• Anonym (Ängslig)

Farligt att inte onanera?

Minns inte när jag onanerade och minns ej heller när jag hade lust till det. Är det här dåligt eller är det normalt? 

• Svar på tråden Farligt att inte onanera?
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-28 21:33:44 följande:
    Att man skulle må bättre av orgasm? Aldrig märkt av på den tiden jag onanerade. 
    Det produceras ju må bra-hormoner men jag började onanera när jag var 48 och jag mådde ju inte dåligt innan. 
  • Anonym (Ängslig)
    Anonym (Biologi) skrev 2022-03-28 21:53:00 följande:
    Det produceras ju må bra-hormoner men jag började onanera när jag var 48 och jag mådde ju inte dåligt innan. 
    Exakt haha
  • Anonym (Crack)

Fullständigt livsfarligt Död

• Tom Araya
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-28 21:33:44 följande:
    Att man skulle må bättre av orgasm? Aldrig märkt av på den tiden jag onanerade. 
    Svårt att jämföra de små hormonella skillnaderna över längre tid och kanske fanns det annat då liksom nu som också påverkar hur du mår.
  • Anonym (Ängslig)
    Tom Araya skrev 2022-03-30 18:44:55 följande:
    Svårt att jämföra de små hormonella skillnaderna över längre tid och kanske fanns det annat då liksom nu som också påverkar hur du mår.
    Men om jag aldrig är sugen på att få orgasm eller onanera så tänker jag att min kropp inte behöver det.
  • Anonym (Gäsp)

Jahaja ...till slut lär väl pungen explodera eller så imploderar fittan å alla kvinnor.
    Vi som ras lär väl inte överleva utan att tillfredställa oss själva åter det som.
    Jag ser med spänning fram mot reaultatat. Kommer pungbomben eller Putin att nå mig först??

• Tom Araya
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-30 20:57:37 följande:
    Men om jag aldrig är sugen på att få orgasm eller onanera så tänker jag att min kropp inte behöver det.
    Det är inte ovanligt att människor som inte har sex (inkl onani) under längre tid tappar suget efter det, men att det återkommer så fort de åter är aktiva.

Du måste också fråga dig hur tydliga kroppens signaler egentligen är.
    Folk lider ibland av olika bristsjukdomar eller nedstämdhet för att de saknar något i livet, i kroppen eller kosten, utan att veta exakt vad det är de saknar.
    Du får inga utskrivna kvitton på din hälsa från kroppen, utan vi får gissa oss till, ibland genom experthjälp och prover, ibland genom att testa sig fram och ibland genom att tillföra vad vi vet att vi behöver eller som vi vet är bra för hälsan.
  • Anonym (Ängslig)
    Tom Araya skrev 2022-03-30 21:36:02 följande:
    Det är inte ovanligt att människor som inte har sex (inkl onani) under längre tid tappar suget efter det, men att det återkommer så fort de åter är aktiva.

Du måste också fråga dig hur tydliga kroppens signaler egentligen är.
    Folk lider ibland av olika bristsjukdomar eller nedstämdhet för att de saknar något i livet, i kroppen eller kosten, utan att veta exakt vad det är de saknar.
    Du får inga utskrivna kvitton på din hälsa från kroppen, utan vi får gissa oss till, ibland genom experthjälp och prover, ibland genom att testa sig fram och ibland genom att tillföra vad vi vet att vi behöver eller som vi vet är bra för hälsan.
    Jag har ju sex med min pojkvän. Men är aldrig sugen egentligen. Sex vill jag ju ha för min partners skull men onani kan jag väl skippa tänker jag?
  • Tom Araya
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-30 21:38:31 följande:
    Jag har ju sex med min pojkvän. Men är aldrig sugen egentligen. Sex vill jag ju ha för min partners skull men onani kan jag väl skippa tänker jag?
    Sex borde du ju ha lika mycket för din egen skull som för din partner.
    Här ser jag andra syften och nytta med onani för dig, att utforska och lära dig mer om vad du njuter av, för att implementera i ert sexliv.

Din hälsa och livskvalitet kommer inte att hänga på sexuell njutning, sexuell tillfredsställelse och orgasmer, men precis som balanserad kost, motion och en mängd andra små detaljer i livet så kan det öka ditt totala välmående. Forskningen har kommit fram till att det är bra för kroppen med allt som händer under upphetsning, sexuell njutning och orgasm, inte bara fysiskt utan även psykiskt. Det är som en naturlig och helt ofarlig lättdrog, ungefär som att skratta. 
  • Anonym (Ängslig)
    Tom Araya skrev 2022-03-30 21:54:37 följande:
    Sex borde du ju ha lika mycket för din egen skull som för din partner.
    Här ser jag andra syften och nytta med onani för dig, att utforska och lära dig mer om vad du njuter av, för att implementera i ert sexliv.

Din hälsa och livskvalitet kommer inte att hänga på sexuell njutning, sexuell tillfredsställelse och orgasmer, men precis som balanserad kost, motion och en mängd andra små detaljer i livet så kan det öka ditt totala välmående. Forskningen har kommit fram till att det är bra för kroppen med allt som händer under upphetsning, sexuell njutning och orgasm, inte bara fysiskt utan även psykiskt. Det är som en naturlig och helt ofarlig lättdrog, ungefär som att skratta. 
    Mjo fast jag är så sällan sugen på sex och onani är jag aldrig sugen på. 
Svar på tråden Farligt att inte onanera?