• molly50

Han vill verkligen inte behålla

Anonym (Kluven) skrev 2022-04-08 08:57:15 följande:

Såhär är det, jag tar p-piller sedan ca 1 år tillbaka. Jag har testat andra preventivmedel tidigare och ändå blivit gravid. Jag pratade med gyn igår och de sa att det är högst ovanligt, men att vissa blir gravida trots skydd. Jag skulle aldrig bli gravid mot hans vilja- vi var överens om att inte skaffa fler barn, men nu sitter jag i den sitsen. 
    Jag funderar ju självklart på abort eftersom jag inte skulle kunna tvinga honom till något han absolut inte vill. Men skulle jag klara en gång till? Jag ville bara skriva av mig mina tankar, men inte mycket till stöttning här utan bara kommentarer om huruvida vi är dumma i huvudet och om preventivmedel. 

Om han vet att du lätt blir gravid,trots skydd,och att du mått dåligt av tidigare aborter så borde han ju ha haft vett nog att skydda sig.
    Eller sterilisera sig om han absolut inte vill ha fler barn.
    Han har själv försatt sig i den här situationen och får nu också ta konsekvenserna av det.
  • molly50
    Anonym skrev 2022-04-09 11:53:04 följande:
    Ja, personen väljer att lämna en situation som han inte trivs i.
    Ska man inte göra det?
    Visst kan han välja att lämna om han vill.
    Men han borde ändå ta ansvar för barnet.
    Det ska inte behöva lida för att det har en pappa som inte har skyddat sig eller steriliserat sig trots att han inte vill ha fler barn.
  • molly50
    Anonym skrev 2022-04-09 12:26:55 följande:
    Det kan man ju tycka, men det är inget man kan begära.
    Han vill inte ha barnet, det enda han är förpliktigad till är att betala underhåll.

Återigen, juridisk abort är något som borde bli verklighet.
    Han vill inte ha barn. Och han vet att TS lätt blir gravid,trots skydd.
    Just därför så borde han ha tänkt till innan och använt kondom eller steriliserat sig.
    Han kan inte lägga hela ansvaret på TS även om hon såklart också har sin del i det.
  • molly50
    Anonym (Bizz) skrev 2022-04-10 10:04:51 följande:
    Oavsett allt så är han fri att lämna. Varför ens leva med en person som skiter i ens ovilja att bli far?

Ts ville inte heller ha fler barn, dock så vill hon heller göra abort. 
    Hon bestämmer självklart men får ta med i beräkningen att göra resan själv, lika med oerhört begränsad i många år. Det kan hon ha isåfall. Rätt åt henne. 
    TS är också fri att lämna. Jag menar,vem vill leva med någon som skiter i ens ovilja att göra abort?
    TS har varit osäker på om hon vill ha fler barn,men känner nu,efter två aborter,att hon inte vill göra fler.
    Han vet att TS lätt blir gravid trots skydd och att hon redan gjort två aborter och inte vill göra fler.
    Ändå så struntar han i att skydda sig eller sterilisera sig.
    Då får han ta konsekvenserna av det.
    Det är inte ett dugg synd om honom.
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-04-10 10:56:35 följande:

Men hur svårt ska det vara....? Han vill inte ha barn, er relation kommer att spricka vilken dag som helst och du behöver fundera på saken? Gör abort. Det är enda alternativet.

Ett annat alternativ är ju att han använder kondom eller steriliserar sig om han absolut inte vill ha fler barn.
  • molly50
    Anonym (Bizz) skrev 2022-04-10 11:26:34 följande:
    Jo det är synd om honom som kommer tvingas att betala 100-tusentals kronor till en unge han inte vill ha.

Oavsett din åsikt.
    Och det är ju konsekvensen av hans eget handlande.
    Han visste att TS lätt blir gravid trots skydd och att hon har blivit gravid 3 ggr och gjort 2 aborter under 4 års tid och inte är beredd att göra fler.
    Då borde han väl.någonstans,ha begripit att det inte fungerar med bara p-piller.
  • molly50
    Anonym (Bizz) skrev 2022-04-10 11:28:38 följande:
    Lite sent nu.
    Nej,inte om de ska fortsätta tillsammans och om han absolut inte vill ha fler barn.
    Och även om de skulle göra slut och han träffar någon annan så borde han antingen se till att använda kondom eller sterilisera sig så han slipper hamna i samma situation igen.
  • molly50
    Anonym (Bizz) skrev 2022-04-10 11:38:03 följande:
    Eller gänga sig med en likasinnad.

Juridisk abort, det är något som borde införas. Pronto.
    Och hur ska man veta om den personen inte heller vill ha barn?
    Det är ju faktiskt något som kan ändras när graviditeten är ett faktum.

