Äta sig fin inifrån
Du skulle kunna ta fiskleverolja istället för kapslar för det ger ett bättre upptag. Annars är väl d-vitamin det jag tänker på som ett tillskott du skulle kunna ta, i alla fall på vintern. C-vitamin sägs ju vara bra för huden, många tar nyponextrakt som innehåller c-vitamin som pulver vet jag. Jag tar själv Nmn vilket är ett helt fantastiskt tillskott som föryngrar, googla om du vill. Inom longevity-kretsar så brukar man göra detta för att behålla sin ungdom och hälsa: sova bra och tillräckligt, äta bra kost lagad från grunden och mycket frukt och grönsaker. Undvika raffinerat socker, tillsatser och alkohol. Fasta minst 14-15 timmar per dygn. Fasta gärna längre tid ibland. Hantera stress i livet genom meditation, terapi, social samvaro och fysisk rörelse. Bastu och iskalla bad är fenomenalt för kroppen och sinnet och verkar föryngrande om man har det som rutin. Få in träning som utmanar styrkan, muskelvolym är den bästa indikatorn på fysiskt åldrande. Slutligen så är det ju en mängd tillskott man kan välja att ta. Och undvika för mycket solande på sommaren. Sex är bra för huden och ungdomligheten också!