• Johannus

Masked singer 2022

Hej alla! I kväll börjar Masked singer 2022. Vi som gillar programmet kan kanske diskutera deltagarna och låtarna här. 

Hälsar alla välkomna. Glad

• Svar på tråden Masked singer 2022
  • Johannus
    enola skrev 2022-04-29 21:47:10 följande:
    Tänker att det kan vara Yohio.
    Kan vara ...svårt att veta med så lite tips.
  • enola
    Johannus skrev 2022-04-29 22:06:47 följande:
    Kan vara ...svårt att veta med så lite tips.
    Sant. Det var det där med hotell för brustna hjärtan, eller vad de nu sa, och nåt om att hens riktiga namn också är lite ovanligt/konstigt (minnet är på topp!) Och aldrig haft ett vanligt jobb. Han var ju så ung när han slog igenom så han har väl inte hunnit med det. Plus att jag tycker att hon, alltså dräkten, ser ut som Yohio på nåt sätt :)
  • Johannus
    enola skrev 2022-04-29 22:11:29 följande:
    Sant. Det var det där med hotell för brustna hjärtan, eller vad de nu sa, och nåt om att hens riktiga namn också är lite ovanligt/konstigt (minnet är på topp!) Och aldrig haft ett vanligt jobb. Han var ju så ung när han slog igenom så han har väl inte hunnit med det. Plus att jag tycker att hon, alltså dräkten, ser ut som Yohio på nåt sätt :)
    Jag har dålig koll på alla kändisar..Blir 66 år om två veckor så kan inget om nya kändisar sen 90-talet om jag inte sett nåt program som Rederiet, Sommar med släkten osv.....Hinner heller inte lyssna på vare sig radio eller se på tv på grund av jobbet som jag fortfarande har. Jobbar sent på kvällarna.

Men helt klart har jag vid nåt tillfälle sett Yohio och har ett minne av att han for till Japan eller nåt. Kan ha fel även där.
  • enola
    Johannus skrev 2022-04-29 22:32:16 följande:
    Jag har dålig koll på alla kändisar..Blir 66 år om två veckor så kan inget om nya kändisar sen 90-talet om jag inte sett nåt program som Rederiet, Sommar med släkten osv.....Hinner heller inte lyssna på vare sig radio eller se på tv på grund av jobbet som jag fortfarande har. Jobbar sent på kvällarna.

Men helt klart har jag vid nåt tillfälle sett Yohio och har ett minne av att han for till Japan eller nåt. Kan ha fel även där.
    Haha! Jag har faktiskt inte heller nån vidare koll, fast jag "bara" är 45. Hälften av dem panelen gissar på har jag ingen aning om vilka de är!
    Kollar sällan på tv, lyssnar aldrig på radio. Faktiskt så är Masked Singer det enda jag tittar på, och bara sen förra veckan då jag var hos min mamma och hon tittade på det. Men nu kommer jag följa det, sjukt spännande ju!

Och Yohio och Japan stämmer bra :)
  • Beccus
    enola skrev 2022-04-29 22:11:29 följande:
    Jag har varit väldigt säker på att sjöjungfrun är en kvinna från början och slagit bort alla idéer om att det är Yohio. Fram tills igår, då börjar jag med tveka. Heartbreak hotel heter en låt han gjorde för många år sen, väldigt bra låt. Skicklig artist är han med, var tvungen att lyssna på några låtar nu för att få fram minnet av hur han sjunger. Jag är kanske inte 100% övertygad än, men det är heller ingen dålig gissning. 

Det har varit en svår omgång i år tycker jag, svårt att gissa, många kluriga ledtrådar.
  • enola
    Beccus skrev 2022-04-30 10:19:23 följande:
    Jag har varit väldigt säker på att sjöjungfrun är en kvinna från början och slagit bort alla idéer om att det är Yohio. Fram tills igår, då börjar jag med tveka. Heartbreak hotel heter en låt han gjorde för många år sen, väldigt bra låt. Skicklig artist är han med, var tvungen att lyssna på några låtar nu för att få fram minnet av hur han sjunger. Jag är kanske inte 100% övertygad än, men det är heller ingen dålig gissning. 

Det har varit en svår omgång i år tycker jag, svårt att gissa, många kluriga ledtrådar.
    Precis, tänkte också på den. Och det är nåt med axlarna och ögonen som får mig att tänka på honom. I det sista numret sjöng ju hen med väldigt djup röst också, som lätt skulle kunna tillhöra en man. Men det kanske bara är ett trick för att vilseleda ;)
    Nåväl, framtiden får utvisa hur det ligger till :)
  • Johannus

Äntligen Fredag snart fortsätter vår gissningar på dessa klädda figurer. Skrattande

Önskar er alla en trevlig Fredag.Skål

Svar på tråden Masked singer 2022