Vito87 skrev 2023-01-06 16:28:41 följande:
Ja. Kort protokoll känns väldigt mycket smidigare. Jag har inte heller hört om bemfola innan. Än så länge får jag biverkningar av den, huvudvärk och trötthet. Men eftersom jag bara ska ta den i ca 10 dagar så känns det helt överkomligt 🙂
Yes. Vi kör i Göteborg. I min journal står det "ej passande för random start" så läkaren verkar tycka att jag ska köra kort protokoll. Vet ej varför....
Jag hoppas detta ska gå bra. Även om man verkligen ska se första försöket som en "provomgång". Och vi har ca 15% chans att lyckas vid varje försök... Så vi har väl inte de bästa oddsen. Men jag är så glad att vi fått chansen att faktiskt försöka få ett barn.
Hej,
Superskönt för dig att det är kort behandling. Hoppas det blir fullträff på första försöket.
Ja det är bara att hålla ut tyvärr och se fram emot att behandlingen snart är över.
Ta det lugnt efter äggplocket. Jag hade väldigt ont efter att all bedövning släppte. Ta Alvedon och vila. Jag åkte iväg dagen efter. Det funkade men skulle nog varit hemma och vilat egentligen. Haha. Svullnaden och magont hänger kvar en tid.
"Ej passande för random start"? Vad menar de ens med det? Du kan alltid fråga när du är där.
Håller verkligen tummarna att det ska gå bra för oss allihopa. För oss är chanserna typ 20-25 % chans att embryot är friskt av alla vi skickar på analys. Tyvärr kunde vi bara skicka ett på analys förra gången. Så det ser inte så lovande ut för oss heller. Min ålder är ju inte heller till någon fördel direkt.
Håll mig uppdaterad om hur det går får er.