• Anonym (Nakenfis)

Sommar är inte långt borta. Nakenbad?

Inte långt kvar till sommaren nu! Kommer du besöka ett nakenbad? 

kan du känna av en sexuell laddning där? Spanar du inte män/kvinnor? Vad gillar du att se? Vad är det bästa med ett nakenbad?

frågan är ställd med förutsättningarna att samtliga på stranden är vuxna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sommar är inte långt borta. Nakenbad?
  • Anonym (!!)

Jag blir så äcklad av de här trådarna. Kan du inte bara låta folk bada ifred, med eller utan kläder?!

• Anonym (Mia)

Det är fem frågor där, vilken är det du vill ha svar på i omröstningen? 

Jag går iaf inte till nakenbad för sexuell spänning utan för att slippa krångla med blöta badkläder. Brukar tycka det är härligt fritt, men varje gång jag ser inlägg som ditt blir jag mer skeptisk till det så nä, jag kommer nog inte besöka något nakenbad i sommar. Folk som är där för sexuell spänning och för att spana gör det hela till en tradig dryg och objektifierande upplevelse istället för en avslappnad och skön dag på stranden.

• Anonym (Ylva)
    Anonym (Mia) skrev 2022-04-05 19:24:04 följande:

Jag går iaf inte till nakenbad för sexuell spänning utan för att slippa krångla med blöta badkläder. Brukar tycka det är härligt fritt, men varje gång jag ser inlägg som ditt blir jag mer skeptisk till det så nä, jag kommer nog inte besöka något nakenbad i sommar. Folk som är där för sexuell spänning och för att spana gör det hela till en tradig dryg och objektifierande upplevelse istället för en avslappnad och skön dag på stranden.

Tänker du på de patrullerande runkgubbarna i keps och solglasögon?
  • Anonym (Nakenfis)

Röstningen är om du ska besöka i sommar. De andra frågorna är av nyfikenhet hur olika människor tänker. Inte meningen att någon ska ta illa åt sig. 
  • Anonym (Sunny)
    Anonym (Nakenfis) skrev 2022-04-05 17:45:26 följande:
    Sommar är inte långt borta. Nakenbad?

Inte långt kvar till sommaren nu! Kommer du besöka ett nakenbad? 

kan du känna av en sexuell laddning där? Spanar du inte män/kvinnor? Vad gillar du att se? Vad är det bästa med ett nakenbad?

frågan är ställd med förutsättningarna att samtliga på stranden är vuxna.

1 Ja.
    2 Ja, om jag och min sambo kommer in på samtalsområdet sex.
    3 Spanar inte, varken på män eller kvinnor.
    4 Solen.
    5 Att man solar och badar naken.

Hoppar över den första frågan "Nakenbad?" då den är otillräckligt formulerad. Beaktar inte heller de angivna förutsättningarna att samtliga på stranden är vuxna, då dessa inte spelar någon roll för svaren.

Bra så!?
  • Postman

Ja finns det nakenbad så brukar vi välja det, det är praktiskt och skönt att slippa att krångla med badkläder. Ja klart jag tittar lite, inget konstigt med det. Ibland kan det bli lite sexuellt laddat, beror helt på vilka människor som befinner sig på stranden, de allra flesta sköter det i så fall snygg och respektfullt. Tyvärr springer det många ensamma män fram och tillbaka på stranden, oroliga själar som i stället för att hitta en egen relation ägnar sig åt att hoppas på att få se andras relationer. Lite tragiskt kan jag känna.

• Anonym (Kaffedraken)

Ja, det är vanligt att kvinnor objektifierar män.
    Det har jag erfarenhet av.
    Kvinnor som kritiserade och anmärkte på min kropp.

En fråga: 
    tycker ni kvinnor om när en man kritiserar och anmärker på er kropp när ni är på stranden och ska bada?
  • Anonym (Kaffedraken)

Jag brukade älska att bada. Det var avslappnande och härligt. Man kände att man levde.

Svar på tråden Sommar är inte långt borta. Nakenbad?