Jag är bara jag skrev 2022-04-07 21:32:13 följande:
Läkarens råd går emot hur man ska kunna få en etablerad amning. Dessutom måste man se till helheten. Flera kissblöjor per dag, nöjd mellan varven, ökat på längden. Väga varje/varannan dag är lite ofta. "Hota" med akuten låter lite väl magstarkt. Du hade väl gått med i Amningshjälpen? Fått råd där? En sak är säker- för tunn/näringsfattig mjölk har du inte. Det har ingen. Innehållet är densamma för alla kvinnor. Klen viktuppgång beror på för lite mjölk i sig. Och de är ju bara trams att de går upp fortare/mer med ersättning. Ja, de som får på tok för lite i sig, men inte när amningen funkar. Ersättning är kraftig mat jämfört med bröstmjölk. Det är därför man kan amma 17 ggr per dag, men absolut aldrig ge ersättning så ofta.
Du kan även ringa en hjälpmamma för råd.
Du har så kloka tankar! Jag tror själv inte att min mjölk eg är
näringsfattig men BVC hävdade att det kunde vara så, men att man ju inte kan veta. Helt fel ute är de ju dock inte eftersom även jag upplever att hon liksom ?håller i? amningen dåligt o ger sig för tidigt. Jag har lite svårt att hålla igång henne o det är möjligt att hon behöver lite extra från flaska. Men jag får ut rätt lite när jag pumpar o blir ärligt talat väldigt stressad av att jag ska komplettera varje amning med 30ml. Så jag kanske måste skarva med ersättning o det gör mig oxå stressad för jag är så rädd att fasa bort amningen. Deös att mjölken sinar men oxå att hon blir bekväm o väljer bort den.
Jag fick jättebra råd av en amningsmamma sist jag fick bekymmer. Hon sa bla att så här små barn inte ammar på samma sätt som äldre. de suger inte intensivt en kvart o sen är de klara utan de pausar o fortsätter efter en stund. Det var nog det bästa rådet jag fick för då ölet jag henne ligga kvar ist för att tänk att hon var kör när hon slutade o ta bort henne. Tror mkt att det är det som gjort att hon ökat.
Det är tråkigt att jag inte känner nåt förtroende för BVC i detta, o att min BVC sköterska verkar så osäker. Hon sa att hon tyvlte att vi kunde ge det en vecka o se men att ?ni har barnläkaren sagt såhär o då måste jag ju säga det till dig?. O att ersättning skulle vara bättre, ja möjligwm om in bröstmjölk är dålig då men hur skulle den kunna vara det? Är det typ ens möjligt att ha sånna näringsbrister i Sverige så att mjölken blir dålig.
Jag ska försöka pimpamlote idag o lägga till ett par gånger om Dan, men att ge flaska efter varje tillfälle vågar jag inte riktigt för ofta småäter hon bara o det lär väl försvinna om hon blir tokmätt på erstrning.
O just det, hon har ju ökat huvudomfång o över 2cm på långden