Ukraina står emot
Ja, det hoppas man verkligen.
Ja, det hoppas man verkligen.
Det gick ju uppenbarligen inte alls som Putin tänkt sig med att hyfsat snabbt ta Ukraina som verkligen gör tufft motstånd. Vore fan underbart om dom kunde driva ut ryssarna helt! Ryssarna säger dom ska delvis dra sig tillbaka från Kiev och Tjernihiv. Hoppas det blir så för det verkar svårt lita på dom.
Sjukt imponerad av det ukrainska folket.
Skicka iväg kvinnor och barn till Polen sedan slåss till sista man. Hörde att när kriget började var det 30.000 ukrainska män som reste hem från Polen för att vara med och försvara landet.
Kan bara hoppas att det skulle bli likadant här.
Tycker ryska regimen avslöjat sig som simpla f*****g gangstas som bara kan två saker och det är försöka skrämma andra göra som dom vill och ljuga och snacka skit i största allmänhet. Jag har tyvärr ofrivilligt haft kriminella i min närhet och känner igen attityden. :/
Jag förstår Ukraina måste ta varje chans att rädda sitt land och därför förhandlar med ryssarna men ryssarna verkar ju mest snacka skit så man ska nog va jävligt misstänksam mot dom (och det är säkert ukrainarna!).
Nä, uppenbarligen går det inget vidare för ryssarna i Ukraina och dom har nog kanske börjat fundera på plan B för rädda sitt ansikte. Det här senaste utspelet kan ju hänga ihop med det men va jag hört märks ingen förändring i Kiev. Hemskt alltihop hur det än blir. Alla döda, allt som förstörts. ![]()
Apropå lögner snackar ju ryssarna jämt om befria Ukraina från nazister. Men varför har dom då fram tills nu understött högerextrema partier i EU-länder? Och högerextremismen är väldigt stark i Ryssland. Vi känner en svart person som studerat i Moskva och berättat hur han och hans svarta vänner knappt kunde röra sig ute på stan av rädsla för rasistiska attacker.
Intressant artikel även om den är från 2014:
https://skma.se/2014/06/den-nya-ryska-fascismen/
Jag var nog otydlig där i mitt första inlägg. Men jag menade invandrare, dvs. NYA människor med en kultur som man inte känner till sedan tidigare.
Och speciellt nu när det visar sig man avrättar civilbefolkning också, som både inkluderar män, kvinnor och barn i dessa avrättningar.
Jag inser nu när en tid har gått, putins intresse är inte bara att ta över landet, utan även radera ut deras befolkning.
Och detta är bara början tyvärr.