• Baconpie

BIM Maj 2022 - Första barnet

Blev inget i april för oss. Nytt försök om 10 dagar och förhoppningar om ett plus i maj. Är på ca 20:e försöket. IVF i höst om det inte blir något innan juli. Hoppas på att ni är fler som vill följas åt på resan mot första barnet. 

• Svar på tråden BIM Maj 2022 - Första barnet
  • Dalarna91
    Rosen3 skrev 2022-04-27 15:37:03 följande:
    Håller tummarna för er!

Jag har nyligen fått ett MA och väntar på att min mens ska komma. Sen är jag med i fighten igen :) Första barnet, 30 år. Dalarna91 hur långt tid tog de innan din ägglossning/mens kom igång igen? 
    Va tråkigt att höra att du också fick ma. Jag genomgick cytotec behandling 2/4. Fick positiv ägglossning test 18/4. Gick snabbare än jag trodde. Får inte du cytotec behandling? 
  • Rosen3
    Dalarna91 skrev 2022-04-27 15:58:45 följande:
    Va tråkigt att höra att du också fick ma. Jag genomgick cytotec behandling 2/4. Fick positiv ägglossning test 18/4. Gick snabbare än jag trodde. Får inte du cytotec behandling? 
    Ja, så tråkigt var det (hade gått till v 11 med men barnet hade dött i v 6). Jag började blöda lite grann och fick komma på ett ultraljud den 1/4 där dem såg att det var ma. Men eftersom jag redan börjat blöda ville dem testa om kroppen tog hand om det själv. Fick en rejäl blödning veckan därpå och kom på återbesök för två veckor sedan. Då såg dem att nästan allt var ute och att resten skulle följa med mensen ut. De rekommenderade mig att vänta tills mensen kom eftersom jag hade lite kvar. Så nu väntar jag på mensen. Men känns som en evighet. 

Skönt för dig att det gått så fort. Håller tummarna! Antar att jag kommer då vänta några veckor till på min mens :(
  • Dalarna91
    Rosen3 skrev 2022-04-27 16:05:40 följande:
    Ja, så tråkigt var det (hade gått till v 11 med men barnet hade dött i v 6). Jag började blöda lite grann och fick komma på ett ultraljud den 1/4 där dem såg att det var ma. Men eftersom jag redan börjat blöda ville dem testa om kroppen tog hand om det själv. Fick en rejäl blödning veckan därpå och kom på återbesök för två veckor sedan. Då såg dem att nästan allt var ute och att resten skulle följa med mensen ut. De rekommenderade mig att vänta tills mensen kom eftersom jag hade lite kvar. Så nu väntar jag på mensen. Men känns som en evighet. 

Skönt för dig att det gått så fort. Håller tummarna! Antar att jag kommer då vänta några veckor till på min mens :(
    Mitt hade också dött i vecka 6. Men såg det vecka 8. Hade känsla något va fel. Jag hade inte börjat blöda så de va nog därför jag fick behandling. Hoppas du ändå får din mens snart. Så man kan fortsätta och försöka. 
  • Rosen3
    Dalarna91 skrev 2022-04-27 18:28:56 följande:
    Mitt hade också dött i vecka 6. Men såg det vecka 8. Hade känsla något va fel. Jag hade inte börjat blöda så de va nog därför jag fick behandling. Hoppas du ändå får din mens snart. Så man kan fortsätta och försöka. 
    Åh, så tråkigt! Vi får försöka se framåt och positivt, snart är det vår tur :) Jaa precis, så var det nog :) Tack för peppen, jag håller tummarna! 
  • Sockerbulle1

Idag kom mensen på BIM+1. Hoppar in i tråden och hoppas på ett plus i maj. 

1/5 AnnaAabeerg, 24 år, 1:a försöket.
    2/5 Julia96, 25 år, 1:a försöket.
    2/5 Fagelfri, 34år. 8:e försök. 2a barn, 1a gemensam
    2/5 ems1991, 30 år
    2/5 Flisan 1989, 32 år, 4e försöket, 1a barnet
    2/5 Dalarna91, 31 år, 2 mf, 9e försöket
    4/5 Sanso, 28 år, 1 m, 2:a försöket 
    6/5 Baconpie, 37 år
    6/5 evelinagra1 22 år, 15e försöket, 1a barnet
    7/5 Liljekon23 23 år, 2:e försöket, 1a barnet
    7/5 LJM91, 31 år, 6e försöket
    12/5 Limandax, 3e försöket, 30 år
    13/5 Tyrande, 30 år, 5:e försöket
    14/5 linaaaag 36 år, 13:e försöket, 2 MA
    15/5 emzor1 25år, 3e försöket, 1 MF
    15/5 RainbowQuartz 29 år, 7e försöket, 1 MF
    17/5 majgrönska 36 år, 9:e försöket
    19/5 Sophiee92, 30 år, 8:e försöket
    19/5 Cykelhjul, 32 år, Andra försöket, 1a barnet
    24/5 Sockerbulle1, 29 år, 5e försöket efter X

• Emzor1

Jag har inte varit inne här på någon vecka i hoppet om att dagarna ska gå lite fortare, mina äl tester börjar bli lite starkare och jag hoppas på att få fullt utslag i övermorgon :) 

• evelinagra1

Men vad händer nu..? Fick positivt ägglossningstest i måndags och får alltid ägglossning 2 dagar efter så det borde varit igår och då skulle tempen höjts imorse men istället har tempen blivit lägre?
  • Baconpie
    evelinagra1 skrev 2022-04-28 11:22:10 följande:
    //

Men vad händer nu..? Fick positivt ägglossningstest i måndags och får alltid ägglossning 2 dagar efter så det borde varit igår och då skulle tempen höjts imorse men istället har tempen blivit lägre?
    Får du alltid tempohöjning dagen efter? För mig varierar det, 1-3 dagar. Har tempat i ca 2 år. 
  • evelinagra1
    Baconpie skrev 2022-04-28 13:00:54 följande:
    Får du alltid tempohöjning dagen efter? För mig varierar det, 1-3 dagar. Har tempat i ca 2 år. 
    Ja dagen efter ägglossningen men 3 dagar efter positivt test, jag får vänta tills imorgon och se om jag får en höjning då helt enkelt :) 
  • Tyrande

I morse fick jag en glad gubbe på ÄL-testet, enligt appen ÄL imorgon. Bidrottninggelén flyttade alltså inte på ÄL alls utan är regelbunden som vanligt, väldigt skönt! Började testa tidigt eftersom jag har läst i flera trådar på familjeliv om dom som tar bidrottninggelé och att det ska ha påverkat deras ÄL med flera dagar. Så det blev mys igår och idag, nu ikväll åker vi till släktingar så blir ingen chans till mys imorgon men det är ju bra förutsättningar att ha mys samma dag som positivt ÄL-test. Skrattande Håller alla tummar och tår nu, tänk om man skulle få ett januaribarn!

Svar på tråden BIM Maj 2022 - Första barnet