• Tis 13 sep 19:46
    1386 visningar
    4 svar
    4
    1386

PGT

Vito87 skrev 2022-04-14 12:12:15 följande:
    PGT

Är det någon här som har erfarenhet av PGT.  Vi har fått reda på att det är en 50/50 risk att framtida barn kommer ärva en mutation på en gen som kan bli väldigt problematisk och i vissa fall livshotande för barnet.  Därför har vi fått en remiss för PGT. Men jag har några frågor:

Hur lång är väntetiden för PGT i Göteborg.  Vår remiss kom fram nu i april -22.
    Vilken successrate har pgt?  
    Hur många försök får man?

Hej Vito87,

Jag har precis påbörjat behandling för PGT. Jag har precis börjat med nässpray Synarela. Dock i Sthlm. Här är kötiden 11-12 månader men vi blev kallad för nybesök efter 7 månader. Men då var redan min genetisk analys klar. Vet inte hur lång kötid det är i Gbg men de borde stå på hemsidan säkert.

Här får man 3 försök. Skulle tro man får det o Gbg också.

Hur stor chans man har att lyckas beror nog på vad för avvikelse som finns. I mitt fall så är chansen 25 % att embryorna är friska/balanserade. Sen är det ca 30-40 % chans att de fäster. Det tror jag gäller för samtliga. Så det är inte fantastiska odds men...

Hoppas ni blir kallade snart. Glad Håller tummarna.
  • Sön 20 nov 11:43
    Vito87 skrev 2022-11-20 08:42:54 följande:

Uppdatering:

Vi har nu fått preliminär start för att börja ivf med pgt.  Vi ska troligtvis får börja i januari.  Hade min mens kommit redan nu skulle vi fått börja i november/december.

Så remiss skickades i december 2021 till klinisk genetik. I februari 2022 fmhade Vi möte med klinisk genetik.
    I juni 2022 fick vi komma på första möte på reproduktionsmedicin.  Där vibgick igenom hur allt går till, vilka mediciner som ska tas och så tog de massa prover.
    I januari 2023 blir det start för pgt.
    Så det har tagit ca 1 år från att vi kontaktade sahlgrenska till att vi får börja.

Hej Vito87,

Vad spännande! Kul att ni snart får börja. Håller tummarna att allt går vägen för er.

Jag har gjort ett äggplock nu. 18 äggblåsor, 11 ägg, 10 mogna, 7 befruktade men bara en som överlevde till analys. Och tyvärr var den obalanserad. Alltså inte frisk. Gråter Har gråtit sönder mig så mycket. Men vi får försöka igen. Men från 18 äggblåsor till 0. Känns så hopplöst.

Men det verkar som om ni har bättre chanser. Hjärta
Svar på tråden PGT
Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.