• pollyankan

    Hygien i kök

    Jag har en fundering och vill veta hur ni gör.

    När ni ska äta och ska tvätta händerna både vuxna och barn hur gör ni? 
    Tvättar i köket? Speciell handuk, tvål isf. 
    Som sagt vill veta och nu har saken kommit upp för sonen tar med kompisar hem och de ska fixa macka och kan inte tänka mig att de tvättar händerna innanför de säger det. Det glöms bort. ???? 
    Så om man fixar till det i köket så kanske det går lättare. 
    Jag tvättar mig alltid i köket men torkar med hushållspapper. Men tänkte som sagt fixa. 
    Tips tack!

  • Svar på tråden Hygien i kök
  • Guldnovan

    Vi har alltid haft två olika handdukar, en frotté för händer och en annan för disk. Tvålpump på diskbänken. 
    Men kompisarna går lika gärna in på toa och tvättar händerna. Det märks iaf att man tvättar händerna oftare nu, även bland barnen. 

  • Fjäril kär

    Tvättar händerna i köket med diskmedel och torkar på en kökshandduk som är avsedd för bara händer. Eftersom jag ändå handdiskar varje dag så blir en tvätt av händer diskmedel ingen big deal. 

  • Gameofthrones

    Köket och badrummet tvättar vi händerna.

    Frotté och kökshandduk. 

    Tvålpump. Inget större än så

    Menar du tips till din sons vänner för tvätta händerna?

    Ö, säg till tvätta händerna först. De är väl inte svårt. Alternativt handsprit. 

  • klyban

    Tvättar aldrig händerna före maten, då de är tvättade så många ggr ändå under matlagningen.


     


    Resten attackerar man med det som krävs, lätta smulor ned i handen och annat disktrasa, tredje papper elelr vad det nu är som är bäst för den aktuella smutsen.
    Hitta en trevlig svamp, som var galet bra på att ta svår smuts, men sliter så lackade ytor ska man undvika eller känsliga.
    Heter typ radersvamp eller nått sånt, vita och man bara blöter och tar faan mig allt och rätt enkelt, utom möjligtvis hårt inbränd mat på spisen, där är den inte lika bra.
    Plastglaset på lampan på fläkten, den blev helt ren med den svampen, och det har jag inte lyckats med före och så övertydligt.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Gameofthrones

    Tvättar inte heller händerna, det blir så ändå också man tvättar mellanåt när man lagar mat. Har alltid sånt tillgängligt. 

Svar på tråden Hygien i kök