Inlägg från: Anonym (Kosttillskott) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kosttillskott)

Äta sig fin inifrån

Hej!

40+

Äter följande kosttillskott dagligen:

2 kapslar fiskolja phabio högkoncentrerad
    2 multivitamintabletter mitt val kvinna
    4 kapslar kollagen
    1 tablett synefrin
    1 kapsel priorin

Vill äta mig fin/hälsosam inifrån med kosttillskott. Vilka kosttillskott ska jag lägga till/ta bort/ändra?

Ge gärna exempel på bra preparat.

Tack. 

• Svar på tråden Äta sig fin inifrån
  • Anonym (Kosttillskott)

Tack för alla tips och svar.

Självklart är bra kost och levnadsvanor det allra bästa för att vara hälsosam och se fin ut, men jag vill som sagt veta vad som är bra tillskott för kroppen om man inte förmår att äta en tillräckligt bra kost.

En del av er menar på att det inte funkar med tillskott? Är det verkligen så? Gör de verkligen INGEN skillnad?  Är det inte bra att äta extra kollagen för en vackrare hud? 

• Anonym (Kosttillskott)
    Anonym (Kalla) skrev 2022-04-09 15:14:23 följande:
    Om du inte förmår äta en bra kost, så hjälper inte tillskott. Du söker en genväg, men det finns ingen. 
    Om det är så, varför upplever jag min hud smidigare och mera mjuk sedan jag började äta kapslar med fiskolja? Är det en ren slump? Gör de verkligen ingen skillnad? 
  • Anonym (Kosttillskott)
    Anonym (Kosttillskott) skrev 2022-04-09 15:18:43 följande:
    Om det är så, varför upplever jag min hud smidigare och mera mjuk sedan jag började äta kapslar med fiskolja? Är det en ren slump? Gör de verkligen ingen skillnad? 
    Kan även tillägga att jag tappade stora mängder hår vilket upphörde när jag började äta kapslar med priorin. Det kan inte bara vara en slump väl? 
  • Anonym (Kosttillskott)
    Anonym (Olivia) skrev 2022-04-09 15:34:59 följande:

Till Ts, det jag vet om kapslar med fiskolja är att dom har gjort studier som visar att det är ganska dåligt upptag i kroppen av kapslar. Ren fiskolja är bättre. Men självklart är det beprövat att Omega 3 är väldigt bra för hälsan, speciellt hjärnhälsan, huden och låggradig inflammation i kroppen. Gällande kollagen så finns det ingen forskning som stödjer att det hjälper. Vad jag vet. Dock har jag själv märkt skillnad av tillskott. Det sista du tog vet jag ingenting om. 

Tack för svar.

Vad vet du om vanliga multivitamintabletter? Gör de varken till eller från? 
Svar på tråden Äta sig fin inifrån