• Anonym (Ängslig)

Farligt att inte onanera?

Minns inte när jag onanerade och minns ej heller när jag hade lust till det. Är det här dåligt eller är det normalt? 

• Svar på tråden Farligt att inte onanera?
  • Tom Araya
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-30 21:58:29 följande:
    Mjo fast jag är så sällan sugen på sex och onani är jag aldrig sugen på. 
    Så kan det vara för vissa, vi har alla olika stor sexlust. Men sexlusten kan också variera mellan olika perioder. Rent psykologiskt så påverkas din lust också av kvaliteten på ditt sexliv och den sexuella attraktionen till din partner.
    Det är ju njutningen du ska ha lust till, men då måste du också finna den och tillåta dig njutningen.
  • Anonym (Ängslig)
    Tom Araya skrev 2022-03-30 22:14:28 följande:
    Så kan det vara för vissa, vi har alla olika stor sexlust. Men sexlusten kan också variera mellan olika perioder. Rent psykologiskt så påverkas din lust också av kvaliteten på ditt sexliv och den sexuella attraktionen till din partner.
    Det är ju njutningen du ska ha lust till, men då måste du också finna den och tillåta dig njutningen.
    Ok, ja jag har nog väldigt låg sexlust tror jag. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Crack) skrev 2022-03-28 22:36:01 följande:
    Fullständigt livsfarligt Död
  • Tom Araya
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-30 22:21:48 följande:
    Ok, ja jag har nog väldigt låg sexlust tror jag. 
    Kanske det.

Men njuter du fysiskt av det sex du har med partner?
  • Anonym (Ängslig)
    Tom Araya skrev 2022-03-30 22:28:18 följande:
    Kanske det.

Men njuter du fysiskt av det sex du har med partner?
    Sexet är helt ok ändå. Vissa gånger kan det vara skönt, vissa gånger känns det knappt
  • Tom Araya
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-30 22:37:27 följande:
    Sexet är helt ok ändå. Vissa gånger kan det vara skönt, vissa gånger känns det knappt
    Vad är det som saknas för att göra det riktigt njutningsfullt varje gång?
    Är det något ni kan göra något åt?
  • Anonym (Ängslig)
    Tom Araya skrev 2022-03-30 23:59:56 följande:
    Vad är det som saknas för att göra det riktigt njutningsfullt varje gång?
    Är det något ni kan göra något åt?
    Tror att jag har för dålig känsel, får ofta anstränga mig för att känna nåt överhuvudtaget men så har det alltid varit, mår inte dåligt av det på något sätt. 
  • Tom Araya
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-31 07:26:10 följande:
    Tror att jag har för dålig känsel, får ofta anstränga mig för att känna nåt överhuvudtaget men så har det alltid varit, mår inte dåligt av det på något sätt. 
    Otillräcklig stimulans av klitoris vid samlag, är det rätt tolkat?
  • Anonym (Ängslig)
    Tom Araya skrev 2022-03-31 14:02:07 följande:
    Otillräcklig stimulans av klitoris vid samlag, är det rätt tolkat?
    Ja jo kanske, jag vet inte. 
  • Tom Araya
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-03-31 23:06:38 följande:
    Ja jo kanske, jag vet inte. 
    Hur gammal är du, 30, 40?

Borde du inte veta det vid det här laget?

Vill du inte veta det och ta reda på vad du kan göra åt det?
  • Anonym (Ängslig)
    Tom Araya skrev 2022-04-01 04:39:48 följande:
    Hur gammal är du, 30, 40?

Borde du inte veta det vid det här laget?

Vill du inte veta det och ta reda på vad du kan göra åt det?

Jag är strax under 30. 

jag har aldrig tänkt på varför jag inte känner så mycket vid sex, typ alltid varit så så har tänkt att det är så det är. 

• Tom Araya
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-04-01 07:07:12 följande:

Jag är strax under 30. 

jag har aldrig tänkt på varför jag inte känner så mycket vid sex, typ alltid varit så så har tänkt att det är så det är. 

Då är det hög tid att du tar reda på det och samtidigt tar reda på hur du kan få ut maximal njutning av sex, eftersom du antagligen kommer att fortsätta att vara sexuellt aktiv i någon grad, på ett eller annat sätt.
  • Anonym (Ängslig)
    Tom Araya skrev 2022-04-01 09:22:42 följande:
    Då är det hög tid att du tar reda på det och samtidigt tar reda på hur du kan få ut maximal njutning av sex, eftersom du antagligen kommer att fortsätta att vara sexuellt aktiv i någon grad, på ett eller annat sätt.
    Ja ok,  vill bara inte vara till besvär för min partner. Och sen har jag väldigt låg sexlust med så har ofta inget behov av att bli tillfredsställd. Kanske svårt för en man att förstå hehe
  • Tom Araya
    Anonym (Ängslig) skrev 2022-04-01 12:19:23 följande:
    Ja ok,  vill bara inte vara till besvär för min partner. Och sen har jag väldigt låg sexlust med så har ofta inget behov av att bli tillfredsställd. Kanske svårt för en man att förstå hehe
    Det är inte att vara till besvär. Ett kärleksförhållande handlar ju om att ge och ta, att göra sitt bästa för den man älskar.
    Tänk efter hur du själv skulle agera i en liknande men mellan er omvänd situation. Skulle du då inte uppskatta din mans vilja och ansträngningar och stötta honom?

Vilken vettig man som helst hade lovordat initiativ och vilja från sin flickvän/fru att förbättra sexlivet, även om det är med fokus på hennes njutning.

Jag lovar dig, att även om samlaget rent fysiskt känns exakt likadant för mannen, så upplevs det ändå som mycket bättre om hon också njuter.

Du är skyldig både dig själv och din man att försöka dig på denna förändring, liksom han är skyldig sig själv och dig att vara med, stötta och bidra.

Klart du inte har stor sexlust om du ändå inte njuter.
    Om du bara serverades mat du ogillar eller rentav tycker är äcklig så skulle du bara äta för att överleva, inte för någon kulinarisk njutning, eller hur!?
    Matlust skapas av bra och god mat, samma med sex.
    Om din sexlust sedan knappt påverkas eller bara ökar obetydligt av en förändring, så spelar det ingen roll om ni ändå har höjt kvalitetsnivån.

Man behöver inte känna ett starkt sug efter dagliga långpromenader för att vilja ha bra skor, men bra skor kommer att göra promenaden trevligare och troligen även öka din lust att gå längre och oftare.

Du har verkligen superstarka skäl till att börja smeka och pilla på dig själv, hitta din njutning och vad du behöver för att njuta av sex (kanske t.o.m. få orgasm).
Svar på tråden Farligt att inte onanera?