Juridisk abort skulle väl vara mer tillämpbart om det handlar om lösa förbindelser där kvinnan lyckats lura till sig ett barn.
    Inte i etablerade förhållanden där männen är för lata för att orka skydda sig.
  • molly50
    Anonym (Bizz) skrev 2022-04-10 11:47:31 följande:
    Din och min åsikt om den juridiska aborten matchar inte. Det är nog ingen idé att dra igång någon diskussion om det.
    Nej,det gör den verkligen inte.
    Du verkar anse att män ska kunna ligga runt lite som de vill utan att behöva ta ansvar.
    Jag tycker inte det.
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-04-10 12:28:45 följande:
    Nej, faktiskt inte. Om man läser vad ts skriver så är han inte ens säker på en framtid med henne, ibland måste man fatta vinken bara.
    I så fall hade det väl varit ännu viktigare att han skyddar sig.
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-04-10 13:34:54 följande:
    Ja men nu är det inte hans problem som är aktuella utan ts, och hon borde inte vara tillsammans med en man som resonerar som honom.
    Det är ju även hans problem då det är hans barn också.

För övrigt så håller jag med om att TS inte borde vara tillsammans med honom.
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-04-10 13:49:30 följande:
    Ja, som han inte vill ha. Lite sent att tänka på kondomer och sterilisering nu då. Men om ts behåller så har hon den där karln i sitt liv ca 18-20 år framåt, om han inte tänkt vara en dålig förälder och strunta i sitt barn. Blir ju lagom kul för barnet då. Så nej, att behålla ger generellt inga bra utkomster om man tittar på vad som är troligt.

Ja,men det kan ju vara bra att tänka på i fortsättningen ändå,oavsett om han tänkt stanna hos TS eller om han träffar någon ny.
    Han vill inte ha fler barn och då är det hans ansvar att försöka göra det han kan för att det inte ska bli så.

Man kan ju alltid hoppas på att han ändrar sig och inte blir en dålig förälder.
    En abort är inget man gör hur lättvindigt som helst.
    Speciellt inte när man gjort flera tidigare och mått dåligt av det.

• molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-04-10 14:15:47 följande:
    Ja, men det är då hans problem i så fall.

Ts är ju inte helt emot idén om abort och personligen hade jag aldrig velat ha kontakt med en man som medförälder med hans inställning, inte ens om man går isär.
    Som jag har förstått det så har TS känt sig osäker i frågan om barn.
    Men efter 2 aborter så känner hon att hon inte vill göra fler då hon mådde så dåligt efter de första.

Ja,men man måste ju tänka på barnet också och dess rätt till  båda sina föräldrar.
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-04-10 18:12:26 följande:
    Ja en abort skulle helt klart vara tuff för henne. Frågan är vilken framtid man tänker sig. Jag skulle aldrig välja en framtid där en sån man ingår, hur jobbigt det än är med abort. Men alla klarar inte det, och då får man leva med sina val på gott och ont.
    Hon kan ju också välja att lämna och leva som ensamstående.
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-04-10 18:43:32 följande:
    Jo, men då är risken stor att hon måste dras med honom också. Oavsett vad han säger nu kan han lika gärna ändra sig och vilja vara sååå delaktig.
    Ja,men det är väl bra,i så fall. För barnets skull,i alla fall.
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-04-10 22:20:16 följande:
    Men kanske inte för ts. Och kanske inte för barnet heller, beroende på mannens motiv.
    Jag tror att TS känner sin man tillräckligt väl för att veta om det skulle bli bra eller ej.
    Hon skulle säkert klara sig som ensamstående också,om han vägrar ta sitt ansvar.
  • molly50
    Anonym (Bizz) skrev 2022-04-11 04:58:39 följande:
    Och det kan inte kvinnor?
    Klart kvinnor också kan välja.
    Men det finns kvinnor som mår dåligt av hormonpreparat och det finns kvinnor som inte vill göra abort.
    Varför ska mannen då slippa undan ansvar?
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-04-11 13:17:44 följande:
    Ts klarar sig säkert själv, men det finns ett barn med i bilden också. Hur bra mår hen av en frånvarande pappa, om det skulle bli så? Ja, många barn klarar sig utan pappa men om det inte rör sig om en idiot är det i princip alltid bättre om han finns i bilden. Han säger att han absolut inte vill ha fler barn, och han är inte ens säker på deras relation. Det känns väldigt rått och extremt oansvarigt att chansa på ens barns kommande liv på det sättet.
    Som du själv skriver så kan barn klara sig utan en pappa.
    Och de kan ha andra fadersgestalter i sitt liv.

Ja,men har man redan gjort två aborter och mått dåligt av båda så känns kanske inte en tredje abort som ett alternativ,
    Som jag ser det så får ju TS man skylla sig själv litegrann som inte har använt skydd eller steriliserat sig om han är 100 % säker på att han inte vill ha fler barn och dessutom är osäker på hans och TS relation.
    Han vet ju att TS lätt blir gravid,trots skydd och att hon redan har gjort två aborter som hon mått dåligt av.
    Och en abort ska inte användas som preventivmedel för män som inte vill skydda sig men ändå ha sex.
Svar på tråden Han vill verkligen inte behålla