Anonym (WakeupDead) skrev 2022-04-02 10:58:20 följande:
Allt känns meningslöst
Finns ingen gnista i mig längre, allt känns så meningslöst. Vet inte om jag är inne i någon livskris eller vad det är. Orkar inte göra något allt känns bara jobbigt och så jävla tråkigt. Spelar ingen roll om det är tex resa iväg eller gå på nån hockeymatch. Har inga hobbys längre heller, har slutat helt med träningen. Vill bara vara hemma helst ensam.
Hjärnan går på högvarv av alla tankar och grubblerier. Önskar det fanns en avstängningsknapp för min hjärna. Alkohol fungerade yppligt som paus-knapp tidigare men numera får jag riktigt äcklig ångest dagen efter så dricker väldigt sällan.
Åker till jobbet, kommer hem försöker plugga (går en internutbildning via jobbet) går och lägger mig vid 20:00 för jag är helt slut. Avböjer titt som tätt när polarna frågar om jag vill hitta på något.
Runt 30 år fyllda. Tar inga droger. Bor fint, äger en helt ok bil och har dollars på banken så fattar inte varför jag känner såhär
Känner likadant.
2 tips på vad som kan få dig att må bättre:
¤Träning! (löpning frigör må-bra-hormoner. Men börja med lugna promenader om du är ovan vid träning, så att du inte tar ut dig för hårt och ger upp pga det.)
¤Prova med en hobby hemma som inte tar så mycket energi. (exempelvis spela spel kanske online med andra, lära dig ny sorts matlagning, odling, gitarr eller sång om du gillar det...
Bara små steg. Poängen med tipsen här är att du ska prova saker hemma i lugn och ro så du slipper känna att du 'tackar nej' till vänner- men ändå förhoppningsvis hittar något som du får mer energi av och så småningom finner mening i.
Tror du det kan hjälpa?