• Anonym (Förvirrad)

    Förvirrad över hans val

    Ska hålla mig kortfattad för det är en otrolig lång historia. Det är så att jag och mitt ex, var tillsammans i 1,5 år tills han bestämde sig för att gör slut. Eftersom vi har en gemensam vän, så får jag höra saker han har gjort, vilket gör att jag lättare kan gå vidare för hatet växer bara upp fortare. Däremot så fixar vår gemensam vän en fest där vi båda ses efter flera månader, där vi hälsade o inte sa något mer. Han hör av sig till vår vän, o undrar om det är okej om vi pratar så att det inte blir lika stelt nästa gång. 
    Han ringer då mig, och vi snackar o allting var lugnt o han förklarade hur mycket han fortfarande älskar mig. Då bestämde jag mig för att låta honom bevisa att det verkligen är sant, genom att kämpa under en viss period tills jag känner att det är bekräftat. Vi börjar prata dagligen och han fortsätter vara gullig. Däremot uppstår ett problem när vi ska träffas. Varje gång vi ska bestämma oss för en träff under två månader så är det alltid något som händer, vilket jag förstår, om han blir sjuk, o att jobb dyker upp. Då bestämmer han säg för att ta tag i saken genom att träffas en dag efter mitt jobb istället. Allting funkar bra tills det blir en snöstorm och han kan inte längre åka fram med bilen. Han förklarar då att han får höra med sin bror om han kan låna hans bil, och då behöver återkomma. Detta är då dagen vi ska ses. Jag bestämmer mig efter jobbet att sitta vid den bestämda platsen vi ska träffas på, i en timme. Jag ringer honom sex gånger, men får inget svar. Tills jag skickar ett sms att jag beger mig hemåt. Två timmar senare ser jag att han har sett mina samtal och sms men inte fått något svar. Ringer då honom två gånger till utan något svar igen. Det har nu gått fyra dagar och jag har fortfarande inte fått svar trots upprepade försök att nå honom. Känner mig så värdelös och ledsen, för ser att han är aktiv på sociala medier, men trots det får jag ingen förklaring. Jag förstår ingenting? har jag gjort något fel? 


    Jag lånade även ut en summa pengar för bensin, är det då fel av mig att vilja ha tillbaks de pengarna? Eftersom han behandlar mig på det här sättet. Känner att jag hellre vill ge de pengarna till någon som förtjänar det, och inte någon som behandlar mig som skit.

  • Svar på tråden Förvirrad över hans val
  • Anonym (llll)

    Det här är inget som kommer fungera. Jag förstod inte riktigt varför du gav dig in i det en gång till. 
    Att han inte tyckte det var bra att det blev så stelt - ja, men det får ju han hantera för egen del. Att han "använde" dig för att det inte skulle kännas så stelt för hans egen del, är nog egentligen all plan han hade, och inte så schysst mot dig som uppenbart hoppades på något mer. 

    Skriv bara ett sms att han ska svischa dig summan han är skyldig. Sen behöver ni inte ha mer kontakt. 

  • Fjäril kär

    Du har nu fått alla bevis du behöver för att se att han inte älskar dig utan bara har lekt med dig. Blocka honom för gott och sluta bry dig i vad han gör hädanefter. 

  • Anonym (Förvirrad)

    Varför då komma tillbaks till mitt liv igen? varför lägga så mycket energi och tid på någon, trots att han sa att han har knappt tid? säga att han älskar mig till våra gemensamma vänner i flera månader. För att bara ignorera mig i dagar? det måste ju vara något fel? Är så förvirrad och förkrossad 

  • Drottningen1970

    Vad är det för val du är förvirrad över? För mig är det glasklart att han inte vill ha dig tillbaks utan bara lekt lite. Antagligen fått en kick av att se att du fortfarande vill ha honom, sitter och väntar, lånar ut pengar, ringer och textar desperat.

    Såklart du borde få tillbaks pengarna. Men det kommer du inte att få. Därför är det lika bra att släppa det. Det kommer bara att leda till mer förnedring där löften ges, du ringer får inget svar, eller väntar nånstans utan att han dyker upp.

    Finns inget att vara förvirrad över. Släpp och gå vidare.

