• Anonym (WakeupDead)

Allt känns meningslöst

Finns ingen gnista i mig längre, allt känns så meningslöst. Vet inte om jag är inne i någon livskris eller vad det är. Orkar inte göra något allt känns bara jobbigt och så jävla tråkigt. Spelar ingen roll om det är tex resa iväg eller gå på nån hockeymatch. Har inga hobbys längre heller, har slutat helt med träningen. Vill bara vara hemma helst ensam.

Hjärnan går på högvarv av alla tankar och grubblerier. Önskar det fanns en avstängningsknapp för min hjärna. Alkohol fungerade yppligt som paus-knapp tidigare men numera får jag riktigt äcklig ångest dagen efter så dricker väldigt sällan.
    Åker till jobbet, kommer hem försöker plugga (går en internutbildning via jobbet) går och lägger mig vid 20:00 för jag är helt slut. Avböjer titt som tätt när polarna frågar om jag vill hitta på något.
    Runt 30 år fyllda. Tar inga droger. Bor fint, äger en helt ok bil och har dollars på banken så fattar inte varför jag känner såhär
  • Svar på tråden Allt känns meningslöst
  • Sandig

Du är inte ensam om att känna så. 
    Jag har själv alltid varit glad som person, och varit den personen som sprider mest glädje. Har alltid haft en så stark livslust och sett det fantastiska med livet även om jag inte levde loppan. 
    Sedan någon månad tillbaka är jag däremot i din situation. Jag vill bara ligga på soffan, ser ingen mening i något och vill bara att något ska hända för att förändra min situation. Min sambo mår psykiskt dåligt vilket har påverkat mig extremt mycket till att må som jag gör nu. Jag är medberoende. 
    Det som ger mig hopp är att allting är tillfälligt. Det kommer att bli bättre för att denna perioden kommer ha sitt slut som allt annat i livet.
    Det som bäst hjälper oss är fysisk aktivitet, börja träna ät det absolut viktigaste när man mår dåligt. Att träna är något som får oss att må bra och vi tar hand om oss. Om du kan hitta fler saker som du kan göra för att ta hand om dig själv så gör det. 

• Anonym (anonym)
    Anonym (WakeupDead) skrev 2022-04-02 10:58:20 följande:
    Allt känns meningslöst

Finns ingen gnista i mig längre, allt känns så meningslöst. Vet inte om jag är inne i någon livskris eller vad det är. Orkar inte göra något allt känns bara jobbigt och så jävla tråkigt. Spelar ingen roll om det är tex resa iväg eller gå på nån hockeymatch. Har inga hobbys längre heller, har slutat helt med träningen. Vill bara vara hemma helst ensam.

Hjärnan går på högvarv av alla tankar och grubblerier. Önskar det fanns en avstängningsknapp för min hjärna. Alkohol fungerade yppligt som paus-knapp tidigare men numera får jag riktigt äcklig ångest dagen efter så dricker väldigt sällan.
    Åker till jobbet, kommer hem försöker plugga (går en internutbildning via jobbet) går och lägger mig vid 20:00 för jag är helt slut. Avböjer titt som tätt när polarna frågar om jag vill hitta på något.
    Runt 30 år fyllda. Tar inga droger. Bor fint, äger en helt ok bil och har dollars på banken så fattar inte varför jag känner såhär
    Känner likadant.

2 tips på vad som kan få dig att må bättre:
    ¤Träning! (löpning frigör må-bra-hormoner. Men börja med lugna promenader om du är ovan vid träning, så att du inte tar ut dig för hårt och ger upp pga det.)

¤Prova med en hobby hemma som inte tar så mycket energi. (exempelvis spela spel kanske online med andra, lära dig ny sorts matlagning, odling, gitarr eller sång om du gillar det...

Bara små steg. Poängen med tipsen här är att du ska prova saker hemma i lugn och ro så du slipper känna att du  'tackar nej' till vänner- men ändå förhoppningsvis hittar något som du får mer energi av och så småningom finner mening i.

Tror du det kan hjälpa?
  • Anonym (WakeupDead)
    Sandig skrev 2022-04-02 15:29:30 följande:

Du är inte ensam om att känna så. 
    Jag har själv alltid varit glad som person, och varit den personen som sprider mest glädje. Har alltid haft en så stark livslust och sett det fantastiska med livet även om jag inte levde loppan. 
    Sedan någon månad tillbaka är jag däremot i din situation. Jag vill bara ligga på soffan, ser ingen mening i något och vill bara att något ska hända för att förändra min situation. Min sambo mår psykiskt dåligt vilket har påverkat mig extremt mycket till att må som jag gör nu. Jag är medberoende. 
    Det som ger mig hopp är att allting är tillfälligt. Det kommer att bli bättre för att denna perioden kommer ha sitt slut som allt annat i livet.
    Det som bäst hjälper oss är fysisk aktivitet, börja träna ät det absolut viktigaste när man mår dåligt. Att träna är något som får oss att må bra och vi tar hand om oss. Om du kan hitta fler saker som du kan göra för att ta hand om dig själv så gör det. 

Känns som jag kommer bryta ihop när som helst, eller att nått kommer hända. Jättesvårt att sätta fingret på känslan som jag har.

Allt går verkligen neråt , sover sämre och sämre äter jättedåligt tränar nada. Åker till jobbet som en zombie sätter på "Glad-masken" kommer hem och i princip låser in mig.

Ställde in minfödelsedag idag, orkar inte träffa nån.Funderar på att skita I valborgsfirande imorgon också vet inte vad jag ska hitta på för ursäkt till min dejt bara .Vill helst inte gå utanför dörren.

Vad är det som händer med mig. 
  • Anonym (Uppgiven hantverkare)

Känner samma sak.. har ett bra liv med villa 2 underbara barn och sambo. Men senaste månaderna har varit hemska. Inget känns roligt och ingen som helst inspiration till att göra något! Brukar ha många bollar i luften och snickra och bygga här hemma men det finns bara inte där! Just och pass att jag känner att jag klarar av att leka med barnen? 

Svar på tråden Allt känns meningslöst