Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Kan man vara långt gravid utan att fått positivt?

Det är extremt sällsynt att vara gravid, men det inte visar positivt på gravtest. Det finns kvinnor där hcg helt enkelt inte går ut i urinen, men jag har bara läst om det en enda gång sen jag gick med här. Den tjejen hade ingen mens och hade tatt massor med gravtest som visade negativt. Hon gick till b.m och tog test som också visade minus, men på VUL såg dom att hon var gravid i v.11!
    Det enda som ger dig svar vad som pågår och varför du inte har mens är ett VUL. Efter ett halvår utan mens har man rätt att söka vård för utebliven mens och där är du ju nu.

• Jag är bara jag

Vad gäller att känna typ som fosterrörelser är det inte ovanligt alls när man väl fått barn en gång. Det är till 99% tarmarna man känner. Hänt mig med, mycket skum känsla!
    Om du testat massor med gånger och det visar negativt skulle jag vilja påstå att du inte är gravid. Har det inte visat plus förr lär det inte göra det nu såvida du inte blivit gravid sen sist du testade. Det är nämligen så extremt ovanligt. Men man ska aldrig säga aldrig tvärsäkert utan du måste gå till en gynläkare och kolla upp dig. Privat om regionen inte tar emot. Du kan även ta hcg-blodprov via Werlabs. Då får du svart på vitt också.

• Jag är bara jag
    Anonym (Ssk) skrev 2022-04-02 21:18:48 följande:
    Ja det är möjligt om du testar för sent. Kontakta sjukvården eller boka ett ultraljud. Hälsningar en sjuksköterska som har träffat patienter som kommer in till akuten med buksmärta eller värkar utan att veta om att de är gravida. 
    Hcg blir aldrig så lågt under en graviditet att det inte blir mätbart i urinen.

www.billiga-tester.se/nyheter/hcg/
Svar på tråden Kan man vara långt gravid utan att fått positivt?