Inlägg från: Anonym (Kalla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kalla)

Äta sig fin inifrån

Anonym (Kosttillskott) skrev 2022-04-09 11:33:26 följande:
    Äta sig fin inifrån

Hej!

40+

Äter följande kosttillskott dagligen:

2 kapslar fiskolja phabio högkoncentrerad
    2 multivitamintabletter mitt val kvinna
    4 kapslar kollagen
    1 tablett synefrin
    1 kapsel priorin

Vill äta mig fin/hälsosam inifrån med kosttillskott. Vilka kosttillskott ska jag lägga till/ta bort/ändra?

Ge gärna exempel på bra preparat.

Tack. 

Sorry, men de enda som gynnas av detta är de som säljer kosttillskott.

Riktig mat är det som vi människor behöver. Äter du bra mat, varierad mat och skippar skolmat, rökning och alkohol, samt motionerar, så får du en hälsosam kropp.
  • Anonym (Kalla)
    Anonym (Kalla) skrev 2022-04-09 11:37:12 följande:
    Sorry, men de enda som gynnas av detta är de som säljer kosttillskott.

Riktig mat är det som vi människor behöver. Äter du bra mat, varierad mat och skippar skolmat, rökning och alkohol, samt motionerar, så får du en hälsosam kropp.
    Skitmat, ska det stå, inte skolmat. 
  • Anonym (Kalla)
    Anonym (Olivia) skrev 2022-04-09 14:41:39 följande:
    Nej, det kommer inte från industrin utan från Sinclair lab och David Sinclair som är en av dom mest framstående forskarna inom åldersforskning. Det finns ingen som har patent på vare sig resveratrol, ppq, q-10, nr eller nmn. Metformin säljs som medicin på Apotek. Longevity är en hel folkrörelse och det kommer ny forskning om hur man kan bromsa åldrande hela tiden. Häng med lite i samtiden vet jag. 

Naivt. Snälla, var lite källkritisk. Han tränar bra pengar på detta. 

• Anonym (Kalla)
    Anonym (Kosttillskott) skrev 2022-04-09 15:12:17 följande:

Tack för alla tips och svar.

Självklart är bra kost och levnadsvanor det allra bästa för att vara hälsosam och se fin ut, men jag vill som sagt veta vad som är bra tillskott för kroppen om man inte förmår att äta en tillräckligt bra kost.

En del av er menar på att det inte funkar med tillskott? Är det verkligen så? Gör de verkligen INGEN skillnad?  Är det inte bra att äta extra kollagen för en vackrare hud? 

Om du inte förmår äta en bra kost, så hjälper inte tillskott. Du söker en genväg, men det finns ingen. 
Svar på tråden Äta sig fin inifrån