Anonym (Ängslig) skrev 2022-04-01 12:19:23 följande:
Ja ok, vill bara inte vara till besvär för min partner. Och sen har jag väldigt låg sexlust med så har ofta inget behov av att bli tillfredsställd. Kanske svårt för en man att förstå hehe
Det är inte att vara till besvär. Ett kärleksförhållande handlar ju om att ge och ta, att göra sitt bästa för den man älskar.
Tänk efter hur du själv skulle agera i en liknande men mellan er omvänd situation. Skulle du då inte uppskatta din mans vilja och ansträngningar och stötta honom?
Vilken vettig man som helst hade lovordat initiativ och vilja från sin flickvän/fru att förbättra sexlivet, även om det är med fokus på hennes njutning.
Jag lovar dig, att även om samlaget rent fysiskt känns exakt likadant för mannen, så upplevs det ändå som mycket bättre om hon också njuter.
Du är skyldig både dig själv och din man att försöka dig på denna förändring, liksom han är skyldig sig själv och dig att vara med, stötta och bidra.
Klart du inte har stor sexlust om du ändå inte njuter.
Om du bara serverades mat du ogillar eller rentav tycker är äcklig så skulle du bara äta för att överleva, inte för någon kulinarisk njutning, eller hur!?
Matlust skapas av bra och god mat, samma med sex.
Om din sexlust sedan knappt påverkas eller bara ökar obetydligt av en förändring, så spelar det ingen roll om ni ändå har höjt kvalitetsnivån.
Man behöver inte känna ett starkt sug efter dagliga långpromenader för att vilja ha bra skor, men bra skor kommer att göra promenaden trevligare och troligen även öka din lust att gå längre och oftare.
Du har verkligen superstarka skäl till att börja smeka och pilla på dig själv, hitta din njutning och vad du behöver för att njuta av sex (kanske t.o.m. få orgasm).