Inlägg från: Butembobaby |Visa alla inlägg
  • Butembobaby

Bf December 2022 ????

Hej! 
    Plussade igår för 3e gången i år. Hoppas att det blir tredje gången gillt nu och att denna graviditet fastnar ordentligt. 
    Om allt går som det ska är BF 20/12. 

Jag är 31 år, från Uppsala och har en dotter sedan tidigare. Hon är född 2020. 

Har 3 mf i bagaget, så vågar inte ropa hej ännu. Men hoppas att det blir syskon i december! 

• Butembobaby
    HejsanJenny skrev 2022-04-12 10:08:43 följande:
    Grattiskramar! Hoppas allt går vägen denna gång. /en annan med flera missfall i bagaget <3
    Tack Hjärta jag hoppas verkligen att det är nu det går vägen. Känner mig hoppfull, har mer symptom än sist och starkare tester. Jag såg ditt senare meddelande i tråden och vill gärna skicka en kram till dig. Jag vet hur det känns, och hoppas att du får en liten som stannar kvar tillslut. Livet kan vara bra orättvist.
    Loppster skrev 2022-04-12 11:25:58 följande:

Butembobaby: 

stort grattis! Nu är det er tur!! 
    har följt dig i april gruppen för att se hur de går, kul att vi hamnade i samma bf grupp igen // Hjärta 

Tack fina du! 
    Ja, det känns jättekul att få följas åt igen! Denhär gången blir det i 9 månader tycker jag att vi  bestämmer :) hur långt gången är du nu, och hur mår du? Solig
  • Butembobaby
    Loppster skrev 2022-04-13 20:34:23 följande:

Botembobaby: 
    jag är i vecka 8 (v7+3) var på inskrivning i måndags så Bara det kändes som en stor milstolpe att få gå på. Alltså jag har mått piss. Haha. MYCKET molvärk, illamående, kräkts, ömma bröst mm. Denna veckan är det lite bättre. Kunnat få i mig lite mat och så. 

Hur mår du? Hjärta

Wow! Så snabbt tiden går. Kul med inskrivning, hoppas du fick en barnmorska du kunde klicka med :) 
    Jobbigt med illamående, hoppas det vänder nu för dig! 

Jag har varit så sanslöst trött nu i några dagar. Hade verkligen tänkt vänta med att testa till några dagar efter BIM, men kände i hela kroppen att det hade tagit sig denna gången också. Har haft dålig matlust idag, och vissa smörgåspålägg som jag vanligtvis gillar smakar jätteskumt nu Obestämd Hoppas jag slipper illamåendet denna gången också, blir svårt att dölja på jobbet då jag har ett jobb där jag inte kan gå ifrån utan att be andra att täcka för mig. 
  • Butembobaby
    Loppster skrev 2022-04-13 22:40:18 följande:

Nja jag kommer nog byta till nästa besök. Hon var inte otrevlig men hon kändes väl kanske inte super intresserad av sitt jobb. Jag har inte varit på något sånt innan så vet ju inte riktigt hur det ska gå till men kanske kan tycka att hon kunde fråga hur man mår iallafall hehe. 

smaklökarna verkar leva sitt egna liv när man är gravid. Mycket som smakar annorlunda för mig med. Jag kan inte dricka kaffe längre. Det är så äckligt. Haha. hoppas du får slippa illamående då. Man kanske inte riktigt vill att kollegorna ska förstå att man är gravid riktigt ännu. 

Tycker det låter smart att byta i så fall. Man vill ju gärna ha någon man känner att man kan bolla med :) tykte jättebra om min barnmorska med dottern. Hon var rak och tydlig och inte så daltande vilket jag tyckte var skönt. Ska be om henne igen om hon jobbar kvar :) 

Haha, ja fy vad konstigt allt smakar. Som tur är går kaffet fortfarande ner hos mig, det hade nog annars varit en dead giveaway på jobbet om jag plötsligt slutade Drömmer
  • Butembobaby
    Bf December 2022 (nov/janFlört)
    Yasee BF 4/12, 31 år, (3:e barnet) 
    Mimzan BF 7/12 39 år ( 3:e barnet) Eskilstuna 
    Gurre94 BF 8/12 27år (1:a barnet) Mariestad 
    986247391 BF 11/12 (1:a barnet) Linköping
    borisund BF 13/12 28 år (1:a barnet) Sundsvall
    Em97 BF ca 13/12, 24 år (2a barnet)
    Björnbärssylt BF 16/12 27 år (1:a barnet) Skövde
    Frökencharlotte BF 16/12 32 år (2a barnet) Skåne
    eae95 BF 18/12, 26 år (3e barnet) Hofors
    Butembobaby BF 20/12  31år(2a barnet) Uppsala
    Frusig BF 22/12 33år (4e barnet) Umeå 
    Cinapuffen BF 24/12 40år (3e barnet) Gävle 
  • Butembobaby

Jag berättade för mina föräldrar ikväll när vi samlats i stugan för påsk. 
    Lade ett gravtest i ett påskägg och gav dem. De vart väldigt glada såklart :) 

Jag har berättat tidigt, nästan direkt alla gånger jag varit gravid. Har ju haft missfall 3 gånger förut, och det har alltid känts skönt att kunna ha dem som stöd då. 

Nu hoppas vi alla att lilla tvåan kommer till jul Hjärta

• Butembobaby
    Emzor1 skrev 2022-04-15 12:38:13 följande:

Omermammashjerta: vilken härlig överraskning ni har fått då nu inför påsk! 

Idag har jag varit lite smått yr till och från men jag har väldigt lågt blodtryck sedan tidigare så det behöver inte ha med graviditeten att göra - annars mår jag som vanligt Glad

Hur mår du/ni andra? 

Jag har mått ganska illa idag och varit avgrundstrött. Har inte haft illamående i mina tidigare graviditeter, så känns märkligt Drömmer
  • Butembobaby
    Emzor1 skrev 2022-04-15 15:50:25 följande:

Omermammashjerta: haha vitlök av alla saker :) Jag förstår! Har du märkt av att ditt låga blodtryck varit jobbigt under tidigare graviditeter? 
    Skönt att höra att du ändå mår bra! Jag är i v.5, du då?

Butembobaby: Jobbigt med illamående, men jag har läst att det är ett tecken på hälsosam graviditet :) vilken vecka är du i? :)

Jo, på ett sätt är det klart att det känns lite lugnande med ett så tydligt symptom, även om det är jobbigt. Räknar man från mensen är jag i v. 5+2 idag Glad själv?  
  • Butembobaby
    Emzor1 skrev 2022-04-16 20:50:59 följande:
    Laktrisen: tack, och stort grattis till dig! Hjärta

Butembobaby: ja men det förstår jag verkligen, det är vidrigt att må illa men under en graviditet tänker jag att man på något vis står utGlad 4+1 idag, men började blöda imorse och det har hållt i sig nu under dagen så är väl lite orolig för missfall men försöker att bibehålla lugnet och tänka att om det är ett missfall kan jag inte göra något åt det just nu ändå{#emotions_dlg.flower}
    Håller tummarna att det inte är missfall, har haft blödning tidigt i min graviditet med dottern, och då gick det bra. Det är ganska vanligt att blöda lite, framförallt i början av graviditeten. 
Svar på tråden Bf December 2022 ????