• Sanlin90

Kan man vara långt gravid utan att fått positivt?

Hej, märklig fråga kanske men jag blir fundersam. 
    Jag har sedan ca 3 v känt som foster rörelser (har varit gravid innan) min senaste mens var 23dje oktober så skulle isf vara i v 24 men jag har med jämna mellanrum tagit negativa gravtest.
    Hade i princip missat graviditeten med dottern om vi inte hade försökt då och jag tagit test, fick foglossning i v 13 dock men nu har brösten spännt lite till och från sedan oktober men inget ihållande och sista veckan har jag bärjar bli trött i ryggen när jag står länge och börjat få kramp i benen och ryggen. 
    Magen är utspänd och hård jag är överviktig som tusan men tog jämnförelsebild för att jämnföra när jag va i v 25 med dottern och det är inte helt olikt.

Går det ens att vara gravkd utan att ha fått positivt? Jag är extremt skeptisk men dom här känslorna i magen känns betydligt tydligare än tarmrörelser och har ökat. 

• Svar på tråden Kan man vara långt gravid utan att fått positivt?
  • Anonym (E)

Det enda du kan göra för att få svar är att kontakta sjukvården och be om att få komma in och kolla.

• Anonym (Sök vård!)

Du måste söka vård. Om du inte är gravid kan du ju i värsta fall vara allvarligt sjuk?!

• Sanlin90

Jag ska kontakta dom på måndag osäker dock om det är gyn eller kvknnohälsan, jag har dock en sån man lyssnar på hjärtljud med jag ska prova först.
    Men är det ens möjligt? 

• Anonym (Troll)

Trollmor i farten? Om du har en doppler hemma skulle du testat för länge sedan. 

• Jag är bara jag

Det är extremt sällsynt att vara gravid, men det inte visar positivt på gravtest. Det finns kvinnor där hcg helt enkelt inte går ut i urinen, men jag har bara läst om det en enda gång sen jag gick med här. Den tjejen hade ingen mens och hade tatt massor med gravtest som visade negativt. Hon gick till b.m och tog test som också visade minus, men på VUL såg dom att hon var gravid i v.11!
    Det enda som ger dig svar vad som pågår och varför du inte har mens är ett VUL. Efter ett halvår utan mens har man rätt att söka vård för utebliven mens och där är du ju nu.

• Sanlin90

Jag hade glömt att jag har en doppler och den är i gamla lögenheten, har precis flyttat mennska hömta den i eftermiddag.

Jag har ringt gyn flera gånger ang utebliven mens men dom ändrar hela tiden ibland måste jag ha varit itan ib6 månader och ibland i 1 år men det är ju först ni den varit borta i 6 månader. 
    Ska prova ta ännu ett test och prova med dopplern ikväll när jag hämtat den. 

Det känns ju som sagt som jag bara skulle ha hjärnspöken men svårt att inte känna rörelserna, dom känns inte utanpå men det gjorde dom inte förrän i v 31 med dottern pga min övervikt men det känns väldigt mycket somnatt det inte är tomt i magen sas. 

• Jag är bara jag

Vad gäller att känna typ som fosterrörelser är det inte ovanligt alls när man väl fått barn en gång. Det är till 99% tarmarna man känner. Hänt mig med, mycket skum känsla!
    Om du testat massor med gånger och det visar negativt skulle jag vilja påstå att du inte är gravid. Har det inte visat plus förr lär det inte göra det nu såvida du inte blivit gravid sen sist du testade. Det är nämligen så extremt ovanligt. Men man ska aldrig säga aldrig tvärsäkert utan du måste gå till en gynläkare och kolla upp dig. Privat om regionen inte tar emot. Du kan även ta hcg-blodprov via Werlabs. Då får du svart på vitt också.

• Anonym (1177)

Om du skulle vara så långt gången skulle det självklart ge utslag på tester. Du är alltså inte gravid. Vill inte skrämma dig men om den högra bilden är som du ser ut nu så skulle jag vara extremt orolig för allvarliga sjukdomar i det här läget. Sök vård omgående!

• Anonym (Ssk)

Ja det är möjligt om du testar för sent. Kontakta sjukvården eller boka ett ultraljud. Hälsningar en sjuksköterska som har träffat patienter som kommer in till akuten med buksmärta eller värkar utan att veta om att de är gravida. 

• Jag är bara jag
    Anonym (Ssk) skrev 2022-04-02 21:18:48 följande:
    Ja det är möjligt om du testar för sent. Kontakta sjukvården eller boka ett ultraljud. Hälsningar en sjuksköterska som har träffat patienter som kommer in till akuten med buksmärta eller värkar utan att veta om att de är gravida. 
    Hcg blir aldrig så lågt under en graviditet att det inte blir mätbart i urinen.

www.billiga-tester.se/nyheter/hcg/
  • Anonym (Ssk)
    Jag är bara jag skrev 2022-04-02 21:22:42 följande:
    Hcg blir aldrig så lågt under en graviditet att det inte blir mätbart i urinen.

www.billiga-tester.se/nyheter/hcg/
    Vid höga värden hcg kan det ge svagare utslag på testet/ge negativt utslag
  • Anonym (KB)

Nyfiken, hur har det gått TS? 

• Sanlin90

Gyn vägrar ta emot mig, blödde lite igår morse som sen försvan och idag har jag jätteond mensvärk..
    Känner fortfarande konstiga rörelser. 

• Anonym (IngenExpertMen)
    Sanlin90 skrev 2022-04-06 12:08:24 följande:

Gyn vägrar ta emot mig, blödde lite igår morse som sen försvan och idag har jag jätteond mensvärk..
    Känner fortfarande konstiga rörelser. 

Hör av dig till vårdcentralen eller åk till akuten. I bästa fall är det inget men det kan vara så sjukt mycket olika saker, Vissa farliga och vissa mindre farliga. Men du kommer ångra dig om det visar sig att det var något allvarligt.
    Vänta inte när du har så många symtom som säger att något är fel.
  • Anonym (Hally)

Hur har det gått TS?

• trollhona
    Sanlin90 skrev 2022-04-02 13:54:07 följande:
    Kan man vara långt gravid utan att fått positivt?

Hej, märklig fråga kanske men jag blir fundersam. 
    Jag har sedan ca 3 v känt som foster rörelser (har varit gravid innan) min senaste mens var 23dje oktober så skulle isf vara i v 24 men jag har med jämna mellanrum tagit negativa gravtest.
    Hade i princip missat graviditeten med dottern om vi inte hade försökt då och jag tagit test, fick foglossning i v 13 dock men nu har brösten spännt lite till och från sedan oktober men inget ihållande och sista veckan har jag bärjar bli trött i ryggen när jag står länge och börjat få kramp i benen och ryggen. 
    Magen är utspänd och hård jag är överviktig som tusan men tog jämnförelsebild för att jämnföra när jag va i v 25 med dottern och det är inte helt olikt.

Går det ens att vara gravkd utan att ha fått positivt? Jag är extremt skeptisk men dom här känslorna i magen känns betydligt tydligare än tarmrörelser och har ökat. 

Det finns fåtalaet graviditeter där det inte ger utslag, men det är enormt ovanligt.
    Ring vårdcentralen och boka en tid. Mödravården lär inte ta emot dig om du säger att du blöder. Har du gått så här länge så är det inte heller något akut, så ta det lugnt. Ring VC imorgon och boka en tid, om de tror att du är gravid kan du på deras inrådan prata med MVC.
Svar på tråden Kan man vara långt gravid utan att fått positivt?