• Anonym (Kosttillskott)

Äta sig fin inifrån

Hej!

40+

Äter följande kosttillskott dagligen:

2 kapslar fiskolja phabio högkoncentrerad
    2 multivitamintabletter mitt val kvinna
    4 kapslar kollagen
    1 tablett synefrin
    1 kapsel priorin

Vill äta mig fin/hälsosam inifrån med kosttillskott. Vilka kosttillskott ska jag lägga till/ta bort/ändra?

Ge gärna exempel på bra preparat.

Tack. 

• Svar på tråden Äta sig fin inifrån
  • Anonym (Kalla)
    Anonym (Kosttillskott) skrev 2022-04-09 11:33:26 följande:
    Äta sig fin inifrån

Hej!

40+

4 kapslar kollagen
    1 tablett synefrin
    1 kapsel priorin

Vill äta mig fin/hälsosam inifrån med kosttillskott. Vilka kosttillskott ska jag lägga till/ta bort/ändra?

Tack. 

Sorry, men de enda som gynnas av detta är de som säljer kosttillskott.

Riktig mat är det som vi människor behöver. Äter du bra mat, varierad mat och skippar skolmat, rökning och alkohol, samt motionerar, så får du en hälsosam kropp.
  • Anonym (Kalla)
    Anonym (Kalla) skrev 2022-04-09 11:37:12 följande:
    Sorry, men de enda som gynnas av detta är de som säljer kosttillskott.

Riktig mat är det som vi människor behöver. Äter du bra mat, varierad mat och skippar skolmat, rökning och alkohol, samt motionerar, så får du en hälsosam kropp.
    Skitmat, ska det stå, inte skolmat. 
  • Anonym (Mat)

Kosttillskott är bara en nödlösning. Vanlig mat med mycket grönsaker är den bästa grunden.

• Anonym (anonyyym)
    Anonym (Kosttillskott) skrev 2022-04-09 11:33:26 följande:
    Äta sig fin inifrån

Hej!

40+

4 kapslar kollagen
    1 tablett synefrin
    1 kapsel priorin

Tack. 

Dricker du tillräckligt med vatten?
    Använder du hudvård som är naturlig?
    Det är två viktiga aspekter för att se 'fin' ut.
    Sedan en till sak, jag tror att du bör äta mer BÅDE kött och grönskaer generellt för att få en fin hy.

Vitaminer från grönsaker och 'fettet' från kött gör att huden blir finare.
    De flesta människor med fin hy äter kött, men inte nödvändigtvis mjölkprodukter.

Kosttillskott tror jag inte är det viktigaste, möjligen D-vitamin eftersom vi inte får det naturligt från solen lika mycket i Sverige.

D-vitamin finns ju i mjölk- och köttprodukter (framförallt fisk).. :) 
  • Anonym (ööö)

vad äter du för mat då TS? 

• Anonym (Mat 2)

Kosttillskott kan inte ersätta mat förutom vid järnbrist och d-vitaminbrist och möjligen de som lever på enbart skräpmat. För att bli "fin" ska man äta varierat, mycket grönsaker, fisk och blandat. Inte röka är a och o, inte bränna sig i solen, ha en fin frisyr, klä sig som man passar i, smörja in kropp, händer och fötter (vanvårdade fötter är gräsligt, då kvittar det om man är välsminkad f.ö!). Jag smörjer även ansiktet med dag- och nattkräm för hyn ser bättre ut då. Satsa på sånt istället för att slösa pengar på kosttillskott enbart industrin tjänar på.

• Anonym (Olivia)

Du skulle kunna ta fiskleverolja istället för kapslar för det ger ett bättre upptag. Annars är väl d-vitamin det jag tänker på som ett tillskott du skulle kunna ta, i alla fall på vintern. C-vitamin sägs ju vara bra för huden, många tar nyponextrakt som innehåller c-vitamin som pulver vet jag. Jag tar själv Nmn vilket är ett helt fantastiskt tillskott som föryngrar, googla om du vill. Inom longevity-kretsar så brukar man göra detta för att behålla sin ungdom och hälsa: sova bra och tillräckligt, äta bra kost lagad från grunden och mycket frukt och grönsaker. Undvika raffinerat socker, tillsatser och alkohol. Fasta minst 14-15 timmar per dygn. Fasta gärna längre tid ibland. Hantera stress i livet genom meditation, terapi, social samvaro och fysisk rörelse. Bastu och iskalla bad är fenomenalt för kroppen och sinnet och verkar föryngrande om man har det som rutin. Få in träning som utmanar styrkan, muskelvolym är den bästa indikatorn på fysiskt åldrande. Slutligen så är det ju en mängd tillskott man kan välja att ta. Och undvika för mycket solande på sommaren. Sex är bra för huden och ungdomligheten också! 

• Anonym (Olivia)

Torrborsta kroppen varje vecka är också superbra. 

• Anonym (Olivia)

Andra kosttillskott som sägs vara föryngrande: resveratrol, q-10, ppq, nr, metformin. 

• Anonym (Mat 2)
    Anonym (Olivia) skrev 2022-04-09 13:35:15 följande:
    Andra kosttillskott som sägs vara föryngrande: resveratrol, q-10, ppq, nr, metformin. 
    Sägs ja. Av en industri som enbart är ute efter pengar. Du och ts verkar ha gått på det också.
Svar på tråden Äta sig fin inifrån