  • Fjäril kär
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-11 07:50:44 följande:

    Varför då komma tillbaks till mitt liv igen? varför lägga så mycket energi och tid på någon, trots att han sa att han har knappt tid? säga att han älskar mig till våra gemensamma vänner i flera månader. För att bara ignorera mig i dagar? det måste ju vara något fel? Är så förvirrad och förkrossad 


    Han är en player och de bevis på att han inte är en bra människa fick du ju efter ni gjorde slut. Han har bara nyttjat dina känslor då han vet att du vill ha honom. Han älskar dig inte alls. Sånt kan man ju säga till kompisar som börjar ifrågasätta hans beteende. Det enda felet här är att du är lite för naiv. 
  • Anonym (Andreas)

    Vem som helst kan lova vad som helst utan att det är sant. Beviset ligger ju i människans handlingar. Ingenting av den här killens agerande handlar om kärlek. Han gör ju allt för att INTE träffa dig och ge dig förhoppningar. 

  • Gameofthrones

    Han utnyttjar dig känslomässigt. Se till att du får pengarna tillbaka. Sen blockerar du honom. 

  • Anonym (S)

    Ts du måste ha lite självrespekt och sluta jaga honom!! Sitta i en timme och sedan totalt trakassera en person både då och i flera dagar efter, det är ju helt sjukt. Förstår du inte det själv...?

    Om du träffar en annan kille i framtiden så ta det som ett starkt tecken på ointresse när han ställer in gång på gång. Och om man ska träffas så bestämmer man en tid, du kan ju inte sitta som en hund och vänta ifall han dyker upp, en hel timme dessutom. Och sen sluta sluta sluta trakassera folk via telefon, meddelanden och annat.

    Glöm bensinpengarna, skicka ett meddelande att ni kapar kontakten och blocka honom på sociala medier. Det här leder ingenstans.

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (S) skrev 2022-04-11 14:32:28 följande:

    Ts du måste ha lite självrespekt och sluta jaga honom!! Sitta i en timme och sedan totalt trakassera en person både då och i flera dagar efter, det är ju helt sjukt. Förstår du inte det själv...?

    Om du träffar en annan kille i framtiden så ta det som ett starkt tecken på ointresse när han ställer in gång på gång. Och om man ska träffas så bestämmer man en tid, du kan ju inte sitta som en hund och vänta ifall han dyker upp, en hel timme dessutom. Och sen sluta sluta sluta trakassera folk via telefon, meddelanden och annat.

    Glöm bensinpengarna, skicka ett meddelande att ni kapar kontakten och blocka honom på sociala medier. Det här leder ingenstans.


    Trakassera? om man bestämt en tid för att träffas och personen inte dyker upp, det är klart man väntar o ser efter vart personen är? Eller hur?


    Har inte haft kontakt med människan innan sen han valde att göra slut, tills han själv valde att komma tillbaka. Sen att jag ringer dagen efter, det är för att jag är förvirrad och arg, plus att jag vill ha mina pengar tillbaks. Jag gick inte tillbaka heller som en ?hund?, utan var arg och skeptisk i början tills jag bestämde mig för att ge honom chansen att bevisa det han säger. Anledningen till varför jag skriver inlägget är för att jag inte förstår händelsen. 

  • Anonym (S)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-11 14:44:10 följande:

    Trakassera? om man bestämt en tid för att träffas och personen inte dyker upp, det är klart man väntar o ser efter vart personen är? Eller hur?


    Har inte haft kontakt med människan innan sen han valde att göra slut, tills han själv valde att komma tillbaka. Sen att jag ringer dagen efter, det är för att jag är förvirrad och arg, plus att jag vill ha mina pengar tillbaks. Jag gick inte tillbaka heller som en ?hund?, utan var arg och skeptisk i början tills jag bestämde mig för att ge honom chansen att bevisa det han säger. Anledningen till varför jag skriver inlägget är för att jag inte förstår händelsen. 


    Ja, trakassera! Ringa sex gånger är inte bara desperat, och sedan ringer du honom två gånger till samma dag. Det är verkligen över gränsen. Och jo, du satt där som en hund och väntade, i en hel timme. Normalt sett ringer man efter ungefär en kvart, inget svar, väntar några minuter till och sedan går man. Självrespekt ts. Särskilt med tanke på att han ställt in så många gånger tidigare, och all annan historik.

    Det är väl inte så svårt att förstå egentligen? Han. är. inte. intresserad. Glöm pengarna. Bryt kontakten.
Svar på tråden Förvirrad över hans val