Inlägg från: Anonym (Inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte)

6 månader, kan inte vända/lyfter rumpan .

Det kunde inte vår tjej heller göra. Mage till rygg gick bra men inte tvärtom. Och hon sköt också upp rumpan så, nästan som man gör en yoga pose 

Hon kröp inte heller utan ålade sig fram men hon var ca 8 månader då när hon kom på att hon kunde göra det och först så kunde hon bara åla bakåt, tog nog en månad till innan hon tog sig framåt.

Men sen däremot när hon lärde sig gå (ca 13 månader) så kom all motorik på plats och jävlar vad jobbigt det blev för vår del om än kul för henne haha 

• Anonym (Inte)
    Kvinna1989 skrev 2022-04-01 14:13:29 följande:
    Ja samma hos oss, hon kan från mage till rygg men inte tvärtom. Det hsr sett ut ca 1 månad att de är väldigt nära, men händer bara inte!

Annars gör hon allt annat, tar tag i leksaker, byter hand mellan leksaker, har upp bena i luften ,håller upp huvudet fint på mage, jollrar som bara den, älskar all mat hon fått hittils osv osv.. 

Men vänder sig inte från rygg till mage. 

Utifrån min erfarenhet med vårt barn så är det inget att oroa sig, speciellt om erat barn ändå klarar av mycket annat. 

vill du ändå att nån kikar på henne så kan dom ju göra det men jag tror det är lugnt 

• Anonym (Inte)
    Kvinna1989 skrev 2022-04-01 15:16:47 följande:
    Bra att höra att fler varit med om samma och att de går bra.
    Nja, jag hade nog varit mer orolig om hon inte kunde göra allt de där andra, är väll mest frustrerad (om de nu är rätt ord) . Hon orkar liksom inte sitta länge och det kan tydligen ha samband med att hon inte kan vända sig.

Så ja, en fysioterapeut kan ju kolla på de , vi förlorqr ju ibget på de så. :)

Vår tjej orkade inte sitta så länge heller. visste inte att det kunde finnas ett samband. 

ja men som sagt, även om allt är som det ska och du inte har en oro så why not liksom :) skadar ju inte.

Svar på tråden 6 månader, kan inte vända/lyfter rumpan .