Inlägg från: Butembobaby |Visa alla inlägg
  • Butembobaby

Bf December 2022 ????

Emzor1 skrev 2022-04-17 12:00:06 följande:

Hoppar ur tråden då jag fick svart på vitt idag att det var ett missfall som jag fick.. fick negativt imorse både på clearblue och RFSU, antar att jag på något sätt ska försöka se det positiva i att missfall oftast sker när något inte står rätt till? Samt att jag ändå hade turen att det skedde så tidigt.. 

Med det sagt önskar jag er alla stort lycka till, och grattis än en gång för era fina plus Hjärta 

Åh så tråkigt att höra Rynkar på näsan ta hand om dig! 
    Jag hoppas att ni snart blir gravida igen med en liten som stannar. Det är så orättvist och besvikelsen och sorgen över det som inte blev är tuff. Kramar 
  • Butembobaby

Är så glad idag Solig

Kom hem från påsk semestern och tog ett digitalt test jag hade hemma. Fick 2-3 v vilket jag inte lyckats komma till med de senaste två graviditeterna. Känns så mycket bättre denhär gången. 

Har mått illa i några dagar nu och har jätteömma bröst. 

• Butembobaby
    Butembobaby skrev 2022-04-18 20:53:59 följande:

Är så glad idag Solig

Kom hem från påsk semestern och tog ett digitalt test jag hade hemma. Fick 2-3 v vilket jag inte lyckats komma till med de senaste två graviditeterna. Känns så mycket bättre denhär gången. 

Har mått illa i några dagar nu och har jätteömma bröst. 

• Butembobaby
    Loppster skrev 2022-04-18 21:36:26 följande:
    Åh så skönt. Känns lite lugnande när man ser testen öka i styrka Hjärta
    Ja verkligen Hjärta

Nu ska jag försöka slappna av och lita på att det går vägen denhär gången Solig

Känns så kul att min dotter äntligen ska få ett syskon 
  • Butembobaby

Har fått tid för inskrivning nu den 4/5. Känns jätteskönt att få komma dit och vädra mina tankar lite. Min barnmorska jag hade sist jobbar tyvärr inte kvar, men fick en tid med hon som tog mitt samtal i stället. Hon verkade väldigt trevlig och lugnade min oro lite angående mina missfall Glad

• Butembobaby

Tog ett sista veckoindikator test idag och fick 3+ veckor. Så skönt, nu ska jag försöka släppa oron helt. Solig

Jag har mått riktigt illa de senaste dagarna och kräkts ett par gånger. Hoppas att det går över snart, för det är inte lätt att jobba såhär Drömmer hade inget illamående med dottern, så jag är inte van vid detta 

• Butembobaby

Gick in i v8 (7+1) idag och illamåendet har ökat markant. Jobbar hemifrån idag, vilket känns skönt då jag redan behövt springa till ton och kräkas 3 gånger idag. 

Jag hoppas verkligen att det ligger sig snart, för det är ju typ omöjligt att få något gjort när man mår illa och är supertrött hela tiden Drömmer

Hur mår ni andra? 

• Butembobaby

Nyss hemkommen från hälsosamtal hos mvc Solig

Underbar barnmorska, fick en jättebra känsla av henne. Hon fångade upp all min oro och tog emot den på ett jättebra sätt. Inskrivningssamtalet blir om 2 veckor, och det känns som att tiden går fort nu Solig

Hade tänkt boka VUL, men tror att jag håller mig till KUB endå, är ju inte så lång tid kvar 

• Butembobaby
    Loppster skrev 2022-05-04 21:04:57 följande:

Butembobaby: åh vad kul att det gick bra och att det kändes bra med din bm. Vilken vecka är du i nu? Tycker också att tiden går ganska snabbt nu. Första veckorna kändes det som tiden stod still. Hur Mår du nu? Fortfarande lika mycket med illamående och kräkningar?

Ja, så skönt att hitta någon man klickar med Glad
    Jag är I v 8+1 idag. Mår illa varje dag och är jättetrött. Har inte spytt så mycket, men känns som att jag sitter på en karusell som aldrig slutar snurra typ Obestämd
    Såg att du fortfarande också har problem med illamåendet, håller tummarna att det lägger sig snart! 

