• Baconpie

BIM Maj 2022 - Första barnet

Blev inget i april för oss. Nytt försök om 10 dagar och förhoppningar om ett plus i maj. Är på ca 20:e försöket. IVF i höst om det inte blir något innan juli. Hoppas på att ni är fler som vill följas åt på resan mot första barnet. 

• Svar på tråden BIM Maj 2022 - Första barnet
  • Fyrklöverns

Tack för era fina ord! <3 Jag blev helt tårögd när jag läste, tack för att ni finns här. Det känns lättare att gå igenom något så svårt när man vet att man inte är ensam. Så himla lika upplevelser och känslor. Man känner sig som den ensammaste i världen, det känns som en enorm förlust, men så vet man att många andra går igenom exakt samma förlust och de känslor förlusten medför. Tack tjejer för att ni finns och för att ni delar med er <3 Vi går vidare och det kommer bli vår tur också snart.

• LJM91
    Fyrklöverns skrev 2022-05-04 21:44:30 följande:

Tack för era fina ord! <3 Jag blev helt tårögd när jag läste, tack för att ni finns här. Det känns lättare att gå igenom något så svårt när man vet att man inte är ensam. Så himla lika upplevelser och känslor. Man känner sig som den ensammaste i världen, det känns som en enorm förlust, men så vet man att många andra går igenom exakt samma förlust och de känslor förlusten medför. Tack tjejer för att ni finns och för att ni delar med er <3 Vi går vidare och det kommer bli vår tur också snart.

Vad tråkigt att höra om ditt missfall, beklagar verkligen! Visst var du med i Försöka bli gravid i höst-tråden? Den är fortfarande aktiv om du har lust att hänga med oss igen där också <3
  • Fyrklöverns
    LJM91 skrev 2022-05-04 21:53:46 följande:
    Vad tråkigt att höra om ditt missfall, beklagar verkligen! Visst var du med i Försöka bli gravid i höst-tråden? Den är fortfarande aktiv om du har lust att hänga med oss igen där också <3
    Tack fina du <3 
    Jag var aktiv tidigare men föll ur gruppen efter några månader. Ska kika in igen, tack så mycket <3
  • Mandelblomman

Hoppar också in här! Min beräknade BIM är 14/5. Håller alla tummar och tår för er alla att vi snart får vårt efterlängtade plus! Hjärta

1/5 AnnaAabeerg, 24 år, 1:a försöket.
    2/5 Julia96, 25 år, 1:a försöket.
    2/5 Fagelfri, 34år. 8:e försök. 2a barn, 1a gemensam
    2/5 ems1991, 30 år
    2/5 Dalarna91, 31 år, 2 mf, 9e försöket
    4/5 Sanso, 28 år, 1 m, 2:a försöket 
    6/5 Baconpie, 37 år
    6/5 evelinagra1 22 år, 15e försöket, 1a barnet
    7/5 Liljekon23 23 år, 2:e försöket, 1a barnet
    7/5 LJM91, 31 år, 6e försöket
    12/5 Limandax, 3e försöket, 30 år
    13/5 Tyrande, 30 år, 5:e försöket
    14/5 linaaaag 36 år, 13:e försöket, 2 MA
    14/5 Mandelblomman 24 år, 4:e försöket
    15/5 emzor1 25år, 3e försöket, 1 MF
    15/5 RainbowQuartz 29 år, 7e försöket, 
    15/5 Lilleplutt 43 år. X försök
    17/5 majgrönska 36 år, 9:e försöket
    19/5 Sophiee92, 30 år, 8:e försöket
    19/5 Cykelhjul, 32 år, Andra försöket, 1a barnet
    22/5 Fyrklöverns 33 år, 12e försöket, 1:a efter missfall 
    24/5 Sockerbulle1, 29 år, 5e försöket efter X
    28/5 Rosen_3, 30 år, 3e försöket, 1 MA, 1a barnet
    30/5 Flisan1989, 32 år, 5e försöket, 1a barnet

• Rosen3
    LJM91 skrev 2022-05-04 21:53:46 följande:
    Jag tror oxå att jag var med i den gruppen förut om jag inte minns helt fel :)
  • Tyrande

BIM om en vecka, denna väntan suck! Brösten är ömma som bara den så hoppas det är ett positivt tecken. :)

Jag har en fundering som jag önskar att bolla mer er kring!

Jag använder inte Natural Cycles men jag använder FitBit. Nu efter ÄL så har min hudtemperatur legat på 0,8-0,5+ över min kärntemperatur. Kan detta vara ett tecken på eventuell graviditet som när det blir en temphöjning när man använder sig av Natural Cycles, någon som vet eller har hört något om det? Tyst

• Emzor1
    Tyrande skrev 2022-05-08 18:34:50 följande:

BIM om en vecka, denna väntan suck! Brösten är ömma som bara den så hoppas det är ett positivt tecken. :)

Jag har en fundering som jag önskar att bolla mer er kring!

Jag använder inte Natural Cycles men jag använder FitBit. Nu efter ÄL så har min hudtemperatur legat på 0,8-0,5+ över min kärntemperatur. Kan detta vara ett tecken på eventuell graviditet som när det blir en temphöjning när man använder sig av Natural Cycles, någon som vet eller har hört något om det? Tyst

Jag blev gravid förra månaden fast fick missfall, då hade jag som du beskriver, en varmare hudtemperatur ungefär en vecka innan BIM, framförallt i ansiktet och på kvällarna :) kändes som att jag varit ute i solen väldigt länge och var lite solbränd, men kände mig inte varm på huden på övriga ställen på kroppen :)
  • Tyrande
    Emzor1 skrev 2022-05-08 18:45:14 följande:
    Jag blev gravid förra månaden fast fick missfall, då hade jag som du beskriver, en varmare hudtemperatur ungefär en vecka innan BIM, framförallt i ansiktet och på kvällarna :) kändes som att jag varit ute i solen väldigt länge och var lite solbränd, men kände mig inte varm på huden på övriga ställen på kroppen :)
    Spännande, tack för svar! Jag känner mig inte varmare än vanligt, men min FitBit säger att jag har den temperaturhöjningen. Ska bli spännande att se om det bli något nästa vecka, längtar tills man kan testa! 
  • Tyrande
    Emzor1 skrev 2022-05-03 18:07:58 följande:

Ni får givetvis säga till om detta är en okänslig fråga, men jag känner ingen annan som planerar barn just nu och hade gärna bollat med någon som inte själv varit med om förlossning tidigare - är ni oroliga inför förlossning? Jag har väl egentligen velat ha barn ganska länge men är så otroligt orolig inför att föda.. är det normalt att känna så? Om ni upplever rädsla/oro, har ni hittat någon sida med bra information som fått er att känna er tryggare?{#emotions_dlg.flower}

Ville gärna svara på detta också, jag känner i dagsläget ingen oro eller ångest inför förlossningen. Jag kommer nog bli orolig när jag väl faktiskt blir gravid eller börjar närma mig förlossningen, men det känns så himla långt borta i dagsläget att jag inte börjar oroa mig (ännu). Men jag har sagt till sambon att om dom kommer in till förlossningssalen med en sax för att klippa upp mig där nere så har han mitt tillstånd att tackla ner den personen. Oskyldig
  • Mandelblomman

Tyrande: Spännande! Jag har inte hört något om just hudtemperaturökning. Men det låter inte helt orimligt att det skulle kunna ha något samband! Jag håller tummarna för dig! Jag har BIM den 14e och som du skrivit tidigare ska det bli så spännande när man kan testa! Hjärta

Svar på tråden BIM Maj 2022 - Första barnet