jag hade lust till det. Är det här dåligt eller är det normalt? 

• Svar på tråden Farligt att inte onanera?
  • Anonym

DEt är inte farligt.
    Du behöver inte oroa dig

• Tukt

Det beror på vilken ålder du är i, och om du är kvinna eller man.
    Som man kan det faktiskt var farligt att inte onanera, då det kan bli inflammationer i prostatan, samt att det finns tydliga rön som säger att risken för prostatacancer minskar vid regelbunden onani.

• Anonym (Ängslig)
    Tukt skrev 2022-03-24 07:32:04 följande:

Det beror på vilken ålder du är i, och om du är kvinna eller man.
    Som man kan det faktiskt var farligt att inte onanera, då det kan bli inflammationer i prostatan, samt att det finns tydliga rön som säger att risken för prostatacancer minskar vid regelbunden onani.

Är kvinna och i 30-årsåldern 
  • Underhill
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-24 07:52:16 följande:
    Är kvinna och i 30-årsåldern 

Lust går i allmänhet lite upp och ner i perioder, men känns det inte bra för dig, så kanske du ska göra något åt det :) Prova dig fram. Läs en erotisk bok eller liknande. Alternativt kontakta VC.
  • Anonym (Ängslig)
    Underhill skrev 2022-03-24 08:47:04 följande:

Lust går i allmänhet lite upp och ner i perioder, men känns det inte bra för dig, så kanske du ska göra något åt det :) Prova dig fram. Läs en erotisk bok eller liknande. Alternativt kontakta VC.
    Menar du att det är något fel på min kropp? Jag är inte alls intresserad av onani längre, inte varit det på flera år 
  • Underhill
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-24 19:02:10 följande:
    Menar du att det är något fel på min kropp? Jag är inte alls intresserad av onani längre, inte varit det på flera år 

Va?
  • Anonym
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-24 19:02:10 följande:
    Inget fel med det
    Det är inget du behöver åtgärda
  • Tom Araya
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-23 23:28:12 följande:
    Farligt att inte onanera?

Minns inte när jag onanerade och minns ej heller när jag hade lust till det. Är det här dåligt eller är det normalt? 

Det är inte farligt att låta bli.

Däremot vågar jag påstå att det är bra att onanera och ha sex.

Är det sunt att onanera? | I FORM

Därför är onani bra för din hälsa - Metro Mode

Onanera mera ? din kropp kommer att tacka dig! Här är 6 bevis | MåBra (mabra.com)

8 fördelar med onani | MåBra (mabra.com)

Orgasm ? det händer i hjärnan när du kommer | MåBra (mabra.com)

Vad händer vid orgasm? ? Sluta panta ? svenska.yle.fi
  • Elefantmannen2

Som man kan det vara ett rejält varningstecken att sakna sexlust, som kan härledas till testosteronbrist. Det i sin tur kan vara rejält skadligt, både fysiskt och psykiskt.

• Anonym (Hur är det med män)

Hej och jag ber om ursäkt om detta anses som off-topic. Jag kanske bör skapa en egen tråd om just för mäns fall?

Om det gäller män. Hur bra eller dåligt är det att låta bli med onani? Att töma sig är viktigt, för annars kan man få cancer.

Men man tömmer ju sig vid samlag. Låt oss då säga att man låter bli med onani och kanske har sex en gång per kvartal. Hur pass bra eller dåligt är det för kroppen?

Jag finner i alla fall en stor energi och härlighets känsla efter att jag avvaktat ifrån onani. Allt känns möjligt och det är som man säger, att koncentrationen ökar och energi finns i princip med hela tiden.

Tack för svar och jag ber om ursäkt om detta räknas som off-topic. Jag skapar en tråd, om detta var oförskämd för mig.

Svar på tråden Farligt att inte onanera?