Jag har haft en del ångest denhär veckan också eftersom mitt första missfall ( 4 år sedan ca) var i v 8+4, så känns som en sån magisk gräns på något sätt. Men illamåendet är ju iaf en påminnelse om att något händer i kroppen, så det är ju alltid lite tröst 
  • Butembobaby

Hoppas allt är bra med er alla! Var ett tag sedan jag var inne här senast nu. Har haft intensiva veckor med mycket VAB. Inte helt lätt att rasta en rastlös 2åring när man mår pyton, blir andfådd på 2 sekunder och bara vill sova Drömmer

Jag gick in i v. 11 (10+0) idag och börjar landa lite i att det faktiskt kanske kommer en bebis i december. Har inte riktigt kunnat släppa oron tidigare, men nu börjar det kännas bättre :) 

Var hos barnmorskan idag på inskrivning och tog blodprov för KUB som blir om drygt 2 veckor :) så spännande! 

• Butembobaby
    Loppster skrev 2022-05-20 08:27:03 följande:

Förutom när jag gifte mig så lever jag just nu bästa veckan i mitt liv. Vi var på kub imorse. Allt ser helt normalt ut och lägsta sannolikhet för kromosomavvikelse. grät hela ultraljudet. Det var så fint att få se och uppleva ett ultraljud. Bebis sög på tummen och var väldigt morgonpigg. 

minns ni att jag skrev i måndags att vi förlorat en budgivning? Mäklaren ringde upp sen och sa att de hellre ville sälja till ett ungt par och därför valt oss istället för det vinnande budet. Så i onsdags blev vi husägare. 

kan inte förstå att detta händer mig? Så glad, lycklig och tacksam Hjärta

Men åh! Började typ gråta för jag är så glad för er skull! GrattisHjärta

Vi är också sugna på hus, men har inte hittat drömboendet ännu. Uppsala är också så fruktansvärt dyrt att bo i, så vi får se när det blir av :) 
  • Butembobaby

Jag blir så glad av att läsa alla era inlägg Hjärta

Känns verkligen att vi kommit en bit på vägen  nu!

Jag fick min tid till KUB igår, 8/6 Solig
    Längtar nu och hoppas på bra besked!

• Butembobaby
    DazaC skrev 2022-06-02 16:32:51 följande:

Roligt att se så mycket glädje efter alla ultraljud och KUB. <3 Gjorde i fredags och hade låg sannolikhet för kromosomavvikelser och havandeskapsförgiftning. Screenas det för havandeskapsförgiftning i hela Sverige? Minns inte om någon annan skrivit om det...

Någon annan som har svårt att sova och hitta en bra ställning redan? Bullar upp med kuddar både under mage, mellan knäna och bakom ryggen... Svårt att veta om det är foglossning på gång redan, hade det sist... Någon som har erfarenhet av gravidkudde? Är det värt? 

Jag har en gravidkudde från doomoo som jag älskar. Hjälpte jättemycket förra graviditeten och jag använde den även som amningskudde :) 

Har aldrig slutat sova med den för den är så skön. Kan verkligen rekommendera, värd pengarna trots dyr 
  • Butembobaby

Påväg in på KUB nu vid 14, är så nervös Skrikandes

Min mann vaknade också såklart med feber i morse, så får gå ensam. Hoppas hoppas hoppas att vi får bra resultat nu 

• Butembobaby

Allt såg jättefint ut med låga sannolikheter på alla trisomier Hjärta

Är så otroligt tacksam för dig lilla pärlan Solig

• Butembobaby
    Mimzan skrev 2022-07-09 12:34:33 följande:
    Ja det undrar jag oxå har försökt kolla. 
    Jag frågade om det när jag precis gick med i denhär tråden, och då lät det som att folk var med i den stora facebookgruppen som finns. Jag är med i den, den heter BF december 2022 och är öppen för alla som vill vara med. Hade dock gärna haft en mindre grupp med oss härifrån då jag tycker att 700 medlemmar känns rätt opersonligt. 
Svar på tråden Bf December 2022 ????