Spucks skrev 2024-04-21 19:41:12 följande:
Mitt yngsta barn (6 år) har än så länge haft 3 cyklar - en rosa, en lila och nur svart/gul - och gillade alla. Jag har aldrig stött på ett barn som har beige bland sina favorit färger.
Och varför skriver du hela tiden "unisex"? Varför delar du in färger i de för flickor, de för pojkar och neutrala?
Tänker att det beror på ålder.
1-6 åringar - de är för små att dela "varför har du en tjejig/pojk färg, kofta... eller cykel).
Men större barn - Skolbarn kan vara elaka :-/
Till exempel, min son som är 6 år, fortfarande har mest vita, beige, creme, brun, ljusblå färger, han har också rosa vantar. Jättelite med mörka färger. Jag älskar ljusa matchande färger, han är också nöjd och tänker inte så mycket om färger i allmänhet. Tidigare han hade också ljusrosa mössa, gammelrosa skor, hade lantligt stil med spetskragar på bodys och strumpor (1-4år). Inte klänningar och kjolar, bara traditionell lantliga stil. Jo.... alla tänkte och fortfarande tänker att han är en flicka för att jag väljer softa, matchande och ljusa färger....Ok, han har också söt ansikte och lite längre hår (typisk småbarns pojk-långhår frisyr).
Så...
Men med tanke för framtid, för blivande skolbarn, jag skulle bättre välja en ljusfärg unisex cykel (vitt, beige, creme, ivory etc. som jag också älskar, han också gillar vår stil), än stereotypisk tjejrosa eller stereotypiska "tuffa" pojkcyklar.
Till exempel, nu söker jag efter ny cykel i 20c storlek.
Gillar den här cykel,
vad tycker ni - passar det för båda kön ellen är det tjejmodell för att det har låg ram eller det spelar inte roll vilken höjd är det på ram?
https://www.litenleker.se/volare/volare-melody-20-tum-satin-sand