• Carro96

PGT

Hej på er! 

skönt att det skrivs om detta, man behöver prata ur sig när man går igenom sånt här. 

vi gör också PGT. Gjort ett äggplock i november då blev det 5 ägg och inget klarade sig för analys. 

vi var där i torsdags då fick man ut 30 ägg så får se hur utfallet blir. Vår problematik är spermierna, finns en gen för allvarlig sjukdom så därför PGT 

PGT
  • Carro96

Får jag fråga er båda hur ni upptäckte att ni behövde söka? Va det i familjen eller va det i samband med försök att få barn? 

superviktigt att vi kan prata ut så jättebra intiativ!

ja denna gången gick det bättre. de bytte från långt protokoll till kort. Haft menopur denna gången och Gonal F sist. växte så jäkla segt med global F på mig. 

30 ägg blev det, 23 mogna, 17 befruktade och 5 som klarade sig till analys. Får hoppas att vi får tillbaka friska 😍

PGT
  • Carro96

Får jag fråga er båda hur ni upptäckte att ni behövde söka? Va det i familjen eller va det i samband med försök att få barn? 

superviktigt att vi kan prata ut så jättebra intiativ!

ja denna gången gick det bättre. de bytte från långt protokoll till kort. Haft menopur denna gången och Gonal F sist. växte så jäkla segt med global F på mig. 

30 ägg blev det, 23 mogna, 17 befruktade och 5 som klarade sig till analys. Får hoppas att vi får tillbaka friska 😍

PGT
  • Carro96

Hej igen! 

förlåt för sent svar. Jag är så dålig på att veta när jag fått svar eller inte, helt ny på denna sidan 😃

chanser vet jag faktiskt inte men vet bara att det är stor risk , vet inte procent att det bär på den genen som min man är bärare av och det är down syndrom så resulterar ofta i missfall. 

förstår!! Så skönt att höra andras resor och vad ni kämpar, ni är starka och bäst! 

jag hade gonal F första gången då det inte blev bra alls. De gjorde ägguttag typ 1,5 vecka efter planerat så Inge bra alls. Jag har kört menopur nu när jag gick bättre utfall 

Svar på tråden PGT